Astra H Z16XEP – welke snelheidsindex voor winterbanden?

Forumindex Forums Modellen Astra Astra H Z16XEP – welke snelheidsindex voor winterbanden?

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    zenman
    Deelnemer

De winterbanden zijn aan vervanging toe. Momenteel liggen er Conti’s Wintercontact onder met snelheidsindex H (210). Dat lijkt me wat overdreven. Ik zou er vanwege de prijs graag Conti’s met index T (190) onder willen leggen. Scheelt toch 40 euro per band.

Ik kan echter nergens in de boekjes van de Astra iets terugvinden over de snelheidsindex van de originele (zomer)banden van mijn Astra H Z16XEP. Wie weet het?

:agent

opel-mark
      Deelnemer

Stel jezelf de vraag of je in de winter met winterbanden 190 gaat rijden, ik denk dat ik het antwoord al weet en dat je er gewoon T banden onder gaat leggen :jerry

zenman
        Deelnemer

Ik rij (bijna) nooit harder dan 130, toch mag ik niet op N-banden (140) gaan rijden. Heeft volgens mij iets te maken met verzekering. Daarom wil ik graag weten wat de normale snelheidsindex hoort te zijn. Iemand een idee?

hawk45
          Deelnemer

topsnelheid volgens fabriek is 185km/u dus ik zou voor de T gaan. :D

gr. Dolf

opel-mark
            Deelnemer

@zenman wrote:

Ik rij (bijna) nooit harder dan 130, toch mag ik niet op N-banden (140) gaan rijden. Heeft volgens mij iets te maken met verzekering. Daarom wil ik graag weten wat de normale snelheidsindex hoort te zijn. Iemand een idee?

dan zou je ook niet met een thuiskomertje mogen rijden lijkt me :jerry

Astra_DLS
              Deelnemer

Dat mag wel, want daar staat een 80 km/h beperking op :)

gerben rsv
                Deelnemer

Ik denk met zomerbanden H codering (fabrikant houd altijd een veiligheidsmarge)

Maar voor de winter zou ik T nemen!

dark-divx
                  Deelnemer

Bij mij staat er op mijn papieren dat ik 195 65 r15 T mag steken

wim-v6
                    Deelnemer

je m,ag inderdaad T banden monteren.

let wel dat je als je naar duitslangd gaat er een sticker in het zicht van de bestuurder moet zitten welke de maximale snelheid van de banden weergeeft.

Willem

dark-divx
                      Deelnemer

die sticker is voor als er banden opliggen waar de snelheidsindex trager zou zijn of de wat je auto kan.
                        dus als er de goede snelheidsindex opliggen is dit niet nodig.

kaneelschep
                        Deelnemer

Stel jezelf de vraag of je in de winter met winterbanden 190 gaat rijden, ik denk dat ik het antwoord al weet en dat je er gewoon T banden onder gaat leggen

wat is dat nou voor onzin.. Er ligt toch niet altijd sneeuw of ijs alleen maar omdat jij sneeuwbanden onder je auto hebt? :hmmz :D

Ik ben net voor nieuwjaar terug gekomen uit Hongarije en heb hele stukken dicht tegen de 200 gereden op mn sneeuwbanden.
                          Het was vanaf half Oostenrijk al niet meer onder nul..

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.