Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra J
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 november 2009 om 10:51 #17214375
Gisteren heb ik een uitgebreidde proefrit gemaakt in de nieuwe Astra J met een 1.6-16v motor (geen turbo)
Ik moet zeggen dat ik hem weer een stukje beter vind rijden dan de Astra H en alles er zeer mooi uitziet.
Wat mij positief opviel aan de auto:
Stil
Luxe uitstraling (Insignia achtig)
Strak design
Comfortabel (niet week maar strak rijdend zonder te stuiteren)
Ook met de 1.6-16v niet extreem sloom (ondanks 100kg meer gewicht t.o.v. de Astra H)Wat ik jammer vond:
Geen 6 bak (Insignia wel maar dat zal wel met de kosten te maken hebben)
Op sommige plekken in het interrieur was het materiaal en de afwerking nog niet helemaal op “premium” niveau (vond het zelfs soms iets minder dan in de Astra H)Verder:
Ik vond het rode lampje onder de pook wel een apart effect geven (en dat schijnt standaard uitrusting te zijn)
De auto stuurde erg soepel (beetje als een Corsa C) maar dat was voor mijn idee alleen bij lage snelheden, op hogere snelheid voelde hij voldoende stevig.
Persoonlijk ben ik niet zo’n fan van die kleine ruitjes tussen de voorruit en het voorportier, ik vind dat snel een “busjes” gevoel geven (heeft de Corsa D ook) en daardoor wordt de dode hoek erg groot.
Wat zijn jullie ervaringen tot nu toe?
22 november 2009 om 12:13 #17554435Hela ik heb afgelope dinsdag ook gereden maar dan met de diesel 110pk handgeschakeld en de benzine 1.6 100pk automaat..zijn idd stil luxe enz.
rode lampjes zijn meen ik optie en standaart vnaf cosmo,evenals de chrome lijsten langs de randen..
zonder de chrome lijsten en de wieldoppen ogen het echt lowbudget astra’s..
idd is een beetje een opelstyle aan het worden met die kleine zijruitjes..
ik had persoonlijk ook last vn de stijl in me gezichtveld tijdens het rijden.
wel moet ik zeggen dat het zicht naar achteren wel beter is dan de insignia :D
al bij al tog wel een toppertje denk ik zelf :jerryGr.Rudy
22 november 2009 om 12:40 #17554436ik heb met de 1.6 turbo gereden. een witte sport.
Prima auto :thumbup
Nadeel wat ik tot zover gevonden had was dat de binnenmaten toch wel klein zijn. Heb het idee dat hij kleiner is dan de H, terwijl hij groter zou moeten zijn. Maar zal wel door het interieur ontwerp komen.
Daarnaast een beste dooie hoek. Niet alleen links en rechts achter, maar ook voor; wat je met een meriva ook snel hebt.
22 november 2009 om 12:48 #17554437niet in gereden, zal ik over 10 jaar wel doen:angel
vind het ontwerp wel mooi, van binne en buiten, voorkant beter dan de oude h, maar vind de niewe aan de voorkant wel lief overkomen, wel mooi,
ben wel benieuwd naar de gtc of opc uitvoering die nog moet komen23 november 2009 om 13:28 #17554438eerste terugroepacties zijn er ook al in duitsland (en nederland ook zover ze op de weg zijn) :hmmz
23 november 2009 om 17:08 #17554439En die terugroep actie is in het kader van.. ?
23 november 2009 om 17:10 #17554440Roest haha…
grappie..
ben ik ook wel benieuwd naar eigenlijk
23 november 2009 om 17:23 #17554441ja.. haha om de vulhals en bij de wielranden achter ook.. :D
23 november 2009 om 20:27 #17554442origineel gepost door wim-v6
Roest haha…grappie..
ben ik ook wel benieuwd naar eigenlijk
Je maakt nu wel een grapje. maar de eertste lichting van de nieuwe mondeo is terug geroepen door roest onder de parafaan.
23 november 2009 om 20:37 #17554443vandaag ook in gereden 16 motor.
vond het persoonlijk niks bijzonders.vind hem er in het echt ook niet echt bijzonder uitzien.
eerder tegen vallen.
toen 1 jaar geleden de insignia in de showroom stond toen had ik echt zoiets van wauw wat een mooie wagen!
maar dat kan ik van de astra helaas niet zeggen.
vind hem er persoonlijk ook maar goedkoop uitzien
zal misschien ook wel aan de uitvoering liggen maar ik vind het helaas geen auto waarvan je gelijk iets hebt van wa hebbe!!!
vind het teveel een mix van verschillende auto’s.
en inderdaad zonder de chrome lijsten en met die wieldoppen ogen het echt lowbudget astra’s..
en dan hebben we het nog niet gehad over de prijs en die bezopen bpm hier in nederland.
als je een beetje een fatsoenlijke uitvoering en motor wil hebben en wat extra’s ga je al gauw naar de 30.000 euro voor een astra!!
