Astra J 2010 – Waynehead

Forumindex Forums Overige Even voorstellen dit ben ik Astra J 2010 – Waynehead

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17234912
    Waynehead
      Lid sinds:
      29 March 2011

      Goededag allemaal,

      Ik zal me eens even gaan voorstellen aangezien ik al sinds vorig jaar augustus in het bezit ben van een gloednieuwe Opel Astra J.
      Om precies te zijn de 1.6 16v, 115pk, Edition Plus.
      In het pakket zitten 17 inch 5-spaaks velgen, cruise control, klein leder pakket, airco en nog veel meer.

      Ik ben Steven, ben 25 jaar oud en woon in Dordrecht.

      Nu ben ik eigenlijk van het begin af aan gelijk begonnen met het ‘opleuken’ van mn auto. Hieronder het verloop van de tuning:

      Ik ben begonnen om de verlichting aan te pakken.
      Ik hoor je denken, xenon, maar nee. Ik heb simpel weg gewoon xenon-look lampjes gekocht en erin gedraaid. Wat nog niet zo makkelijk was want de lampjes voor de dagrijverlichting had een aansluiting waarvoor nog niet echt xenon-look lampjes werden gemaakt maar ik heb ze gevonden.

      Links xenon-look en recht origineel:

      Origineel:

      Xenon-look:

      Dagrijverlichting xenon-look:

      Daarna heb ik de wegliggen aangepakt door middel van Eibach verlagings veren.
      Auto komt hierdoor 4cm lager te liggen. Ziet er prima uit en rijd ook een stuk lekkerder dan origneel!
      Ook de achterramen heb ik geblindeerd.

      Origineel:


      Eibach verlaagd:

      Vervolgens ben ik gaan kijken naar grotere velgen.
      Aangezien ik de originele 19inch 5-spaaks opel velgen echt super dik vind, heb ik deze aangeschaft. Daarnaast had ik ook niet zo veel keuze aangezien er niet veel aanbod was in mijn steekmaat.

      Hier worden ze gemonteerd, achter 19inch, voor 17 inch:

      Na trots een aantal maanden rond gereden te hebben in mn dikke wagen begon het op te vallen dat er als maar meer Astra J’s op de weg te zien waren. Ik voelde me niet zo exclusief meer.

      Dus dit heb ik weten op te lossen op de volgende manier:

      Onderspoiler + zwaard, sideskirts, achterbumperspoiler en een dikke dubbele rvs einddemper.

      Op dit moment ben ik bezig met een andere luchtfilter… mn oog is gevallen op een BMC CDA.
      Maar ik heb 1 probleem.. de luchtmassameter en de originele luchtfilterbehuizing is 1 onderdeel.
      Maar daar zoek ik wel weer een oplossing voor :)

      Graag jullie mening :)

      Groeten,
      Steven

      #17846320
      joop1970
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 September 2010

        Nette bumperkit, zie je weinig maar bij deze past het echt mooi!

        #17846321
        nova….
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          welkom!

          mooie astra hebje

          #17846322
          forcemaple
            Lid sinds:
            21 May 2010

            Ziet er goed uit. wist je trouwens dat je de chromen zijstrippen zoals bij de sport en cosmo uitvoering ook los kan kopen? Ikzelf heb chromen handgrepen besteld van steinmetz… (heb dezelfde astra, alleen de 1.6 sport uitvoering :-))

            Gr. Eric.

            #17846323
            DarkNL08
            Deelnemer
              Lid sinds:
              7 March 2010

              Mooooooi!!!! :D

              Zijn het gewoon van die blue vision lampen?

              #17846324
              twistam
                Lid sinds:
                18 June 2007

                Blijven dikke wagens die J’s. Zet hem voor de gein eens naast een Astra F :o.

                En tsja, die sideskirts ed. Niet echt mijn smeek. Wanneer de 1.6 Turbo erin had gelegen misschien wel. Zo vindt ik het een beetje ‘ik wil het wel maar kan het niet’ look. Echter iedereen zijn eigen smaak, gelukkig wel anders reed iedereen in dezelfde auto.

                #17846325
                Kermitkiller
                  Lid sinds:
                  26 March 2005

                  welkom hier:D

                  #17846326
                  Waynehead
                    Lid sinds:
                    29 March 2011

                    [rquote=1908224&tid=145464&author=forcemaple]Ziet er goed uit. wist je trouwens dat je de chromen zijstrippen zoals bij de sport en cosmo uitvoering ook los kan kopen? Ikzelf heb chromen handgrepen besteld van steinmetz… (heb dezelfde astra, alleen de 1.6 sport uitvoering :-))

                    Gr. Eric. [/rquote]

                    Thanks.
                    Sport uitvoering, nice! Je hebt altijd baas boven baas he :)
                    Maar je bedoeld de chrome raamomlijsting? Waar kan je die bestellen dan? Staat wel deftig!

