Astra h z19dht thermostaat kapot ? OPGELOST !!

Forumindex Forums Modellen Astra Astra h z19dht thermostaat kapot ? OPGELOST !!

• Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    gtcz19dth
    Deelnemer

Hallo ik heb afgelopen zondag proefgereden in 2 dezelfde astra’s het viel mij op dat beide astra’s volgens het geheime menu in de boordcomputer allebei bleven schommelen bij een coolant temprature van 76 graden

als je stil staat loopt deze temperatuur wat op richting de 82 naar mate je weer gaat rijden zakt de temperatuur weer na de 7476 graden

Nu heb ik toch ondanks dit probleem een van de astra’s gekocht

Nu is mijn vraag is mijn thermostaat nu kapot moet ik deze gaan vervangen of kan het wat anders zijn ?

Spacejam
      Deelnemer

Thermostaat kapot, hij moet op ongeveer 85 constant zitten, het gebeurd heel veel bij deze motoren.

iquick
        Deelnemer

Thermostaat is gewoon kapot, vervangen en je probleem is opgelost.

Nick-GSI
          Deelnemer

Idd thermostaat defect

gtcz19dth
            Deelnemer

Nieuwe is al besteld wordt wss zaterdag monteren bedankt alvast

gtcz19dth
              Deelnemer

Ik heb vanavond de thermostaat vervangen
                Het kvs reservoir is dus leeg geweest vervolgens heb ik de kvs bijgevuld accu weer aangesloten motor gestart stuk gereden niet ontlucht verders alleen een paar keer de dop van het reservoir gehaald temperatuur lijkt goed te zijn gemiddeld 88 graden met trappen 91 met rustig rijden mischien 86 87

maar nu het volgende krijg ik elke keer de irritante melding in beeld stand koelmiddel controleren.

Ik lees dat meerdere mensen dit euvel gehad hebben meestal een kapotte sensor maar nu is mijn vraag hoe kan dit ik heb alleen de thermostaat vervangen vervolgens krijg ik elke keer die vervelende melding iemand mischien een oplossing ? Moet ik het systeem alsnog ontluchten of die sensor schoon maken ?

SimpleFace

Altijd ontluchten na kvs verversen !

gtcz19dth
                  Deelnemer

Waar zit het ontluchtingsnippel heb niet ververst trouwens gewoon 1.5 liter ging er maar bij

iquick
                    Deelnemer

Ontluchten doet die zelf, gewoon goed warm draaien, blijven bijvullen tot vloeistof op peil is en klaar, je zal blijven bijvullen tot al het lucht er uit is, waarschijnlijk krijg je daarom telkens die melding. Volgens mij moet je de kachel ook nog op z’n warmst zetten en vol uit laten blazen om het lucht makkelijker uit te krijgen. Kwam dit laatste nog ergens tegen. Als je hierna nog de melding krijgt dan is je sensor stuk. Het is een gevoelige sensor. Ik heb die melding al bijna een jaar, moet het ook vervangen.

gtcz19dth
                      Deelnemer

Ja dacht ik al als die niet goed ontlucht zou zijn zou de temperatuur egt wel boven de 91 uitkomen zal vanavond de clima even goed heet zetten neem aan als ik alles op max zet de airco niet voor de warmte zorgt ?

Zal ook vanavond is kijken hoe het niveau staat en anders iets meer bijvullen

Mocht de melding nog terug komen de sensor is loshalen en mischien even schoonmaken.

iquick
                        Deelnemer

De airco zorgt voor warme en koude lucht. Doe ze beiden, zonder airco en met airco aan even.

gtcz19dth
                          Deelnemer

volgens mij werkt alles nu na behoren motor komt veel sneller op temperatuur.

ik heb het koelvloeistofniveau nog is bijgevuld met een koude motor hij zat met koude motor toch nog 1cm onder het pijl
                            heb hem nu iets boven het peil gevuld en de melding stand koelmiddel controleren heb ik gelukkig niet meer terug gezien.

vandaag trouwens ook apk gedaan zonder aandachtspunten door de apk gekomen :thumb

ik zal binnenkort een kleine projectpagina starten met uitgevoerde aanpassingen aan mijn astra inmiddels heb ik hem al verlaagd met een kw setje + monroe schokbrekers nieuwe banden geplaatst en xenon verlichting besteld en alles verandert naar led verlichting op de mistlampen en stadslichten na dit gaat tegelijk met de xenon inbouw gebeuren
                            tevens wil ik een happylight module gaan plaatsen

en gaat de astra nog gechipped worden bij unlimited tuning tevens laat ik de egr uitprogrammeren roetfilter heb ik gelukkig niet

ook gaat eind deze maand mijn audio installatie vervangen worden en komt mijn kicker l7 speeltje er weer in.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.