1400-1600 turbo en 2.0 diesel
is wel 66.000 gulden voor een astra!!:vertag:fy1
nu weet ik wel je moet niet meer in guldens rekenen maar het is gewoon veel te veel geld voor een astra!!23 november 2009 om 21:47 #17554444En die terugroep actie is in het kader van.. ?
hydroliekleiding van de koppeling kan tegen de accubak aanschuren. alle astra’s in NL zouden ook hiervoor in aanmerking komen.
En veel exemplaren hebben iets met de achterste veerschotels of iets.
Weet het niet exact meer. Maar ze moeten allemaal terug, en indien nog niet afgeleverd mogen ze niet afgeleverd worden aan klanten.
Roest haha…
grappie..
ben ik ook wel benieuwd naar eigenlijk
je gaat het niet geloven, maar ik heb een tijdje terug de eerste astra H gezien met rottende achterschermen bij de wielrand :thumbdown :thumbdown :thumbdown
net zoals de kadettjes E en astraatjes F van de eerste generatie. Hij had het zowel links als rechts precies bij de wielrand. Ik hoop echt voor opel dat het een uitzondering is bij dit ene model. Ze beginnen nu eindelijk een beetje het roest gebeuren achter zich te laten in de volksmond.
is wel 66.000 gulden voor een astra!!
nu weet ik wel je moet niet meer in guldens rekenen maar het is gewoon veel te veel geld voor een astra!!Een astra G OPC met 160 PK kostte 10 jaar geleden ook al bijna 27.000
Een astra H 1.6 turbo 180 PK kost ook zo tegen de 30.000 met enkele opties.
Een golf 6 1.4 TSI 160 PK kost ook 28.000 en met enkele opties zit je ook dik over de 30.000
Een Megane 2.0 TCe 180 PK kost ook meer dan 27.000, met enkele opties zit je ook tegen de 30.000
wat ik wil zeggen, ben met je eens dat het gruwelijk veel geld is. Maar het is niet overpriced. Zo is het nou helaas :thumbdown
overigens; het overigrote deel van de huidige astra H rijders zijn mensen die gewoon weer voor een normale 1.6 16V motor Enjoy gaan. Die geven niet zo veel om al die extra dingen en vermogen. En dan ben je voor 25.000 klaar.
En die 1.6 Turbo met leuke gadgets en zo, daarmee hoopt Opel de jongere leaserijder aan te spreken die nu vaak voor een A3, dikke golf, 1-serie of zulke auto gaan, over te laten stappen in een veel luxere Astra met meer vermogen. Of ze dat gaat lukken ….
….tijd zal het leren :)
23 november 2009 om 21:59 #17554445Gelukkig doen ze die aanpassingen nu bij die nieuwe auto’s. Tja kinderziekte zal je altijd blijven houden bij de introductie van een nieuw model.
Is Opel niet uniek in denk.
origineel gepost door AsconaC20NE
je gaat het niet geloven, maar ik heb een tijdje terug de eerste astra H gezien met rottende achterschermen bij de wielrand :thumbdown :thumbdown :thumbdownnet zoals de kadettjes E en astraatjes F van de eerste generatie. Hij had het zowel links als rechts precies bij de wielrand.
Astra’s F van 2e generatie roesten ook. Andere plaatsen.
Dat van die wielranden kan ook gekomen zijn door aanlopen, of door slecht omrol/aanpas werk omwille van het plaatsen van bepaalde wielen (slecht afgewerkt). Te meer omdat je zegt dat aan beide kanten was.24 november 2009 om 07:22 #17554446Astra’s F van 2e generatie roesten ook. Andere plaatsen.
Ik weet het :P maar ik bedoelde dat het roesten meer bij de wielranden was zoals bij de eerste generatie astra. Dat het gewoon net boven de wielrand zelf al blaasjes begonnen te komen, en bij nadere inspectie bleek dat het al aardig was begonnen.
Het was gewoon een grijze stationwagon diesel (ex-leaseauto) met iets meer dan 2 ton op de klok, zonder bijzondere wielen. Hopen dat het bij dit exemplaar is gebleven.
Gelukkig doen ze die aanpassingen nu bij die nieuwe auto’s. Tja kinderziekte zal je altijd blijven houden bij de introductie van een nieuw model.
Is Opel niet uniek in denk.
kijk eens naar de Insignia wat daar allemaal wel voor een aanpassingen zijn naderhand. Maar dat zijn met name kleine aanpassingen en updates die bij de eerste beurt worden uitgevoerd.
Maar elk merk heeft dat inderdaad
24 november 2009 om 09:40 #17554447Ja, idd insignia ook.
Vind de Astra J een super mooie auto, en, om heel eerlijk te zijn heeft deze voor mij persoonlijk de Insignia van 1e plaats van m’n ‘verlang-lijst’ gestoten.Echter wacht ik nog wel ff om over te gaan tot evt. aanschaf.
