Astra H Tech2 opties laten programmeren

Forumindex Forums Modellen Astra Astra H Tech2 opties laten programmeren

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17238087
    Eddy73
      Lid sinds:
      12 May 2011

      Hoi,

      Sinds een week ben ik trotse eigenaar van een Opel Astra H Stationwagen uit januari 2009.

      Nu viel het mij op dat ik mijn spiegels moet inklappen met een druk op een knop die alleen werkt als de contact erop staat.
      Met google lees ik dat er sommige mensen zijn die het kunnen laten inklappen door op de afstandsbediening het sluitknop 4 seconden vast te houden.
      Weer anderen kunnen ook hun ramen automatisch laten sluiten als ze 4 seconden de sluitknop op de afstandsbediening drukken.

      Ook zou ik graag bij het starten van de auto automatisch de lampen aan willen hebben. Ik heb een automatische stand erop zitten alleen springen de lampen alleen aan als de lichtsensor te weinig licht krijgt.

      Gezien ik deze opties niet heb (uiteraard geprobeerd maar zonder succes), kan ik ze dan laten activeren via de garage met een tech2 set?
      Weet iemand wat je allemaal op een Astra H kan laten activeren?
      En met welke kosten moet ik rekening houden?

      Iemand ervaring hiermee?

      #17883060
      Roger
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 June 2004

        Volgens mij kan dat allemaal niet. Degene die dat gedaan hebben, hebben er een module tussen gemaakt dacht ik. (heb het eens ergens op een engels forum gelezen.) Ik ben er zelf ook wel eens op zoek geweest (voor de spiegels en ramen) alleen geen suc6. Voor de rest hebben ze bij mij met de tech 2 alle opties aangezet.

        Dat van je koplampen is toch eigenlijk onnodig? Je hebt niet voor niets een lichtsensor.

        Suc6 met de zoektocht.

        gr Roger

        #17883061
        opel-mark
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 March 2011

          de lampen heeft een 5 keuze mogelijkheid, dat zou je in moeten kunnen stellen met een tech 2 of opcom, helaas heb ik het nog niet gevonden met mijn opcom want ik wil het graag NIET automatisch aan hebben, als je bijvoorbeeld naar Frankrijk gaat kun je daar problemen mee krijgen omdat je daar overdag weer niet met verlichting aan mag rijden, bovendien is verlichting overdag nogal onzinnig.

          Mark

          #17883062
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            Ow heb altijd in Frankrijk met licht aan gereden (Truck / Bestelbus), nooit iemand over gehoord eigenlijk, nooit aangehouden etc.

            Willem

            #17883063
            Maarten
            Deelnemer
              Lid sinds:
              15 July 2004

              Het is in het duits maar dit is via de tech 2 kast bij de VOD te programmeren. Niet alle astra’s ondersteunen alle aangegeven functies.
              Bij die van mij werkt bijvoorbeeld de follow me home verlichting niet.

              Ook kan de comfort-sluiting worden geactiveerd (ramen open/dicht met de afstandsbediening), gordelpiepje aan/uit en is het bedienen van de navi tijdens het rijden te activeren/deactiveren.

              Hier die Anleitung: (wirklich ganz genau)
              *Handbremse anziehen
              *Abdeckung unter Handbremse entfernen (damit Schnittstelle zu Fahrzeug freigelegt wird)
              *Tech2-Kabel anstecken (CanDi-Modul muss natürlich zwischengesteckt sein)
              *Zündung einschalten
              *Tech 2 einschalten
              * “Enter” drücken
              * “F0:Fahrzeugdiagnose” auswählen + “Enter” drücken
              * Modelljahr auswählen z.B. “2007” + Enter
              * Modell auswählen z.B. “Astra-H” + Enter
              * “F0:Fahrzeug” auswählen + Enter
              * “F2:Fahrzeug Personalisierung” auswählen + Enter
              * Bitte warten ! ca.1 oder 2 Minuten
              * kann sein das nach dem Security Code gefragt wird (muss aber nicht sein) diesen dann eingeben + Enter drücken
              * wenn keine Sec.Code Abfrage kommt gelangt man gleich ins Menü
              * 9 Punkte kann man hier Personalisieren
              * Pkt 1) Tippblinken ……………………… Wert 1 – 3 mal
              * Pkt 2) Wegausleuchtung Zeit ……….. Wert 0-250 Sekunden (26 Schritte / 10 sek. Intervall)
              * Pkt 3) Wegausleuchtung………………. An/Aus
              * Pkt 4) Einstiegbeleuchtung……………. An/Aus
              * Pkt 5) Lautstärke Blinker………………. Wert 1 – 5
              * Pkt 6) Warnton Abblendlicht an………. Freigeschaltet / Gesperrt
              * Pkt 7) Warnton Tür offen ……………… Freigeschaltet / Gesperrt
              * Pkt 8 ) Warnton Zündschlüssel steckt… Freigeschaltet / Gesperrt
              * Pkt 9) Tagesfahrlicht…………………….. Version 1 – Version 5
              * gewünschte Einstellungen vornehmen
              (zu ändernden Punkt (1-9) auswählen und “ändern” wählen; gewünschte Änderung vornehmen, Punkt für Punkt halt)
              * anschließend “Programmieren” wählen
              * kann wieder sein das der Security Code eingegeben werden muss
              * es kommt eine Meldung “Programmierung erfolgreich!”
              * FERTIG

              #17883064
              Eddy73
                Lid sinds:
                12 May 2011

                @roger: weet jij meer over deze module? Altijd een optie om die ook te laten inbouwen (ben zelf er niet handig in)


                @opel-mark
                : Je zal mij niet in Frankrijk treffen omdat het niet mijn land is om vakantie in te houden ;-) En mocht ik een doorreis door Frankrijk hebben dan kan ik de verlichting uiteraard van de A stand afhalen.


                @Maarten
                : mega dank voor dit lijstje. Nu nog even achterhalen wat de kosten zijn om dit te laten activeren :-)

                #17883065
                Roger
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  29 June 2004

                  Hoi Eddy,

                  Nee ik weet er eigenlijk niet meer over. Heb het ooit ergens gelezen op een engels forum. En dan was er nog iemand die dat dan deed programeren. Details weet ik verder niet.

                  mvg Roger

                  #17883066
                  opel-mark
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    6 March 2011

                    Morgen ga ik proberen met de opcom dat automatische verrekte licht uit te krijgen

                    als iemand toevallig weet welke stand ik moet hebben van de 5 dan ben ik blij

                    #17883067
                    quatsch
                      Lid sinds:
                      7 January 2006

                      het is in frankrijk zeker niet verboden … een aantal jaren terug hebben we zelfs een proefperiode gehad waarbij iedereen gevraagd werd om buiten de bebouwde kom z’n lichten aan te hebben.

                      dit is nu niet meer het geval … maar daar krijgen we nu dus daglichten voor …

                      #17883068
                      opel-mark
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        6 March 2011

                        Ik heb inmiddels die van mij eruit geprogrammeerd met de opcom.
                        Ik had 4 mogelijkheden, de stand 1 t/m 3 en disabled.

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.