Astra h twintop, rare probleem

Forumindex Forums Modellen Astra Astra h twintop, rare probleem

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Max Cremers
    Deelnemer

Beste,

Vandaag heb ik zoals de auto bedoeld is weer eens met een opendag gereden. Het dak opendoen was geen probleem echter bij het sluiten sloot de kofferbak niet.

De achterklep wil de laatste 2 cm niet dalen. De motors blijven ook draaien en het dak sluit hierom ook niet af, je hoort een elecktro motor draaien maar het is niet duidelijk welke motor hierbij het probleem is. De auto word aankomende week uitgelezen maar ik ben er niet heel hoopvol op.

Heeft iemand dit probleem ook gehad en/of kunnen oplossen.

Het dak gaat “soms” met geluk  wel open.

liviu2004
      Deelnemer

Uitlezen, anders niemand weet.

Max Cremers
        Deelnemer

Liviu,

Dat snap ik. Uitlezen is alleen om te kijken welke motor op foutstoring is gesprongen. Je hoort namelijk steeds een motor draaien en het dak gaat wel open. Dus waarschijnlijk zit er ergens een sensor of motor die niet zo lekker loopt

Mark huisman
          Deelnemer

Is een kabel probleem, had het zelf namelijk ook dus beste is kabelbomen vervangen maar je kunt het evt ook professorisch oplossen

BadBert
            Deelnemer

is deze gefixt?

het is de kabel die door het scharnier loopt aan de bestuurderskant in het dak. Deze kabel gaat naar de voorste grendels.
              Deze geven nu niet het signaal dat ze dicht zijn, en dan blijft de pomp draaien en wachten op dat signaal. Pas dan trekt hij de kofferbak omlaag het laatste stukje, en gaan de ramen omhoog.

Kofferbak zal nu ook niet open gaan, en de auto zal piepen als je boven de 30km/h gaat rijden vermoed ik?

Als je het zelf niet kunt fixen kan ik het wel maken (woon in Hoogerheide).

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.