Astra H Twintop 2006 | Hulp nodig bij opcom

Forumindex Forums Modellen Astra Astra H Twintop 2006 | Hulp nodig bij opcom

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #18471266
    Pilariepa
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 June 2022

      Hallo hallo, om te beginnen mijn naam is marco, en ja ik ben nieuw hier op het forum, en in de wereld van het autorijden, of nou ja toch bijna haha.
      Bijna mag ik mijn praktijk-lessen gaan doen en rondjes rijden in een opel astra H twintop (dak gaat momenteel niet open), kijk er ontzettend naar uit, maar tot die tijd, wil ik ook nog wat kleine dingentjes erin gaan aanpassen naar mijn kleine, niet al te overdreven wens, ik wil bijvoorbeeld wel led-knipperlichtjes aan de zijkant en een hele kleine subwoofer ergens in de auto plaatsen, suggesties zijn altijd welkom, maar euhm ja de vorige eigenaar, was ook wel een kleine kluns denk ik, want er zit een trekhaak onder de twintop en de kabel voor 12v zei die voor de trekhaak loopt dwars door de auto, ik heb geen idee waar die hem op heeft aan gesloten net als de goedkope ledlampjes van de action onder het dashboard, hier ga ik binnenkort samen met mijn broertje verder naar kijken, maar ja al die dingen, zijn gewoon even met de handen bezig zijn en dat komt wel, alles op ze tijd, maar ook zit Cruise-Control hier niet standaard op, nu heb ik via een filmpje al gezien dat het redelijk makkelijk is om dit te installeren, maarr.. de opcom die ik heb van ”version: 201008, werkt niet op deze wagen, voorheen [8 jaar terug] heeft die wel goed gewerkt op de twintop van mijn vader (was van 2009) de mijne is van 2006.

      Dus wie oh wie, zou mij eens kunnen helpen met een juiste OBD + Driver & Software?
      – Wat wil ik ermee doen?, Anti car-jack aan zetten, cruise-control instellen, het dak eventueel opnieuw, actief zetten indien deze is uitgeschakeld door de vorige eigenaar (als dat mogelijk is) en nog een paar kleine dingentjes betreft de lampen instellen, zoals follow me home bijv.

      Wat voor wagen heb ik tot mijn beschikking?

      Opel Astra H Twintop 2006
      1.6 benzine 105 pk
      En verdere specificaties indien nodig, moet ik eventjes op de papieren kijken!

      Bedankt alvast voor iedereen, die mij wilt en kan helpen :dank-u:

      #18471304
      liviu2004
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 April 2014

        En schakelaar werkt of werkt niet. Mischien heeft de auto soms nieuwe rubbertjes nodig.

        #18472148
        BadBert
        Deelnemer
          Lid sinds:
          17 December 2008

          om te programmeren heb je volgens mij een officiele opcom nodig, uitlezen e.d. kan wel met een kopie.

          Versie die jij hebt moet het gewoon doen. Of kun je de dak module niet uitlezen? Want als dat zo is, dan hebben ze daar de stekkers hoogst waarschijnlijk af gehaald ivm storing aan het dak (en als je die los trekt gaat de kofferbak wel open als de dak ECU hem anders blokkeert ivm storing)

          Dak uitschakelen kan namelijk niet….

           

          als het dak het niet doet, dan is er wat mis :) Even uitlezen en hier posten wat je leest, dan kan ik je in ieder geval al wel vertellen wat er (zeer waarschijnlijk) mis is.

           

          Ik kan ook evt hulp bieden bij het repareren van het dak :)

          #18472375
          opel-mark
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 March 2011

            Voor cruisecontrol zul je een schakelaar moeten plaatsen op de koppeling en een draad moeten trekken en dan zou het ook nog wel eens kunnen werken zonder verdere aanpassingen, enkel cruisecontrol lampje gaat niet branden op het dashboard omdat die er niet in zit

            #18472529
            Pilariepa
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 June 2022

              Hoe bedoel je precies?

