Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra H wil meer pk’s!!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 maart 2014 om 21:08 #17261855
Mede Opel fanaten!
Ik wil mijn Astra h GTC 1.6 v16 uit 2006 graag wat meer pit geven.
Maar waar kan ik nou het beste mee beginnen??
Op een dag wil ik sowieso een chiptuning laten uitvoeren, maar voordat ik dat doe, zou ik dan niet beter eerst aan de uitlaat, spruitstuk en luchtfilter kunnen beginnen? of maakt dat niet uit?Kortom, wat zijn zo ongeveer de optie’s?? en hoeveel extra pk’s en Nm’s levert het nou echt op?
PS: op mijn werk heb ik de beschikking om zelf een luchtfilter in elkaar te knutselen en dan gewoon een universele K&T filter er op te schroeven. Kan dit überhaupt zomaar? of krijg ik dan rare problemen of error’s ? Is zo’n luchtfilter helemaal doorberekend qua lengte en dikte van de aanzuigbuis?
Graag uw tips!!
mvg
8 maart 2014 om 21:18 #18191893Inlaat spruitstuk levert het meeste op: http://www.dbilas-shop.com/Products/Flowtec-manifold/Opel-Vauxhall/Astra/Astra-H/Flowtec-manifold-for-Opel-Vauxhall-Astra-H-Meriva-A-1-6-16V-77kW-Z16XEP::81.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Tja luchtfilter zou ik niet aan beginnen, hoogstens een ander inleg filter geen open o.i.d wordt er niet beter van.
Of dit: http://www.dbilas-shop.com/Manufactorer/Opel-Vauxhall/Astra/Astra-H/1-6-16V-77kWZ16XEP/Turbocharger-system-Maxi-Edition-for-Opel-Vauxhall-Astra-G-H-Zafira-A-B-Meriva-A-Vectra-C-Z16XEP-Z16XE1::6603.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Maar weet niet wat je budget is :jerry
8 maart 2014 om 21:27 #18191894hahaha, wat een prijzen zeg!! :shock:
budget ligt zo rond de 600 a 700 (excl chiptuning dan)8 maart 2014 om 22:06 #18191895Oké dan denk ik dat je het alleen bij chiptuning moet houden, of misschien zijn er nog ”snelle” nokkenassen die in deze motor passen.
8 maart 2014 om 22:15 #18191896Nou levert het plaatsen van bovengenoemd spruitstuk echt 32 pk(of iets in die richting) op?
Wel behoorlijk wat niet?8 maart 2014 om 22:25 #18191897Dat zal wel verschillend zijn per motor, ligt natuurlijk ook een beetje aan de algehele staat van de motor zelf.
Heb er zelf geen ervaring mee, maar ik neem toch aan dat de waarder i.i.g aardig in de buurt komen, dit ook omdat dbilas wel een goed aangeschreven merk is.
8 maart 2014 om 22:26 #18191898Ik weet niet welke motortype je hebt, maar er staat hier op het forum ook een topic over een 1.6 astra h
Leuk om te lezen, is wel een standaard astra niks aan veranderd alleen chippen.
viewtopic.php?f=191&t=1791308 maart 2014 om 22:28 #18191899Motorcode is hetzelfde als in het topic hierboven(Z16XEP)
9 maart 2014 om 10:37 #18191900een hele simpele mod is de restrictiepijpjes uit het luchtfilterhuis halen, dat geeft vooral bij lagere toeren iets meer trekkracht, een goed inlegfilter zou iets kunnen schelen maar verwacht daar geen super grote sprongen mee te kunnen halen, chippen levert wel wat leuks op om het blok vooral lekkerder te laten rijden, het wordt natuurlijk nooit een 3 liter V8 ;)
9 maart 2014 om 15:25 #18191901Even een vraagje nav de restrictie weg halen, dit is maar 1 buis toch? Of kun je ook die het huis in komt ook verwijderen?
9 maart 2014 om 15:44 #18191902Ja die kan je ook weghalen.
9 maart 2014 om 16:50 #18191903Nou die zijn er uit, morgen maar is proberen.
Toch vraag ik me dan af als je met een ander inlaatspruitstuk zoveel winst kunt halen waarom peutert opel er dan niet zelf wat meer uit fabriek af. Scheelt dat dan enorm in het verbruik, alleen als je het vermogen benut neem ik aan?9 maart 2014 om 17:12 #18191904Omdat opel dan geen duurdere 2.0 motoren meer kan verkopen :jerry
9 maart 2014 om 19:26 #18191905ik heb idd een Z16XEP, zal binnen kort eens kijken naar een ander inlegfilter en die restrictiepijpjes eruit halen
10 maart 2014 om 07:57 #18191906pk’s kosten nou eenmaal geld, met gierig zijn kom je er niet :jerry
10 maart 2014 om 11:05 #18191907De reden waarom motoren niet op max vermogen is afgesteld is simpel, oma van 80 moet er ook nog in kunnen rijden zonder alles meteen kapot te rijden :jerry
en het milieu, meer vermogen betekent gewoon meer brandbaar mengsel erin en dan ook op gebieden waar de verbranding niet 100% is, dus houdt de fabrikant het aan de veilige kant en krijg je vreemde dipjes in trekkracht onderin.
10 maart 2014 om 15:06 #18191908Rede van het knijpen van motoren is voornamelijk milieueissen en de benzine kwaliteit die niet overal even goed is in europa.
10 maart 2014 om 15:21 #18191909@Haasje17 wrote:
Rede van het knijpen van motoren is voornamelijk milieueissen en de benzine kwaliteit die niet overal even goed is in europa.
En soms puur omdat er dan een snellere versie uitgebracht kan worden met dezelfde motor.
10 maart 2014 om 17:54 #18191910chiptunen gaat het waarschijnlijk binnenkort toch wel worden.
Maar zijn er nou helemaal geen nadelen aan chiptunen? ik lees eigenlijk alleen maar +punten.10 maart 2014 om 19:22 #18191911Ligt aan de tuner, sommige die veroorzaken een beter lopende motor, maar ook eerder pingelen en dergelijke.
Dan is het WEL slecht voor de motor.11 maart 2014 om 15:54 #18191912Tegen pingelen zit er een klopsensor, het enige nadeel is dat je het vermogen gaat gebruiken, dus zelf je rechtervoet in de gaten houden.
ik heb bij mij geen pingelen oid meegemaakt11 maart 2014 om 16:24 #18191913Dus het enige is de rechter voet? :???: :D dat vind ik dan maar een klein minpuntje wat je zelf in de hand hebt.
Nu nog even een noob vraag, dat pingelen, wat moet ik me daarbij voorstellen? en als je dat krijgt is dan je blok meteen naar de klote?
12 maart 2014 om 07:45 #18191914Pingelen is het te vroeg ontbranden van het mengsel in de cilinder. Dat gebeurt als de motor erg warm is, dus tegen ontstekingstemperatuur aan. Wikipedia kan je er alles duidelijk over vertellen. En ook dat het niet zo goed is
12 maart 2014 om 10:44 #18191915pingelen komt met onze goede brandstoffen eigenlijk niet voor, opel heeft een klopsensor erin zitten wat pingelen tegen zou gaan, maar wij hebben hier brandstoffen met een gehalte van 95, niet als in ik meen Canada een gehalte van 87.
ik rij altijd op euro 95, in Duitsland tank ik ook nog wel E10, allemaal zonder pingelen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.