Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra Hybride (l) laadpaal
- Dit onderwerp bevat 7 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 17 januari 2024om 16:57 door RichTrip.
-
AuteurBerichten
-
16 januari 2024 om 13:29 #18549446
Ik ben benieuwd hoeveel km de accu aan geeft na laden aan de laadpaal bij jullie. Bij mij schommelt het tussen de 40 en 42 km (januari). Dit resultaat valt mij een beetje tegen. Als het vriest heb ik niet geladen. Want dan is het resultaat nog wat lager. Mijn auto is van mei 2022. Aan de openbare laadpaal bij mij in de straat zijn dan de kosten 6,47 (incl btw). Dit komt dan neer op 15,40 (incl btw) per 100 km. Als ik dan nu uit ga van de huidige euro 05 prijs ca: 1,90 per liter zou dit uitkomen op 13,30 bij 7 liter per 100 km wat al niet echt zuinig is. Ben echt benieuwd naar jullie resultaten. Verbruik is bij rustig rijden, Dus niet als eerste bij het stoplicht weg
16 januari 2024 om 17:05 #18549454Die van mij geeft nu ongeveer 26 kilometer aan bij 100% laden……..
Ik heb de auto net anderhalve week en ik heb een eigen laadpaal. Voor openbare palen heb ik niet opgelet wat de kosten zijn. Kosten gaan naar de werkgever (ik krijg mijn eigen stroomverbruik uiteraard vergoed)
Dus jammer genoeg alleen nog maar in koude omstandigheden gereden. Benzineverbruik is ook aan de hoge kant.
16 januari 2024 om 20:21 #18549458en zijn het ook 26 km die je elektrisch kan rijden? Ik had ook 26 km met laden rond het vriespunt. Dus dat doe ik niet meer.
Ik ben nog in overleg met de verhuurder voor het plaatsen van een eigen laadpaal.
17 januari 2024 om 07:20 #18549478Ik had na een lange rit nog 14km actieradius over, dus op ongeveer 14km van mijn bestemming heb ik hem op Elektrisch gezet. Toen ik aankwam stond ie nog op 6 km. Dus wellicht is die 26km wat pessimistisch. Maar ik zit nog in de ontdek modus wat betreft het PHEV gebeuren……
17 januari 2024 om 08:31 #18549483met de huidige kou staat ie bij mij op 42km, maar afhankelijk van rijstijl is dit anders. De resultaat van de accu neemt toe als de tempratuur boven de 10 graden is. 20 graden is ideaal. Wat zeker helpt is het vooraf verwarmen van de auto. Doordat bij elektrisch rijden er geen warmte van de motor is, zal het gebruik van de kachel de actieradius behoorlijk doen afnemen. Het gebruik van de stoelverwarming is daarom ook aan te bevelen. Op benzine is de auto niet echt zuinig. Dit door het gewicht van de auto. Kortom in de lente zal je de voordelen van de accu gaan ervaren.
Ik heb een paar maal de e-save stand geprobeerd. Dan zie je het benzine gebruik pas echt toenemen. Leek wel alsof ik een kraan open zette.
17 januari 2024 om 13:01 #18549488Dan nog een vraagje: Het knopje “B” Wel of niet gebruiken? Heeft het gebruik hiervan een resultaat dat de auto zuiniger is?
17 januari 2024 om 13:43 #18549489Ik gebruik de B knop. Zeker in de file en binnen bebouwde kom. Als je het goed doet is one pedal driving. Verwacht geen grote effort ervan, maar de accu laadt in bepaalde trajecten een procentje bij (=lees loopt minder hard leeg).
17 januari 2024 om 16:57 #18549495Ik heb inderdaad ook altijd de B knop ingedrukt. Ik kan me geen situatie bedenken waarom je hem niet zou gebruiken. Van mij mag hij standaard op aan staan en alleen uit indien je het knopje indrukt.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.