Ten eerste toch omrede van kinderziektes. Een auto uit/in het introductie jaar zal ik niet zo snel kopen. Daarbij, ben toch ook zeer benieuwd hoe het Sports Touring model er uit gaat zien. Wellicht voor mij iets praktischer. heb nu 1 keer een station gehad (Vectra B), en als zeer prettig/handig ervaren. Ook ben ik benieuwd of er nog wat kwiekere motoren gaan komen met een inhoud meer dan 1600 cc. Wellicht OPC modelletjes. En ja, of ik ‘m nou persee nieuw zou moeten vraag ik me ook af. Voor mij niet zo direct heel noodzakelijk. Zal ‘m toch uit eigen la moeten betalen (geen leas of auto van de baas o.i.d.) Dus jonggebruikt misschien wel wat. Heb in het verleden 2x een jong gebruikte Opel gekocht. Beide Astra F. (met O.K. Quality Car garantie. Dat heette destijds zo) En dat is zéér goed bevallen !! :thumbupZou toch graag wel is een keer een OPC model van Opel willen. Een de Astra lijkt met dan wel leuk :P (als ‘ie er niet té schreeuwerig uitgaat zien ala Astra H, Vectra C.. Nwe Insignia OPC ziet er top uit..)
24 november 2009 om 17:14 #17554448ikvind dat e astra j uit andere modellen is samengesteld..
zo heeft ie een beetje het model van een corsa D (maar dan net ietsje groter)
koplampen en achterlichten lijken op die van een golf. (alleen verbeterd)
en als je goed kijkt zitten er nog meer modellen in verwerkt.dit neemt niet weg dat deze auto niet mooi is.. als mijn opa er nog had geweest had ie deze auto nu zeker al op de oprit staan :D
en hij is id vrij sportief ben beniewd naar de opc..
alleen snap ik niet waarom het niet je astra I is maar wel de J
de kadett voorganger van de astra heb je in A-B-C-D-E en dan kreeg je astra F-G-H- Jweet iemand hier iets meer over ??
gr benno(lambo452)
24 november 2009 om 18:16 #17554449AnoniemLid sinds:
1 January 1970Dat komt omdat de Astra I teveel zou lijken op Astra 1, daarom hebben ze er maar J van gemaakt.
24 november 2009 om 18:31 #17554450idd. de ‘i’ in een capital (een hoofdletter, dus een ‘I’) is in het Romijns gelijk aan een 1.
Als I, II, III, IV, V, VI, etc..
24 november 2009 om 19:23 #17554451origineel gepost door lambo452
ikvind dat e astra j uit andere modellen is samengesteld..
zo heeft ie een beetje het model van een corsa D (maar dan net ietsje groter)
koplampen en achterlichten lijken op die van een golf. (alleen verbeterd)
en als je goed kijkt zitten er nog meer modellen in verwerkt.dit neemt niet weg dat deze auto niet mooi is.. als mijn opa er nog had geweest had ie deze auto nu zeker al op de oprit staan :D
en hij is id vrij sportief ben beniewd naar de opc..
alleen snap ik niet waarom het niet je astra I is maar wel de J
de kadett voorganger van de astra heb je in A-B-C-D-E en dan kreeg je astra F-G-H- Jweet iemand hier iets meer over ??
gr benno(lambo452)
De kont is idd een door ontwikkeling van de corsa.
De achter licten zijn juist weer een door ontwikkelijk van de van de insignia. Alleen op de kop en de knik er groter in gemaakt.24 november 2009 om 20:12 #17554452bij ons nou ook wat staan
hij is netjes niet extreem bijzonder. maar dat hoeft ook niet in deze klasse.
onder de kap is ie in ieder geval net als de Insignia monteursvriendelijk lekker de ruimte:wors
24 november 2009 om 20:21 #17554453oke.. over het type J en geen I is duidelijk..
maar al met al is het een leuke wagen tog ?
en zoals ik al zei als mn opa er nog geweest was had ie m al op de oprit staan en had ik er zeker al mee gereden :D maarja helaas gaat dat feest niet door :(
24 november 2009 om 20:22 #17554454Ik ben wel erg benieuwd naar de station variant want die vind ik bij de huidige H namelijk een ramp (lelijk hok). En uiterwaard ben ik benieuwd of er nu weer een “aparte” 3 deurs komt.
24 november 2009 om 20:39 #17554455ja er komt weer een GTC variant die anders is als 5drs
daar ben ik heel benieuwd naar want de H GTC rijdt toch veel fijner als 5drs
25 november 2009 om 17:54 #17554456naja, de 5 deurs of gewone GTC zit nagenoeg geen verschil in rij-eigenschappen hoor. Volgens mij helemaal niks zelfs als je gelijke uitvoeringen pakt
GTC ziet er wel veel mooier uit :thumbup dat wel…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.