Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra H wervelkleppen vraagje
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 juli 2012 om 09:00 #17250636
Onze auto heeft last van wervelkleppen die vast zitten. Heb begrepen dat dit wel vaker voor komt. Nu kreeg ik tehoren bij de opel dealer dat het complete inlaatspruitstuk vervangen moet worden. Bij een andere dealer begreep ik dat de wervelkleppen ook los te vervangen zijn.
Weet iemand hier meer van??Gr, Remco
18 juli 2012 om 10:38 #18048444Van wat ik er over gelezen heb kun je enkel het hele spruitstuk vervangen en die schijnen niet goedkoop te zijn.
18 juli 2012 om 10:47 #18048445Goedkoop zijn ze niet nee…. Rond de 850,- ex btw….
Maarja, das de auto nog wel waard…..18 juli 2012 om 10:59 #18048446AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ja wervelkleppen is een bekend probleem. Hoeveel km heeft de auto gelopen?. Ja het is wel zo handig om het hele inlaatspruitstuk te vervangen. Aangezien er in de tijd ook veel aanslag in is gaan zitten. Heb jij nog garantie? Zo niet 1 tip ga informeren bij een universele garage scheelt heel veel geld. Bij de dealer betaal je de hoofdprijs aan uurloon. Spruitstuk kun je ook scoren op eBay kosten tussen de 200/250€ en misschien kan iemand uit de buurt helpen. Ben je nog goedkoper uit.
18 juli 2012 om 11:34 #18048447Ebay is altijd handig dus kijk daar naar toe, ben je hooguit voor 400 ~ 500 klaar king:
18 juli 2012 om 13:07 #18048448AnoniemLid sinds:
1 January 1970viewtopic.php?f=6&t=162221
De link naar mijn topic. Ergens vanaf pagina 3 staat wel info over het vervangen van de inlaat. Daar kom je ook een link tegen van een filmpje. Filmpje van 10 min. Waar een Engelsman bezig is de inlaat te vervangen. Het is wel een vectra. Ik neem aan dat jij de zelfde motor heb de Z1.9DTH. Overigens ook handig om te weten wanneer is de distributie vervangen of aan vervanging toe? Mocht dat nog niet nodig zijn dan hoef die niet perse te worden vervangen.18 juli 2012 om 13:37 #18048449Ik denk dat als je het moet vervangen dat je misschien beter een inlaat van dblias erop kan zetten ? of varvangt dat niet het gedeelte waar de kleppen inzitten ?
18 juli 2012 om 13:49 #18048450Bedankt voor alle reactie’s. Ik ben niet zo van het sleutelen. Heb daar geen ervaring mee dus zal het wel moeten laten uitvoeren bij een garage. Morgen gaat hij naar de dealer voor een diagnose en er stond nog een terugroepactie open. Dus dat doen ze ook gelijk.
Het gaat overigens over een benzine motor. Een 1.6 twinport 105 pk easytronic.
18 juli 2012 om 17:46 #18048451de terugroep actie zal waarschijnlijk de cim modificatie zijn, dan zetten ze een extra klem om de cim module.
Laat maar even weten hoe het afgelopen is.18 juli 2012 om 19:07 #18048452bij een 2.2 benzine kan je ze los vervangen, wel moet het inlaatspruitstuk eraf. Bij een 1.9 diesel 150 pk kan je ze niet los vervangen
18 juli 2012 om 19:23 #18048453AnoniemLid sinds:
1 January 1970@R van Lune wrote:
Bedankt voor alle reactie’s. Ik ben niet zo van het sleutelen. Heb daar geen ervaring mee dus zal het wel moeten laten uitvoeren bij een garage. Morgen gaat hij naar de dealer voor een diagnose en er stond nog een terugroepactie open. Dus dat doen ze ook gelijk.
Het gaat overigens over een benzine motor. Een 1.6 twinport 105 pk easytronic.
Ik was standaard uitgegaan van een diesel :oops:
19 juli 2012 om 20:51 #18048454Vandaag de auto weggeweest voor de diagnose. Inderdaad de wervelkleppen…… Onderdeel moet besteld worden. Het hoeft gelukkig niet het hele spruitstuk tezijn. De wervelkleppen zitten in een los onderdeel wat dus los besteld kan worden. Scheelt een hoop geld, zo’n 600 euro :thumbup :thumbup :thumbup
26 juli 2012 om 17:20 #18048455Vandaag is de auto weg geweest voor het probleem met de wervelkleppen. Het onderdeel koste uiteindelijk € 411,- ex btw. daar kwamen nog wat pakkingen bij en wat ander materiaal. Was uiteindelijk € 726,80 kwijt incl. de btw.
Bij mij hebben ze dus een onderdeel van het inlaatspruitstuk vervangen waar de wervelkleppen in zaten en het inlaatspruitstuk zoveel mogelijk gereinigd. Dat is financieel gezien een heel stuk leuker dan het complete inlaatspruitstuk. Dat zou me zo’n €1400 a €1450 gaan kosten.