                    #17846327
                    forcemaple
                      Lid sinds:
                      21 May 2010

                      [rquote=1909443&tid=145464&author=Waynehead][rquote=1908224&tid=145464&author=forcemaple]Ziet er goed uit. wist je trouwens dat je de chromen zijstrippen zoals bij de sport en cosmo uitvoering ook los kan kopen? Ikzelf heb chromen handgrepen besteld van steinmetz… (heb dezelfde astra, alleen de 1.6 sport uitvoering :-))

                      Gr. Eric. [/rquote]

                      Thanks.
                      Sport uitvoering, nice! Je hebt altijd baas boven baas he :)
                      Maar je bedoeld de chrome raamomlijsting? Waar kan je die bestellen dan? Staat wel deftig![/rquote]

                      Die chromen raamomlijsting kun je gewoon bij een opelgarage bestellen. Ik kwam daar achter toen ik bij de plaatselijke opel dealer ging infomeren voor originele chromen handgrepen voor de astra J. De magazijnbediende was hardop zijn database aan het doorlopen en toen vertelde hij in de gouwigheid dat die chromen sierlijsten wel los te verkrijgen zijn, maar dat er geen originele chromen handgrepen voor de astra J te krijgen waren. Vandaar dat ik ze van steinmetz besteld heb, ik verwacht ze trouwens vandaag binnen te krijgen. Zodra ze er op zitten zal ik wat fotootjes plaatsen, misschien ook wel wat voor jou :P

                      #17846328
                      Waynehead
                        Lid sinds:
                        29 March 2011

                        [rquote=1908234&tid=145464&author=DarkNL08]Mooooooi!!!! :D

                        Zijn het gewoon van die blue vision lampen?[/rquote]

                        Thanks!
                        Mijn dagrijverlichting lampjes zijn van PIAA.
                        Gewone verlichting zijn ‘superwhites’ (4200k) van autostyle.
                        Zijn net ff wat witter dan bluevisions en lichtopbrengst is gewoon super goed!

                        #17846329
                        forcemaple
                          Lid sinds:
                          21 May 2010

                          [rquote=1908276&tid=145464&author=twistam]Blijven dikke wagens die J’s. Zet hem voor de gein eens naast een Astra F :o.

                          En tsja, die sideskirts ed. Niet echt mijn smeek. Wanneer de 1.6 Turbo erin had gelegen misschien wel. Zo vindt ik het een beetje ‘ik wil het wel maar kan het niet’ look. Echter iedereen zijn eigen smaak, gelukkig wel anders reed iedereen in dezelfde auto.[/rquote]

                          Ik vind de tuning van waynehead echt mooi, al ben ik zelf ook wat meer van het subtiele werk :)

                          #17846330
                          Waynehead
                            Lid sinds:
                            29 March 2011

                            [rquote=1908276&tid=145464&author=twistam]Blijven dikke wagens die J’s. Zet hem voor de gein eens naast een Astra F :o.

                            En tsja, die sideskirts ed. Niet echt mijn smeek. Wanneer de 1.6 Turbo erin had gelegen misschien wel. Zo vindt ik het een beetje ‘ik wil het wel maar kan het niet’ look. Echter iedereen zijn eigen smaak, gelukkig wel anders reed iedereen in dezelfde auto.[/rquote]

                            Huh?
                            Wat je zegt is hetzelfde als tegen een vrouw zeggen ‘je bent mn type niet, maar als je cup D zou hebben misschien wel’ :P

                            Vindt je het nou mooi of niet? Die dikkere jetsers achterwege gelaten… :P

                            #17846331
                            Waynehead
                              Lid sinds:
                              29 March 2011

                              [rquote=1909450&tid=145464&author=forcemaple]
                              Die chromen raamomlijsting kun je gewoon bij een opelgarage bestellen. Ik kwam daar achter toen ik bij de plaatselijke opel dealer ging infomeren voor originele chromen handgrepen voor de astra J. De magazijnbediende was hardop zijn database aan het doorlopen en toen vertelde hij in de gouwigheid dat die chromen sierlijsten wel los te verkrijgen zijn, maar dat er geen originele chromen handgrepen voor de astra J te krijgen waren. Vandaar dat ik ze van steinmetz besteld heb, ik verwacht ze trouwens vandaag binnen te krijgen. Zodra ze er op zitten zal ik wat fotootjes plaatsen, misschien ook wel wat voor jou :P[/rquote]

                              Thanks voor de info!! Kzal ook eens informeren naar prijs enzo.
                              Uiteraard zeer benieuwd naar de handgrepen! SHOWEN! :D

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.