Astra H wielspin voor en geluid bij snelweg. Is dit normaal?

Forumindex Forums Modellen Astra Astra H wielspin voor en geluid bij snelweg. Is dit normaal?

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 26 tot 28 (van in totaal 28)
  • Auteur
    Berichten
  • #17955695
    RISL
    Moderator
      Lid sinds:
      24 January 2011

      Willem, ik bedenk me zojuist dat waar die TC-schakelaar hoort te zitten bij mij de schakelaar zit om te wisselen tussen LPG en benzine. En dat gat ziet er lelijk uit als je de rand van de schakelaar optilt, alsof het uit gevijld is. Zal wel eens op zoek gaan naar een TC-schakelaar, misschien gaat het dan beter werken.

      Weet jij in welke stand het systeem staat als er geen schakelaar op zit?

      #17955696
      Tusk
      Deelnemer
        Lid sinds:
        15 January 2009

        @RISL wrote:

        Ik heb een x18xe1, maar geen schakelaar op de middenconsole?
        Wel zie ik, als ik bijvoorbeeld in de sneeuw wegrijd met wielspin, dat er een lampje begint te knipperen onder de tankmeter en soms valt dan het motorvermogen even weg. Maar een volledige tractiecontrole zit er (denk ik) bij mij niet op, want ik kan gewoon een soort ‘burn-out’ maken in de sneeuw als ik ‘m op de handrem zet.
        .

        das gewoon de standaard traction control.

        de TC kan maar met mate dingen corrigeren. als je buiten de grenzen van de mogelijkheden van je TC gaat rijden slip je als nog gewoon. (meestal zijwaarste gripverlies) ik kon met mijn vectra B heerlijke handrembochtjes trekken in de regen! en doordat de traction control zorgde dan dat je neit teveel gas gaf om de auto weer recht te trekken. Dit was met mijn eerste vectra een stuk moeiiljker omdat je al snel te veel gas geeft en je voorwielen spinnen waardoor je hem niet meer recht krijgt. dan eindig je in een 180 :P

        de ESP van de astra H kan uitgezet woren door t sport knopje ingedrukt te houden. Ik neem aan dat iedereen dit weet :)

        Ik merk wel dat het best moeilijk is om een handrembochtje te trekken met de ESP aan in mn astra. Ben te lui om t uit te zetten dus doe t eigenlijk nooit meer.

        Vroeger…. :)

        #17955697
        wim-v6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 August 2005

          @RISL wrote:

          Willem, ik bedenk me zojuist dat waar die TC-schakelaar hoort te zitten bij mij de schakelaar zit om te wisselen tussen LPG en benzine. En dat gat ziet er lelijk uit als je de rand van de schakelaar optilt, alsof het uit gevijld is. Zal wel eens op zoek gaan naar een TC-schakelaar, misschien gaat het dan beter werken.

          Weet jij in welke stand het systeem staat als er geen schakelaar op zit?

          Als er GEEN schakelaar op zit, dan staat ie altijd AAN!!

          Willem

        3 berichten aan het bekijken - 26 tot 28 (van in totaal 28)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.