Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra H Station verlaagd en gecleaned en 17 inch
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 augustus 2010 om 18:06 #17717215
Lijkt me beter dat ze het gaan oplossen, APK technisch schijnt dit dus ook niet te mogen.
Als ze het niet kunnen oplossen dan mogen ze ze terug nemen.
Het product voldoet dan immers niet aan de verwachtingen.
Ik zet er dan wel gelijk een schroefset onder.26 augustus 2010 om 18:16 #17717216Ziet er goed uit! ik had hem achteraan alleen wel een cm hoger willen hebben…
26 augustus 2010 om 19:13 #17717217Heb je de veren gemonteerd icm met de originele schokdempers?Zo ja, dan is dat de oorzaak dat de veren los zitten.Monteer kortere dempers en het probleem is opgelost.
Normaal gesproken moet je met originele demper ook niet verder gaan dan 3 a 4 cm.En dat de ringen in het midden van de veren strak op elkaar zitten is volgens mij normaal, hoor.Dat is omdat de veren ongeveer dezelfde lengte moeten hebben bij volledige uitslag van de dempers (bijv.als je de auto opkrikt) zodat ze niet los tussen de schotels zitten.Maar als de auto op de grond staat moeten ze natuurlijk wel korter zijn zodat de auto lager staat.
26 augustus 2010 om 20:56 #17717218origineel gepost door JM-ASTRA
Lijkt me beter dat ze het gaan oplossen, APK technisch schijnt dit dus ook niet te mogen.
Als ze het niet kunnen oplossen dan mogen ze ze terug nemen.
Het product voldoet dan immers niet aan de verwachtingen.
Ik zet er dan wel gelijk een schroefset onder.klopt ze mogen niet los er tussen zitten
26 augustus 2010 om 22:09 #17717219Opeldennis,
Ik heb inderdaad de standaard schokdempers er nog onder zitten.
Er was mij verteld voordat ik de veren kocht, dat het geen probleem zou zijn.27 augustus 2010 om 06:33 #17717220Dan ben je wss verkeerd ingelicht want het bedrijf zou moeten weten dat als je een auto verder verlaagd dan een cm of 4 je andere dempers nodig hebt.Originele dempers zijn nl. niet berekend op de korte veren en zullen meer belast worden en je hebt grote kans dat de veren los zitten bij volledige uitslag.
27 augustus 2010 om 10:56 #17717221Wat ik nu niet helemaal begrijp is het volgende.
Op deze foto’s zie je dat het wiel vrij hangt en dat de veer er los tussen zit.:hmmzEn kijk je dan naar deze foto dan zie dat de veer totaal is ingedrukt .En zo zijn werk niet kan doen.
Als er te lange shokdempers op zouden zitten dan zou die veer toch niet zover ingedrukt kunnen worden.:hmmzVraagje: merk je wel als je over een hobbelige weg rijd dat de veren wel/of niet mee veren.?
27 augustus 2010 om 11:04 #17717222Ik heb net weer contact gehad met Promaxx.
Promaxx vertelde mij dat de veren alleen geschikt waren voor Astra’s met niveauregeling omdat deze een kortere schokdemper hebben.
Dit stond niet bij hun op de site vermeld. (nu trouwens wel…)
Er stond vermeld dat ze geschikt waren voor mijn auto.
Promaxx is tot nu toe erg netjes bezig om het allemaal uit te zoeken.
Ze gaan mij met een passende oplossing tegemoet komen.
Ik heb zelf aangegeven dat ik dan wel wil bijbetalen voor een schroefset.
Dan kan ik wel deze verlaging aanhouden.
Anders zou ik veren van 30 of 35 mm krijgen.31 augustus 2010 om 16:20 #17717223Ik heb net de auto weer opgehaald bij de dealer.
De ABS sensor in de wiellager hebben ze weer kunnen maken door de draden aan elkaar te solderen.
Kosten € 90,=.Ik heb vandaag ook weer contact gehad met Promaxx.
Ik mag het verschil bijbetalen en dan sturen ze mij een schroefset op.
Nadat ik de schroefset heb gemonteerd mag ik de veren retour sturen.
Al met al hebben ze het zeer netjes opgelost.Nu alleen nog monteren en dan zal ik dit topic weer updaten met foto’s
31 augustus 2010 om 16:56 #17717224Zo als je kunt zien komen de ringen van de schroefset ook op elkaar te liggen.
