astra J 1600 turbo met 60.000km al kapotte turbo

Forumindex Forums Modellen Astra astra J 1600 turbo met 60.000km al kapotte turbo

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17272755
    kadettcoupe1976
    Deelnemer
      Lid sinds:
      18 January 2005

      Wij zitten hier in spanje en de auto van mijn zwager staat nu hier bij de garage met een kapotte turbo.
      Het gaat hier om een astra j 1,6 turbo 180pk. Met 60,000km
      De auto rijd gewoon en heeft geen merkbaar trek verlies.
      Als je het gas los laat maakt de turbo lawaai.
      Hoeveel km gaat een turbo normaal mee.

      #18290503
      bart-gsi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 July 2012

        normaal gesproken langer dan 60.000km zou je denken…
        kijk eens of je de buis waar de lucht van de turbo naar de intercooler gaat los kan halen en kijken of de as in de turbo speling heeft… als er speling op de as zit kunnen de luchtschoepen de wand van het slakkenhuis raken.. en kan je turbo kapot gaan..

        #18290504
        kadettcoupe1976
        Deelnemer
          Lid sinds:
          18 January 2005

          De auto staat al bij de garage , kan er helaas zelf niks meer mee doen.
          Maar het is echt de turbo die lawaai maakt. De monteur heeft de luchtfilterslang los gehaalt en toen konden wij heel duidelijk horen waar het geluid vandaan kwam. Ook hebben wij alle slangen na gekeken maar dat was allemaal goed.

          #18290505
          bart-gsi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 July 2012

            nouja.. normaal gesproken zou die het langer uit moeten houden maarja een auto kan kinderziektes hebben net als elke andere auto..dus een fout onderdeel kan voorkomen…

            #18290506
            SimpleFace
              Lid sinds:
              14 July 2014

              Het is toch wel altijd gezeik met die opgefokte kleine turbo’tjes. Zouden lang moeten meegaan maar in de praktijk valt dat vies tegen, ook moet je er erg voorzichtig mee omgaan etc.

              #18290507
              bart-gsi
              Deelnemer
                Lid sinds:
                7 July 2012

                @SimpleFace wrote:

                Het is toch wel altijd gezeik met die opgefokte kleine turbo’tjes. Zouden lang moeten meegaan maar in de praktijk valt dat vies tegen, ook moet je er erg voorzichtig mee omgaan etc.

                dus eigenlijk zou je er een iets grotere sterkere niet origineel van opel turbotje op moeten zetten om er heel lang mee te kunnen doen of dat niet??

                #18290508
                wagnas
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  10 May 2007

                  @SimpleFace wrote:

                  Het is toch wel altijd gezeik met die opgefokte kleine turbo’tjes. Zouden lang moeten meegaan maar in de praktijk valt dat vies tegen, ook moet je er erg voorzichtig mee omgaan etc.

                  Voor een Astra is een 1.6 turbo met 180pk toch wel een dikke motor. Erg overpowered en alleen de OPC modellen zijn sneller.

                  Zeker 95% van alle Astra’s ooit uitgebracht doen het al decennia lang met minder cilinderinhoud prima. :thumbup

                  Dit geval is pech, het blijft een mechanisch onderdeel. Turbo kan op elke auto stuk gaan of het nu een Ferrari is of een VW diesel.

                  #18290509
                  SimpleFace
                    Lid sinds:
                    14 July 2014

                    Ik doelde meer op de turbo’s zelf die ze tegenwoordig ook op piepkleine motors zetten. Gevolg is dat turbo’s kleiner worden gemaakt maar de duurzaamheid achteruit gaat.
                    En in het algemeen ben ik zelf niet zo voorstander van turbo’s, gewoon omdat je er voorzichtig mee moet omgaan. Het is net een kristal/porselein onderdeel in je auto, je moet hem met liefde behandelen. terwijl een auto toch een redelijke werkpaard zou moeten zijn, die je gewoon grof kan behandelen.

                    #18290510
                    wim-v6
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 August 2005

                      Turbo’s gaan voornamelijk kapot door verkeerd gebruik.

                      Turbo op een benzine motor krijgt ondanks de lagere turbodrukken meer op zijn donder als de turbo op een dieselmotor.

                      Als de turbo vreemde geluiden maakt is het zeker niet versrandig om er mee door te rijden.

                      Er kan metaalgruis uit een kapotte turbo komen wat ernstige motorschade kan veroorzaken.

                      Bij het vervangen moet ook de intercooler gereinigd worden.

                      verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                      #18290511
                      b07
                        Lid sinds:
                        24 February 2009

                        met turbo motoren is een goede olie en, regelmatig olie vervangen belangrijker dan een auto zonder turbo, dat word wel eens vergeten en, dan zijn er mensen die jaren lang met de zelfde olie door rijden, met als gevolg dat een turbo minder lang mee gaat.

                        wel apart dat die herrie maakt met gas los, normaal is het juist met gas geven als die opspoelt.

                        er is een kans dat je de turbo kan laten reviseren dus, als er een nieuwe word gemonteerd, de oude ook bewaren.

                        #18290512
                        RemcoV
                          Lid sinds:
                          15 July 2006

                          Het ligt er maar net aan hoe er met de auto is omgegaan in die 60.000km. Een turbo kan wel veel langer mee dan dat maar als deze regelmatig op zijn donder krijgt als de auto net gestart is of deze nog roodgloeiend staat en direct wordt afgezet, dan is de levensduur een HEEL stuk korter!

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.