Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra H:storingslampje motorelektronica brandt bij rijden
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 oktober 2012 om 14:22 #17246803
Goedemiddag!
Sinds gister gaat tijdens het rijden het lampje motorelektronica branden (symbool van een auto met verticale steeksleutel ervoor). Eerst merkte ik verder niets, maar nu wel! Zonder aanwijsbare reden stottert de motor een paar seconden om vervolgens weer normaal verder te rijden.
Ik heb mijn ELM327 USB-kabel tussen de laptop en de Astra gehangen en met Scanmaster ELM 1.7 geprobeerd achter de oorzaak te komen. Hoewel ik een goede connectie heb en actuele waarden van de draaiende motor kan volgen geeft het programma aan dat er geen “Trouble codes” uit te lezen zijn.
Kan iemand me verder helpen met de probleemanalyse?
:agent14 oktober 2012 om 14:29 #17996069Service indicator lampje
tijd voor een beurt :jerry of een reset
reset methode kan je zoeken via google weet het ff niet uit mn hoofd
14 oktober 2012 om 14:42 #17996068Service indicator lampje, dat kan kloppen. Zodra ik de auto op contact zet, zie ik kort het volgende staan: INSP 1000. Maar waar komt dat gestotter dan vandaan? Dat gestotter doet ie dus maar kort en maar 1 of 2 keer per rit. Bij korte ritjes komt het helemaal niet voor….
:hmmz14 oktober 2012 om 15:33 #17996067Als de astra een service beurt moet hebben dan wordt dat aangegeven waar de km stand staat.
De auto met de steeksleutel is wel degelijk een foutcode!
Het is dat je niet om de hoek woont anders had ik hem wel ff uitgelezen met de OP-COM.Gr
Stefan.14 oktober 2012 om 16:18 #17996066Dankje Stefan. Iemand met een op-com die in de buurt van Apeldoorn woont en me even wil helpen?
14 oktober 2012 om 19:04 #17996065Je zou blue Astra G (Johan) kunnen vragen uit Kootwijk / Voorthuizen.
Mocht dat niet lukken dan mag je mij ook wel een pb sturen.14 oktober 2012 om 20:58 #17996064Bedankt voor de tip en je aanbod. Ik moet even kijken wat deze week agenda-technisch handig is. Misschien kan ik de grote beurt en APK (febr. 2013) naar voren halen, distr.riem moet ook vervangen worden. Kunnen ze meteen de storing onderzoeken. Het liefste weet ik echter vooraf aan een garagebezoek wat er aan de hand is…Één ding weet ik alvast wel, het garagebezoek gaat een flinke duit kosten deze keer. :???:
15 oktober 2012 om 11:09 #17996063Zojuist met Opel Garage gebeld, afspraak gemaakt voor grote beurt, distr.riem en APK. We kunnen daar helaas pas 23 oktober terecht, maar ik mocht tussendoor wel even komen om de auto uit te lezen (ong. €13,00). Aan de hand van de foutcode kunnen ze adviseren of doorrijden verantwoord is of niet.
Gezien de klacht (het soms stotteren van de motor) hadden ze nog wel een vraag voor me. Of ik misschien bij FireZone tankte? En raad es waar ik altijd tank, bij FireZone! Ze kregen de laatste weken namelijk vaker meldingen van stotterende motoren en het bleek te liggen aan vervuiling van het brandstofsysteem. Telkens bleken het mensen te zijn die bij een “witte pomp” hadden getankt. Hun tip: tank es bij een merk-station (Shell, Esso, Q8,…) en kijk of het dan beter gaat…
Volgens de garage gebruiken de grote merken cleaner-additieven die het brandstofsysteem schoonhouden. Tsja, wat moet ik daar nu van denken? Het is misschien het proberen waard.
:agent16 oktober 2012 om 15:19 #17996071Net terug van de garage. De Astra is uitgelezen met Tech2. Storingscode betrof de “nokkenas-positie-sensor”. De code is verwijderd. Onderweg naar huis ging het lampje alweer branden.
Zou het falen van de “nokkenas-positie-sensor” het stotteren kunnen veroorzaken?
:agent16 oktober 2012 om 16:31 #17996070Dat zou goed kunnen, omdat hij de verkeerde waardes door geeft aan het motorstuuraparaat.
Het zou ook zomaar kunnen dat de Astra binnenkort niet eens meer start als die sensor defect is.5 november 2012 om 21:03 #17996072Even een afsluitende post. Nokkenaspositiesensor is vervangen, grote beurt + distr.riem. Astra rijdt weer als een zonnetje. Kosten sensor: € 82,50, geen arbeidsloon berekend (omdat de distr.riem toch vervangen werd en ze er daardoor makkelijk bij konden). Kosten in totaal: € 825,01 :???:
Bedankt allemaal.
:agent6 november 2012 om 15:19 #17996073woon in epe , heb pas een opcom setje gekocht , heb alles al op de laptop geinstalleerd , maar nog niet in een auto kunnen ui testen .
maar je bent van harte welkom , kan je niks garanderen naturlijk . -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.