Het op elkaar liggen van de ringen zal dus wel zo horen.
Maar is zeker wel mooi opgelost zo
Succes
31 augustus 2010 om 19:39 #17717225netjes opgelost zo toch?? schroefset is een betere keuse uiteindelijk.
volgens mij was je wel meer verlaagt dan 4 cm. je veren zijn echte helemaal ingezakt. haha:) lijkt mijn auto wel
31 augustus 2010 om 19:48 #17717226de kortere dempers zijn meestal ook stugger waardoor de veer niet helemaal wordt ingedrukt.
31 augustus 2010 om 21:17 #17717227Zodra ik de set binnen heb zal ik tot en met het monteren foto’s maken en er eventueel een “how to” van maken.
8 september 2010 om 22:52 #17717228SCHROEFSET VOORKANT
– Krik onder het punt van de kriksteun plaatsen.– Wielmoeren los halen en het wiel eraf halen.
– Zo ziet het er dan uit.
– Nog een foto van dichter bij.
– Links bovenin je motorkap de dop van de veer eraf halen met een platte schroevendraaier.
– Onder de dop zit een moer. De moet later los gemaakt worden. (zie vervolg)
– De stabilisatorstang aan de bovenzijde losmaken d.m.v. steeksleutel aan de achterkant te plaatsen en met een steek/dop of luchttol aan de voorkant lost te schroeven.
– Zet nu een krik onder de veerpoot. Krik de veerpoot zo hoog mogelijk op totdat je de auto bijna mee tilt.
– Nu kan je deze moer onder de motorkap los draaien. (Dit is een lastige moer om los te maken omdat de demperstang mee draaide. Hierom hebben de veerpoot omhoog gekrikt en toen ging het wel.)
– Laat de krik onder de veerpoot weer zakken.
– De onderkant van de veerpoot / demper zit vast met twee bouten en moeren.
– Haal deze twee eruit en je kan het geheel onder je auto vandaan halen.
(Vergeet niet de remleiding en de kabel van de ABS sensor los te klikken van de veerpoot)– Dit is het resultaat.
– Resultaat in de wielkast
– Gat waar het schroefdraad van de demperstang door heen gaat richting de motorkap.
– Demper en veer voorzijde
– En op de manier zoals hierboven beschreven omgedraaid de nieuwe onderdelen monteren.
SCHROEFSET ACHTERKANT
– Achterkant auto op de krik zetten.
– Zet voor de veiligheid een krik onder de draagarm zodat deze niet ineens naar beneden komt.
– Bout 1: Achter het wiel los halen.
– Bout 2: Linksboven het wiel los halen.
(let op, buitenwaardse torx bout, (2 verschillende maten) maar kan ook met ringsleutel.)– Krik laten zakken.
– Demper en veer kan je er dan zo tussenuit halen.
(eventueel met gebruik van verenspanners!! Dit was bij mij niet nodig omdat er al lagere veren onder zaten)– Op de foto heb ik de blauwe veer achter er al weer tussen geplaatst.
– Wel even van de oude veer het rubber aan de bovenkant eraf halen en overzetten op de nieuwe veer.– De kortere achterdemper
– En weer op krikken zodat de demper weer vast gemaakt kan worden.
TOT SLOT
– Even naar de garage om je auto te laten uitlijnen….EINDRESULTAAT VAN MIJN AUTO
17 oktober 2012 om 20:01 #17717229Beste JM-astra
Wat heeft jou uiteindelijk op het idee gebracht om je auto zo laag te zetten. Omdat je eigelijk tot 4/5 cm verlaging wilde hebben.
Ik moet je trouwens bij zeggen dat ik het knap van je vind om je auto zo te maken dat het niet TE is.
Daar bedoel ik mee te zeggen dat je met kleine aanpassingen je auto veel mooier kan maken dat het lekker smoelt.Wat ik mij afvroeg…is je auto nu niet erg stug.. ik hoor en zie graag van je verdere ontwikkelingen.
.12 oktober 2014 om 15:24 #17717230Ziet er gaaf uit, en is dat 4cm? Erg netjes zeker niet te hoog. Even vraagje, kan dat cleanen ook bij een station g of zit ik dan met gaatjes van het logo in me klep.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.