              #18472532
              Pilariepa
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 June 2022

                [quote quote=18472148]om te programmeren heb je volgens mij een officiele opcom nodig, uitlezen e.d. kan wel met een kopie. Versie die jij hebt moet het gewoon doen. Of kun je de dak module niet uitlezen? Want als dat zo is, dan hebben ze daar de stekkers hoogst waarschijnlijk af gehaald ivm storing aan het dak (en als je die los trekt gaat de kofferbak wel open als de dak ECU hem anders blokkeert ivm storing) Dak uitschakelen kan namelijk niet…. als het dak het niet doet, dan is er wat mis :) Even uitlezen en hier posten wat je leest, dan kan ik je in ieder geval al wel vertellen wat er (zeer waarschijnlijk) mis is. Ik kan ook evt hulp bieden bij het repareren van het dak :)[/quote]

                Euhm, nou ja ik krijg geen connectie met de auto, dus een nieuwe besteld op alieexpress, deze komt als het goed is ergens deze week binnen, betreft het uitlezen, dus nog niet echt gelukt haha, en qua progam, ik zag iemand op youtube die cc met een koppie zoals je het zelf omschrijft, in gebruik had.

                Betreft dat je evt met het dak kunt helpen is een fijn aanbod, maar ik mag helaas de komende 21 maanden niet over de grens, ik zelf woon in belgie namelijk, en dit is zoals ik als het goed is had aangegeven mijn aller 1e auto, ja ik grijp meteen wat mis misschien, beetje roest aan de spatborden ontdekt, maar dat gaat me broertje herstellen, die studeert carroserie haha, dus dat komt wel goed. ik  hoop hier op voldoende gereageerd te hebben, helaas wel aan de late kant, sorry :)

                #18472534
                Pilariepa
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 June 2022

                  [quote quote=18471304]En schakelaar werkt of werkt niet. Mischien heeft de auto soms nieuwe rubbertjes nodig.[/quote]

                  Hoe bedoel je precies? ;)

                  #18472538
                  Pilariepa
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 June 2022

                    [quote quote=18472375]Voor cruisecontrol zul je een schakelaar moeten plaatsen op de koppeling en een draad moeten trekken en dan zou het ook nog wel eens kunnen werken zonder verdere aanpassingen, enkel cruisecontrol lampje gaat niet branden op het dashboard omdat die er niet in zit[/quote]

                    Hoe bedoel je op de koppeling?/draad?

                    Ik had op youtube een video gezien, dat iemand enkel de schakelaar verwisselde en het toen in de bc activeerde zeg maar, betreft het lampje van ”cc” zal ik denk ik toch niet echt mee in zitten, aangezien je ogen meestal gericht op de weg zijn en je toch wel merkt als die cc rijdt of op het pedaal zelf :P

                    heb momenteel ook al zo cc ready schakelaar in bestelling, komt binnenkort binnen, als het goed is ook aankomende week.

                    ik een update geven van zodra, dat die er is en ik ook werkelijk weer met de opcom enz ga spelen haha.

                    #18472639
                    BadBert
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      17 December 2008

                      [quote quote=18472532]Euhm, nou ja ik krijg geen connectie met de auto, dus een nieuwe besteld op alieexpress, deze komt als het goed is ergens deze week binnen, betreft het uitlezen, dus nog niet echt gelukt haha, en qua progam, ik zag iemand op youtube die cc met een koppie zoals je het zelf omschrijft, in gebruik had. Betreft dat je evt met het dak kunt helpen is een fijn aanbod, maar ik mag helaas de komende 21 maanden niet over de grens, ik zelf woon in belgie namelijk, en dit is zoals ik als het goed is had aangegeven mijn aller 1e auto, ja ik grijp meteen wat mis misschien, beetje roest aan de spatborden ontdekt, maar dat gaat me broertje herstellen, die studeert carroserie haha, dus dat komt wel goed. ik hoop hier op voldoende gereageerd te hebben, helaas wel aan de late kant, sorry :)[/quote]

                      OK, helemaal geen connectie met de auto, dan is het idd wellicht de opcom ja….