Ze hebben gelijk de terugroepactie van de cim module uitgevoerd. Iets met een beugeltje ofzo wat erbij gezet moest worden. Was nog niet gebeurd vertelde de computer daar……26 juli 2012 om 21:11 #18048456ik hoop dat je wel gevraagd hebt voor de door hun vervangen spullen mee terug te nemen ?
26 juli 2012 om 21:22 #18048457@R van Lune wrote:
Vandaag is de auto weg geweest voor het probleem met de wervelkleppen. Het onderdeel koste uiteindelijk € 411,- ex btw. daar kwamen nog wat pakkingen bij en wat ander materiaal. Was uiteindelijk € 726,80 kwijt incl. de btw.
Bij mij hebben ze dus een onderdeel van het inlaatspruitstuk vervangen waar de wervelkleppen in zaten en het inlaatspruitstuk zoveel mogelijk gereinigd. Dat is financieel gezien een heel stuk leuker dan het complete inlaatspruitstuk. Dat zou me zo’n €1400 a €1450 gaan kosten.
Ze hebben gelijk de terugroepactie van de cim module uitgevoerd. Iets met een beugeltje ofzo wat erbij gezet moest worden. Was nog niet gebeurd vertelde de computer daar……:hmmz
Sorry, maar volgens mij had ik dit topic nog niet eerder gezien.
Anders had jij ook wat aan deze tip gehad, maar de prijzen die je noemt is bij een (ST)dEALER geweest zeker?
Ik heb dit namelijk ook gehad bij mijn Diesel dan wel. (afgelopen maandag laten maken )
Wat ik heb gedaan is een compleet nieuw inlaatspruitstuk gekocht via Ebay in Duitsland.
Orgineel Opel met 2 jaar garantie bij welke Opel (ST)dEALER ook.
Voor 240 euro incl. verzenden.
Deze door een monteur erop laten zetten voor 100 euro incl. pakking.
Dus ik was klaar voor 340,- :vertagIk ben ook eerst bij de lokale (ST)dEALER geweest en kreeg ook te horen dat dit geintje mij 1600,- ging kosten. :ass
Na zelf wat speurwerk te doen heb ik toch even 1260,- euro in mijn zak gehouden. :wors26 juli 2012 om 22:32 #18048458ebay linkje waar jij die van jou vandaan hebt gehaald ?
27 juli 2012 om 06:46 #18048459http://www.ebay.nl/itm/ANSAUGBRUCKE-OPEL-VECTRA-C-SIGNUM-1-9-CDTI-Z19DTH-/390443109712?pt=DE_Autoteile&hash=item5ae8390d50″ onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.nl/itm/SAAB-9-3-9-5-Z19DTH-Diesel-Inlet-Manifold-55210201-55206459-93179055-/230816701265?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item35bdbf5b51″ onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.nl/itm/Orig-Opel-Zafira-B-Z19DTH-Ansaugkrummer-5850180-/400307717338?pt=DE_Autoteile&hash=item5d343304da” onclick=”window.open(this.href);return false;
:thumb
27 juli 2012 om 08:16 #18048460Inderdaad ben ik bij de dealer geweest. Ben ook bij een universele garage geweest. Kwa materiaal kosten kwam dat op hetzelfde neer alleen konden zij mij niet de garantie geven dat ik dan ook echt van de problemen af was. Bij de dealer wel en heb ik er volledig garantie op. Dit gaf mij een beter gevoel.
Het is een hoop geld, zeker als ik de prijzen op ebay zie. Ik ben niet zo’n grote klussen aan de auto. Wel in huis haha….. maar ik durfde het niet aan om het zelf tedoen. Daar komt bij dat ik de auto dagelijks voor mijn werk nodig heb dus kan heb ook niet zomaar ff een paar dagen missen als er iets fout zou gaan.Ik was al lang blij dat ik ben gaan informeren bij een andere dealer waardoor ze nu niet het hele inlaatspruitstuk hebben gedaan maar alleen het gedeelte van de wervelkleppen. Dat scheelde mij al een hoop geld.
Toch vraag ik me wel af wat dan het verschil is tussen de inlaatspruitstukken via ebay en bij de opel zelf. Waar komt dat prijs verschil vandaar. Bij de opel kost een spruitstuk iets van 870 euro ex btw. Op ebay 250,-. Daar moet dan toch wel een verschil is zitten :???: :???:
@Basshoven wrote:
@R van Lune wrote:
Vandaag is de auto weg geweest voor het probleem met de wervelkleppen. Het onderdeel koste uiteindelijk € 411,- ex btw. daar kwamen nog wat pakkingen bij en wat ander materiaal. Was uiteindelijk € 726,80 kwijt incl. de btw.
Bij mij hebben ze dus een onderdeel van het inlaatspruitstuk vervangen waar de wervelkleppen in zaten en het inlaatspruitstuk zoveel mogelijk gereinigd. Dat is financieel gezien een heel stuk leuker dan het complete inlaatspruitstuk. Dat zou me zo’n €1400 a €1450 gaan kosten.
