astra H vliegwiel ,druklager/groep/ kopelingsplaat vervangen

Forumindex Forums Modellen Astra astra H vliegwiel ,druklager/groep/ kopelingsplaat vervangen

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Sam111
    Deelnemer

Mijn astra H van 2007 1.9cdti maakt een hoop kabaal / geratel vooral trilling in mijn koppelingspendaal met indrukken zo goed als zeker vliegwiel koppelingpl etc nou ben ik bij de dealer geweest en ik moest even gaan zitten van de magazijnmedewerker ! dan weet je al hoe laat het is complete set zo rond de 1700 vliegwiel , fricsieplaten, drukgroep en bouten. Nu heb ik op ebay een compleet setje gevonden van luks en Sachs voor 925 euro hij heeft een goede feedback en vertelt mij dat hij dezelfde onderdelen bij de fabriek haalt die de opel dealer ook van de fabriek krijgt. heeft iemand ervaring met het bestellen van een vliegwiel etc van ebay of ergens anders en zijn ze van de opel ook van LUK of SACHS

turbosix
      Deelnemer

Ik heb vorig jaar een cdti/opc vliegwiel en drukgroep bij fjansen.net gekocht voor mijn astra H. Was totaal €375,- kwijt incl. Verzenden.
        Nog een druklager en bouten besteld bij carpartsdirect meende ik was daar iets van €110,- kwijt.
        Je kan frank janssen altijd ff mailen, hij heeft vaak wel iets liggen.

turbosix
        Deelnemer

En opel gebruikt inderdaad ook Luks en Sachs..
          Montage bij een lokale universele garage koste me 450,- incl APK, stabilisator stang en een kleine reparatie aan de uitlaat

Sam111
          Deelnemer

he thanks wel erg goedkoop vliegwiel en drukgroep 375 was dat ook van LUK /SACHS en wat waren jouw symptomen ?

turbosix
            Deelnemer

Ik had een slippende koppeling na de laatste chiptuning, bij vol vermogen maakte de motor wel toeren maar versnelde de auto niet, ik had totaal geen last van bijgeluiden.
              De cdti groep zit ook op de OPC en is dus sterker dan de originele z20lel,
              Ik moet eerlijk zeggen dat de set onder een gloedje nieuwe OPC vandaan kwam die preventief vervangen is door een race koppeling. Hij had 5000 km gemaakt en is dus als nieuw te beschouwen.
              Hij had toentertijd nog 2 sets liggen waarvan 1 gloedje nieuw voor €450,-
              Als ik je symptomen hoor zou ik niet zeggen dat het je koppeling is maar je bak, maar ik ben geen monteur.

Sam111
              Deelnemer

Ja. Denk eerder vliegwiel ook als ik de motor uit zet dan hoor ik hem nog een beetje na ratelen maar ik ik denk dat ik zo ie zo alles vervang als het zooitje los is

Michiel Roosendaal

Ik heb mijn onderdelen origineel Opel aangeschaft via Mathijssen technics incl. verzendkosten was ik € 1049,– kwijt.
                  Dit was voor een nieuw dual massa vliegwiel, druklager, drukgroep en koppelingsplaat.

Sam111
                  Deelnemer

He michel bedankt voor de info de originele onderdelen die je kreeg waren deze van SACHS /LUKS weet je nog wat er opstond ?? wat een verschil in prijzen ik heb net een mailtje ontvangen van een duitser op ebay kompleet setje LUK /SACHS 724 euro incl verzendkosten

Michiel Roosendaal

Alle onderdelen waren onderdelen waren van Luk

Sam111
                      Deelnemer

OK top heb net een mailtje ontvange van een duitser die alles heeft liggen van lUK en Sachs dus ben nog aan het onderhandelen overr de prijs hoe reed je auto daarna weer lekker soepel

Sam111
                        Deelnemer

eindelijk alle onderdelen binnen alles van sachs helaas kon hij de schroeven bij de koppeling (6 stuks ) niet leveren die moest ik bij de opel bestellen dat had ik inmiddels al gedaan maat nadat ik alles had ontvangen zaten er toch zes bouten bij de koppeling maar een stuk kleiner dan de bouten die ik van de opel dealer heb gehaald iemand ervaring mee met zo n koppeling van sachs zitten daar altijd standaard bouten bij en waarom zijn deze een stuk kleiner dan die van de opel ?

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.