Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra H stottert weer, 365 euro verder….
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 september 2011 om 12:30 #17241127
Een tijdje geleden heb ik al eens een bericht geplaatst op dit forum. Het probleem was dat de de auto stottert onder de 2000 toeren en als de snelheid gelijk blijft. (deellast) Soms kwam hierbij ook het storingslampje aan. Al gauw kwamen de eerste reacties binnen, t.w: EGR klep, LuchtMassaMeter, filters enz enz.
Mij leek een bezoek aan de (Opel) garage geen overbodige luxe. Ik heb de auto ‘s ochtends afgedropt en ‘s middags rond 1600uur kreeg ik een telefoontje dat de auto gereed was. De boordcomputer was uitgelezen en daar stonden alleen maar oude (EGR) meldingen in. Verder was er niets aan de auto gedaan. Kosten: 75 euro!
Gister de auto voor de 2e maal afgedropt, dit maal duidelijk aangegeven wat het probleem was en aangegeven dat HUN (niet ik) de Opel specialisten zijn en dat er dus beter gekeken moet worden. Ook de garage gaf toe dat dit de vorige keer er een beetje bij in was geschoten….. Affijn, 1400 uur, telefoon! Ze konden niks vinden en de klacht ook niet reproduceren. Wel werd er gezegd dat als ze richting EGR klep moesten zoeken er OF gereinigd OF vervangen moest worden. Al snel kwam de garage tot de ontdekking dat de EGR niet defect was en er dus gereinigd kon worden (was wel vuil), echter, dit was natuurlijk geen garantie dat de klacht opgelost zou zijn. Ik heb ingestemd met reiniging, maar voelde alwel een beetje nattigheid dat dit wel eens het probleem helemaal niet zou zijn. Kosten : 299 euro!
Zojuist een stukje gereden en je raadt het al!! Het probleem zit er nog steeds in!
Kan iemand mij verder helpen? Het gaat hier om een Astra 1.3 Cdti uit 2007 (Z13DTH motor)
Alvast bedankt!! :thumbup
M.v.g.
Rene
6 september 2011 om 12:44 #17915506Jup, 1.3CDTi = EGR problemen…
je weet ook niet wat de Exacte code is..
willem
6 september 2011 om 16:03 #17915507Mijn broer heeft ook een H met alleen problemen. Zelfde motor, jaartje ouder. Iedere keer weer wat anders. Zal nog eens vragen of hij dit probleem ook heeft gehad.
Hij heeft trouwens ook gehad dat hij inhield. Dit waren zn gloeibougies6 september 2011 om 16:20 #17915508Misschien ligt het aan mij..
Maar jij brengt de auto weg met een klacht, de garage stelt een diagnose, voert een reparatie uit die jij moet betalen en vervolgens heb je die klacht nog steeds ?
Gaat er dan niet iets mis ? De garage heeft zelf al toegegeven dat er de vorige keer maar een beetje snel langsheen hebben gelopen (vindt overigens € 75 voor alleen uitlezen schofterig veel geld) dus neem aan dat je voor die reparatie zowiezo in de coulance regeling valt ?
Wat Wim ook al aangaf, bij de 1300 CDTi is de EGR een bekend probleem.
Een EGR schoonspoelen vindt ik eigenlijk ook geen reparatie omdat je die nooit meer 100% schoon krijgt, hij zal ook alleen maar sneller vervuilen.
Wat is trouwens je km-stand op dit moment ?Gr. Arjan
6 september 2011 om 19:55 #17915509Natuurlijk ben ik het met je eens v.w.b. de afhandeling en service van de garage, en geloof me dat ik ze dat al duidelijk heb gemaakt gister. Het is gewoon geen correcte service, klaar. Feit blijft wel dat de klacht nog steeds erin zit, en ik niet praktisch elke week mijn auto effe een dagje bij de garage kan laten staan. Ik ben dan ook echt op zoek naar mensen die me kunnen helpen v.w.b. de klacht in mijn auto. De auto heeft 120.000 gelopen. Wat misschien ook nuttige info is, is dat hij ook nog wel eens de neiging heeft om af te slaan bij het wegrijden. Dit komt echter niet vaak voor, maar misschien helpt het bij het stellen van de (juiste) diagnose.
Zijn er bijvoorbeeld dingen die ikzelf (“leek” op sleutelgebied) kan checken, die e.e.a. kunnen uitsluiten. Ik denk hierbij aan bougie(kabels), filters, bobine???
Ik weet dat er al vele threads gaan over de EGR problemen, mijn bedoeling is dan ook allerminst om maar weer eens een nieuwe te gaan aanwakkeren.
Alle hulp is welkom!
Nogmaals dank voor jullie reacties!
6 september 2011 om 20:32 #17915510EGR is een zeer moeilijk te bereiken onderdeel bij de 1.3 CDTi, en daarbij helaas een heel vaak storings gevoelig probleem bij deze motoren.
Dat komt ook door de Verkeers situatie in nederland, de motor krijgt weinig tijd goed warm te worden, waardoor de motor, EGR en het inlaat traject niet te tijd kijgen om een zelfreinigende temperatuur te bereiken, daar ontkom je niet aan.
de Milieu regels zijn zo streng tegenwoordig dat het nodig is zoveel smuk erop te zetten, en wat zichzelf dan weer schoon moet zien te houden, dat je niet onder deze problemen uit komt.
dit geld voor bijna alle jonge diesels, niet alleen Opel..
willem
7 september 2011 om 11:08 #17915511Even beetje off-topic, maar is het trouwens zo dat deze motor ook word gebruikt in de nieuwe Corsa? En word dezelfde motor dan ook weer gebruikt in de Fiat en Alfa lijn(punto, panda, mito enz..)?
7 september 2011 om 12:53 #17915512jupzz klopt
het is ook een Fiat motor…
Willem
7 september 2011 om 15:56 #17915513andere garage zoeken vind 75 euro voor uitlezen schandaaaaaalig !
toevallig ben ik vandaag naar een opel dealer geweest voor uit te lezen,moest 0,- euro betalen service van de zaak :thumb
alleen was er iets kapot,dit betaald en vervangen en kon mijn weg weer vervolgen :D7 september 2011 om 16:09 #17915514Nogmaals,
Ik ben het roerend met jullie eens over de service van de garage, maar ben toch echt op zoek naar tips die mijn probleem wellicht kunnen verhelpen….
Groeten Rene :thumb
11 september 2011 om 18:59 #17915515Zonder foutcode is het moeilijk zoeken, maar is het echt stotteren of inhouden.
Is de motor ook wat slomer geworden dan voorheen?In het verleden al heel veel verstuivers vervangen voor inhouden.
Als ze zeker weten dat de EGR e.d. in orde is, zou ik toch ook de verstuivers eens gaan laten testen.
In en uitbouwen hooguit 2 uur werk + evt kosten van het testen.Let wel: evt nieuwe verstuiver(s) moeten wel opnieuw worden ingelezen.
Denk ook eens aan het EPPC klepje ,regeling van de turbo
Succes
12 september 2011 om 04:41 #17915516Laat anders een kijken naar jouw gasklephuis, dat was bij mij het probleem met de Vectra, ook stotteren/inhouden en motorstoringslampje.
EGR laten reinigen, was even ok en na een paar dagen begon het gekl**t weer.18 september 2011 om 18:35 #17915517Ok jongens, bedankt voor de tips!
Ik hou jullie op de hoogte!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.