Astra H, vreemde klik na starten en piepgeluid bij benzinekl

Forumindex Forums Modellen Astra Astra H, vreemde klik na starten en piepgeluid bij benzinekl

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17226022
    Black GTC
      Lid sinds:
      5 September 2010

      Niet zo lang geleden heb ik een Astra H gekocht, een 1.8 GTC.

      Nu hoor ik een vreemd geklik bij de pedalen.
      Het gebeurt altijd pas als ik de auto weer start. Het gaat als volgt:
      Ik start de motor en ik rijd in de eerste versnelling, als ik dan doorschakel naar de twee hoor ik een vreemde klik bij de pedalen op het moment dat ik de koppelingspedaal loslaat of nadat ik het losgelaten heb. Meestal is dit binnen 10 seconden nadat ik de koppelingspedaal losgelaten heb
      Het is een vreemd geluid dat lijkt op een teruggaande veer of als een sleutel in het slot draait.
      Het is altijd te horen nadat ik pas net de motor aan heb gezet. Dus nooit als ik de motor heb lopen en terwijl de motor loopt en ik weer van 1 naar de 2 ga.
      Ik ontdekte later dat het ook ontstaat als ik net start en alleen in de 1 blijf rijden.
      Ik heb het al aan de dealer gevraagd maar ze kennen dat geluid niet. Er wordt gedacht dat het met de cruise control te maken heeft, ze gaan over een aantal weken weer kijken. Kennen jullie dit geluid? Wat zou het kunnen zijn? Is het ernstig? Mijn auto heeft een jaar garantie en ik zit pas in de eerste maand.
      Dan hoor ik soms een vreemd piepgeluid bij achterklep/benzineklep als ik de centrale vergrendeling via de afstandsbediening activeer. Ik hoor dus eerst de klik van het slot en gelijk daarna hoor ik *pieeeeeeeeeeeep*
      De dealer zegt dat dit van de benzineklep komt en met het pinnetje te maken heeft dat eruit komt om de benzineklep te sluiten. Ze zeggen dat dit vaker voorkomt en niets bijzonders is. Ik hoor het nu pas en nooit constant. Ik vind het een afwijking en vind het raar dat ze dit als normaal zien. Kennen jullie dit ook? Wat voor gevolgen heeft dit?

      #17729521
      astra-gtc-freak
        Lid sinds:
        3 March 2010

        Hoi Black GTC,

        Ik heb dat geluid ook bij m’n koppelingspedaal exact zoals jij beschrijft maar volgens mij kan dit geen kwaad
        Heb me al wel heel vaak afgevraagd waar het voor is en wat het is.
        Dat het voor de cruise control is geloof ik eigenlijk niet omdat deze helemaal elektronisch werkt via het motor regelapperaat.
        Ik heb trouwens een astra gtc met een z1.6xep motor.

        Het geluid bij je bezineklepje komt het echt van het klepje of uit de buurt van het klepje?
        Ik zelf hoor bij mij niks dus daar kan ik je helaas niet mee helpen.

        #17729522
        Klanderman
          Lid sinds:
          29 March 2009

          Ik heb die klik ( volgens mij zijn het er bij mij 2 ) ook net na het starten en het op laten komen van de koppeling van de 1 naar de 2. Ik heb een GTC z16xep. Ik vraag me ook af wat het is. Vind het een beetje klinken of dat er kleppen sluiten of open gaan of zo. Ben wel benieuwd wat het is.

          Je probleem met de benzineklep ken ik niet. Bij mij maakt dit geen enkel geluid.

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.