Astra Hoge toeren

Forumindex Forums Modellen Astra Astra Hoge toeren

• Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    sjaak2014

Dag dames en heren,
      ik heb een opel astra 2005 1.6 benzine stationwagen. Het volgende valt mij op. Eergisteren de auto volgetankt bij firezone (euro 95). Het valt mij op dat de auto stationair, dus wanneer de motor zelfs warm is, hoog (1200) in de toeren draait. Wanneer een enkele keer gas wordt gegeven valt de wijzer terug naar de “normale” 800/900 toeren. Dit doet hij zelfs wanneer de versnelling van 2 naar 3 bijv gaat. Dan voel ik dat er nog extra “gas” wordt gegeven. Weet iemand of überhaupt het tanken bij firezone hier iets mee te maken kan hebben en wat er aan de hand kan zijn? Auto heeft overigens 173000km op de teller.
      Gr,
      Sjaak

Chris426
      Deelnemer

Doet hij het altijd, of enkel wanneer hij koud staat?

Mijn G heeft het soms ook, maar enkel wanneer hij koud staat.

Dan stijgen de toeren meestal als ik het koppelingspedaal onderweg intrap, ipv te zakken :p.

Na een paar kilometer is het weg.

Kan dus de auto choke zijn.

sjaak2014

@Chris426 wrote:

Doet hij het altijd, of enkel wanneer hij koud staat?

Mijn G heeft het soms ook, maar enkel wanneer hij koud staat.

Dan stijgen de toeren meestal als ik het koppelingspedaal onderweg intrap, ipv te zakken :p.

Na een paar kilometer is het weg.

Kan dus de auto choke zijn.

Nee hij heeft het ook een paar keer gedaan wanneer de motor goed warm was..dat vond ik ook zo raar..

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.