Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra H Temptaion uit 2008.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 juli 2014 om 18:05 #17266800
Even voor stellen.
Ik ben Berry 33 jaar en woonachtig in Drenthe.
Mijn eerste auto was een Opel Corsa hatchback uit ’95. (2 jaar in gereden)
Hierna ben ik overgestapt op een Mazda 626 sedan uit ’98. (6 jaar in gereden)Nu na 6 jaar ga ik weer Opel rijden, en wel een Astra 1.6 station Temptation uit 2008. Tenminste als deze er goed uitziet.
Morgen (4-7) ga ik een proefrit maken. Zijn er nog dingen waar ik bij deze serie Opel’s op moet letten? En wat zijn belangrijke onderdelen om op te letten bij een km stand van 100k?
Ook vraag ik mij af of de bekende kwaaltje van de eerste serie Astra H verholpen zijn? b.v. kleppen die niet goed zijn boord computer die uitvallen en dergelijke?4 juli 2014 om 20:18 #18241403Welkom,
Letten op ratelen met starten, zijn de nokkenas verstellers(duur geintje)
Doppen van de veerpoot er effe aftrekken wil nog wel roesten daaronder.
Kijken of de claxon werkt met ingeschakelde verlichting(is een CIM modificatie voor)
Verder gewoon het reguliere onderhoud en dergelijke, distributie hoeft pas over 50K of 4 jaar dus die kan nog effe.
4 juli 2014 om 21:45 #18241404@Opeltje17 wrote:
Welkom,
Letten op ratelen met starten, zijn de nokkenas verstellers(duur geintje)
Doppen van de veerpoot er effe aftrekken wil nog wel roesten daaronder.
Kijken of de claxon werkt met ingeschakelde verlichting(is een CIM modificatie voor)
Verder gewoon het reguliere onderhoud en dergelijke, distributie hoeft pas over 50K of 4 jaar dus die kan nog effe.
Als ik het onderhouds-history boekje bekijk zijn de remblokken nog nooit vervangen. Is dit rieel of is het toch aannemelijk dat deze na 100k toch minimaal 1 keer vervangen hadden moeten worden? Idem voor remschijven!
4 juli 2014 om 22:02 #18241405ligt echt aan de rijstijl en snelweg rijden of binnenstad etc bij m’n vader z’n astra H zitten de originele blokken er ook nog op en die zit nu op 102K dus zegt niet zo heel veel.
5 juli 2014 om 08:15 #18241406idd, wij zitten op 104K en nog steeds het originele spul eronder, vanaf 120K zullen de blokken bij ons wel een keer aan de beurt zijn.
5 juli 2014 om 10:43 #18241407dat van die remblokken kan,
bij de mijne zitten ze er nu 140.000 km op en nog niet aan vervaning toe.
Mijn achterste heb ik voor de eerste keer vervangen aan 160.000km en dit omdat mijn wielen er dan toch af waren.5 juli 2014 om 11:26 #18241408Mmm ratelen bij het starten doet die van mij ook (ook een h uit 2008) wat kunnen de gevolgen hiervan zijn?
5 juli 2014 om 11:28 #18241409Zijn de nokkenas verstellers je kan de filtertjes die ervoor zitten eruit halen en kijken of het beter wordt.
5 juli 2014 om 11:47 #18241410Aah oké, die filtertjes kan je dus gewoon verwijderen? hoeveel zitten er in? (per nokkenas 1, 2 dus)?
En waar op het blok zitten ze ongeveer? Ik heb een z16xer
Is best wat werk zeker?….5 juli 2014 om 12:12 #18241411Zitten 2 filtertjes in idd één voor de inlaat en de uitlaat.
Hier zitten ze
Stekkers los en dan zitten ze met één boutje vast(uitwendige torx)
En als je ze er dan uit hebt moet je deze filtertjes eraf halen:
Filtertjes waren alleen maar bedoeld voor de inloop peroide van de motor.
7 juli 2014 om 10:32 #18241412Aah oke thnx! :D
Waar dienen de verstellers eigenlijk voor? Wat verstellen ze op je nokkenas?7 juli 2014 om 10:59 #18241413Variabele kleptiming zoek maar eens op Wikipedia. ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.