Astra H station:trilt in stuur en vering maakt vreemd geluid

Forumindex Forums Techniek Banden, remmen en onderstel Astra H station:trilt in stuur en vering maakt vreemd geluid

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    MartinAstra 1.7
    Deelnemer

Beste mensen,

Na jaren seat te hebben gereden toch maar overgestap op een echte gezins auto, een Opel Astra H station 1.7 cdti uit 2008.
      En moet zegen de auto bevalt uitstekend! Alleen een paar vreemde dingetjes die mij opvallen, en misschien dat iemand dit herkent of weet waar het aan zou kunnen liggen.

– De auto in z`n geheel (en vooral in het stuur) trilt nogal vanaf 120 km/h.
      – De vering??? knokkert (soort tikkend geluid) wanneer ik ook maar een klein kuiltje of drempeltje neem.
      – En wat mij al een paar keer opviel na een stukje rijden, dat wanneer ik uitstap er een sterke rubber lucht rond de auto hangt.

Zojuist vandaag alle wielen laten balanceren in de hoop dat het trillen over zou zijn, maar helaas heeft dit niet geholpen.
      Hij trilt nog steeds, als ik tijdens het rijden naar de bijrijdersstoel kijk dan zie ik die gewoon trillen, en ook de kinderstoel achterin rammelt als een gek.
      Ok het is een diesel, maar zo onrustig hoort dit toch niet te zijn lijkt mij.

Beetje vage klachten allemaal, maar misschien is er iemand die dit herkent of mee kan helpen denken wat de oorzaak zou kunnen zijn?

Groet Martin

wim-v6
      Deelnemer

Aan de dieselmotor zou het niet liggen, dan zou ie bij hetzelfde toerental ook moeten trillen..

Misschien een hangende remklauw..

Willem

MartinAstra 1.7
        Deelnemer

Ok, das een goeie. Dat zal ik eens laten controleren.

Zou dat dan die rubberachtige lucht ook verklaren?

wim-v6
          Deelnemer

jupzz

MartinAstra 1.7
            Deelnemer

Ik ben benieuwd, ik post het hier zodra ik meer weet.

Bedankt voor deze tip Wim.

MartinAstra 1.7
              Deelnemer

Remmen zijn gecontroleerd, bleven niet hangen.

Gisteren een setje Michelin Energy Saver eronder laten zetten en de stabilisatorstangen laten vervangen.
                Hiermee is het geknokker bij de voorwielen weg en trilt de auto niet meer in het stuur, hij rijd heerlijk nu!

De rubberlucht heb ik eigenlijk niet meer geroken sinds een aantal weken, geen idee dus wat dat geweest is.

Ik rijd weer erg tevreden nu.

arjontje
                Deelnemer

@MartinAstra 1.7 wrote:

Remmen zijn gecontroleerd, bleven niet hangen.

Gisteren een setje Michelin Energy Saver eronder laten zetten en de stabilisatorstangen laten vervangen.
                  Hiermee is het geknokker bij de voorwielen weg en trilt de auto niet meer in het stuur, hij rijd heerlijk nu!

De rubberlucht heb ik eigenlijk niet meer geroken sinds een aantal weken, geen idee dus wat dat geweest is.

Ik rijd weer erg tevreden nu.

Ik vermoed een karkas breuk in de band.
                  Maar dat zouden ze eigenlijk bij het balanceren gezien moeten hebben.

MartinAstra 1.7
                  Deelnemer

zou zomaar kunnen, maargoed, hij rijdt weer prima nu.

Esox Lucius
                    Deelnemer

Martin,

Dat:

“De rubberlucht heb ik eigenlijk niet meer geroken sinds een aantal weken, geen idee dus wat dat geweest is.”

Misschien roetfilter>>regeneratie ??

Gr Esox

MartinAstra 1.7
                      Deelnemer

poeh,daar zeg je me wat. heb er totaal geen verstand van dus zo zomaar kunnen.
                        ruik het nu niet meer, kan zoiets kwaad?

Esox Lucius
                        Deelnemer

Nee, kan geen kwaad ,is gewoon het schoonbranden van het roetfilter.
                          Google anders eens op “werking roetfilter” en je komt erachter hoe het werkt.
                          Gevolg hiervan is dat je een soort van brandlucht kan ruiken,hoger brandstofverbruik, wat meer motorgeluid maar dit is normaal.

Gr Esox

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.