Ze hebben gelijk de terugroepactie van de cim module uitgevoerd. Iets met een beugeltje ofzo wat erbij gezet moest worden. Was nog niet gebeurd vertelde de computer daar……:hmmz
Sorry, maar volgens mij had ik dit topic nog niet eerder gezien.
Anders had jij ook wat aan deze tip gehad, maar de prijzen die je noemt is bij een (ST)dEALER geweest zeker?
Ik heb dit namelijk ook gehad bij mijn Diesel dan wel. (afgelopen maandag laten maken )
Wat ik heb gedaan is een compleet nieuw inlaatspruitstuk gekocht via Ebay in Duitsland.
Orgineel Opel met 2 jaar garantie bij welke Opel (ST)dEALER ook.
Voor 240 euro incl. verzenden.
Deze door een monteur erop laten zetten voor 100 euro incl. pakking.
Dus ik was klaar voor 340,- :vertagIk ben ook eerst bij de lokale (ST)dEALER geweest en kreeg ook te horen dat dit geintje mij 1600,- ging kosten. :ass
Na zelf wat speurwerk te doen heb ik toch even 1260,- euro in mijn zak gehouden. :wors27 juli 2012 om 08:41 #18048461AnoniemLid sinds:
1 January 1970Vind de kosten opzich nog meevallen. Het meeste werk zit in het loshalen en weer monteren van de inlaat. Waar dat prijsverschil vandaan komt geen idee :hmmz net als voor mijn auto is er maar 1 type. En ik heb mijn nieuwe ook via ibay gekocht inc. Verzendkosten 226€ (Duitsland). geheel origineel en verbeterde wervelkleppen. En komt ook nog eens bij een Duitse Opel dealer. Het is mij ook een raadsel van het prijsverschil :hmmz
27 juli 2012 om 09:35 #18048462Zou het kunnen zijn dat het voor een benzine gewoonweg duurder is. Dit onderdeel is vervangen. is op ebay 533,-
http://www.ebay.at/itm/Drallklappen-Opel-Z16XEP-Astra-G-Zafira-A-Astra-H-Zafira-B-Meriva-Vectra-C-/120893190943″ onclick=”window.open(this.href);return false;
27 juli 2012 om 10:57 #18048463AnoniemLid sinds:
1 January 1970Lijkt logies. Ik zie ook in de advertentie dat er al wat electronica bij zit. Wat opzich al best wat kost. Het spruitstuk wat ik gekocht heb was ook zonder acuator of hoe dat ook precies word getypt. Dat ding bedient bij de diesel de wervelkleppen en kost ook al ruim 200€.bl dit maakt het prijsverschil enig zins duidelijk
16 december 2013 om 19:40 #18048464Hallo, heb me zojuist geregistreerd ivm een vraag over de wervelkleppen, ik heb namelijk ook een een wervelklep-probleem.
In het begin zat het stangetje los, dit heb ik met een constructie naar beneden geduwd zodat het altijd blijft zitten.
Nu na 125000 km zijn de kleppen zo lek dat gans mijn motor zo zwart ziet als roet en moeten nu dringend vervangen worden, de stank komt ook al in de binnenruimte binnen.
Ik kwam na wat zoeken dit tegen: http://www.ebay.nl/itm/New-Swirl-Valve-Flap-Removal-Kit-Z19DTH-1-9-CDTi-150bhp-Diesel-Inlet-Manifold-/350949281782″ onclick=”window.open(this.href);return false;?
Dus deze topjes pers je in de gaten waar de kleppen zaten en de actuator blijft zitten waar ie zat zodat hij nog kan bewegen “in de lucht” zodat er geen storing voorkomt.
Is dit te simpel en komen hier op de duur toch problemen van?
Kan het kwaad als de gaten altijd open zijn?Met dank bij voorbaat.
16 december 2013 om 20:22 #18048465Maar je wervelkleppen hebben toch niks van doen met zwarte aanslag en stank..
Mijn stangetje ligt er al 40.000 km vanaf , zonder storing. Z19dth (150 pk diesel)
16 december 2013 om 20:31 #18048466AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ik hoor dit verhaal eigenlijk nooit bij een Z17DTH.. Hebben die dan geen wervelkleppen ofzo?
17 december 2013 om 14:24 #18048467Hier enkele foto’s van mijn blok, had ik het stangetje er ook maar afgelaten dan verslijten de kleppen niet omdat ze toch niet draaien,
dit is het resultaat van wervelkleppen die 125000km “gefunctioneerd” hebben jongens wat een troep, ik dacht dat motors met uitwendig
bewegende delen alleen bestonden in de tijd van Henry Ford :wtf .De smurrie vliegt zelfs tot tegen de onderkant van het motordeksel.
1.7 motors hebben inderdaad geen wervelkleppen, alleen 1.9 16 kleppers. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.