                      Van waar in Belgie ben je? Als het niet TE ver is van mij (ik woon vlakbij Antwerpen) dan wil ik ook best die kant op komen als je merkt dat er problemen met het dak zijn.

                      #18472833
                      Pilariepa
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        30 June 2022

                        [quote quote=18472639]

                        Euhm, nou ja ik krijg geen connectie met de auto, dus een nieuwe besteld op alieexpress, deze komt als het goed is ergens deze week binnen, betreft het uitlezen, dus nog niet echt gelukt haha, en qua progam, ik zag iemand op youtube die cc met een koppie zoals je het zelf omschrijft, in gebruik had. Betreft dat je evt met het dak kunt helpen is een fijn aanbod, maar ik mag helaas de komende 21 maanden niet over de grens, ik zelf woon in belgie namelijk, en dit is zoals ik als het goed is had aangegeven mijn aller 1e auto, ja ik grijp meteen wat mis misschien, beetje roest aan de spatborden ontdekt, maar dat gaat me broertje herstellen, die studeert carroserie haha, dus dat komt wel goed. ik hoop hier op voldoende gereageerd te hebben, helaas wel aan de late kant, sorry :)

                        OK, helemaal geen connectie met de auto, dan is het idd wellicht de opcom ja…. Van waar in Belgie ben je? Als het niet TE ver is van mij (ik woon vlakbij Antwerpen) dan wil ik ook best die kant op komen als je merkt dat er problemen met het dak zijn.[/quote]

                        Betreft de geen connectie, geeft die aan dat de ecu bezig is en flikkert me eraf zeg maar.

                        Het dak, euhm nou die gaat helemaal niet open haha, dus waarschijnlijk de bekende kabelbreuken, die even na gekeken moeten worden, ik heb zo zonder iets los te trekken van achter eventjes snel op die 2 punten gekeken, mij vielen geen breuken op, maar heb het ook nog niet geprobeerd voor de rest, om hem eventueel te openen, want wie weet, is het misschien ook opgelost met de baterij los te trekken, want toen ik hem kocht deed de centrale deur vergrendeling het ook niet, hier had ik dus een klein trucje van gevonden, ik meende ook hier op het forum, om de baterij even een 5 minuten af te koppelen, nadien werkte de vergrendeling na behoren, en euhm, antwerpen? dat is niet heel gek ver bij mij vandaan, ik zelf zit een halfuurtje van gent, zeg maar oudenaarde – kruishoutem die kanten op, eventuele adressen, stuur ik via een berichtje, indien het nodig is, laten we eerst als we hierin overgaan even bekijken, wat je eventueel voor de vergoedingen wilt hebben :)

                        – Marco

                        #18472835
                        BadBert
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          17 December 2008

                          Als het dak het niet doet, maar de kofferbak gaat wel open, dan heb ik de volgende vraag:

                          – hoor je wel piepjes / gongetjes als je de knop indrukt om het dak te bedienen?
                          zo nee…. dan is de kans groot dat de dak computer los is gekoppeld omdat er dus allerlei storingen waren (want dan blokkeert de kofferbak).
                          OF de knop is stuk…. dat kun je allemaal zien als je een werkende opcom hebt.

                          aan de bekabeling zie je vaak helemaal niets van buiten…. pas als je de mantel (die lekker plakkerige stoffen tape) weg gaat halen, dan zie je waar de problemen zitten.

                          Dak ecu zit achter het rechter zijpaneel van de kofferbak.

                          oudenaarde is nog wel een stukkie rijden…. maar als je de grens niet over mag, is evt afspreken in de overdekte parking van Kinepolis Antwerpen ook een optie ;) Heb ik vaker gedaan en daar terplekker een ATT gerepareerd.

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.