Astra J 1.7 125pk Vermogen verlies

Forumindex Forums Modellen Astra Astra J 1.7 125pk Vermogen verlies

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #18338694
    benovitch
    Deelnemer
      Lid sinds:
      17 July 2012

      Vorige week tijdens het rijden naar het werk merkte ik plots dat de wagen niet meer trok tijdens het voorbijsteken. In 6e met moeite 2000-2500 tr/min. Dacht direct aan de EGR klep die weer vastzat zoals vorig jaar. Deze nagekeken maar deze bewoog vrij. Tijdens de testrit bleef het probleem. Dan maar naar de Opel dealer om uit te lezen.

      Blijkbaar geen terugkoppeling meer van de stand van de EGR klep. Deze moest dus vervangen worden. Zogezegd zo gedaan, nieuwe klep erop en gaan testen. Op het eerste zicht was het probleem opgelost tot deze morgen. Terug hetzelfde probleem.

      Ik dacht eerder aan een roetfilter die te vol kwam door slechte of te late regeneratie.
      Tijdens een discussie met de baas in de garage merkte hij op dat de bestuurder zelf verantwoordelijk is voor het regeneratieproces van de roetfilter. Je moet wat langer doorrijden als het proces bezig is ander reinigt de filter niet goed. Allemaal zever vind ik.

      Zij er hier mensen die hetzelfde aan de hand hebben gehad met het vermogenverlies?

      Ben

    1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.