Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra H Station: Locatie van de DDS (TPMS) & PDC module&
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 april 2010 om 08:34 #17220498
Hey People,
Wie kan me vertellen waar de DDS (TPMS) bandenspanning controle systeem module zit geplaatst in een Astra H Station dit geldt eveneens voor de module van het PDC ParkPilot systeem…
En wat is het verschil tussen DDS & TPMS qua module. Heb je er nog meer voor nodig dan alleen de sensoren? Had wel iets gehoord over een bepaald type ESP pomp om het TPMS te laten werken.
En kan iemand me vertellen wat het bedieningspaneel kost of een GM nummer heeft met de volgende functies: Sportknop / C.V. / Stoelverwarming / DDS / PDC want de Opel Dealer kan het niet vinden in hun onderdelen lijst…
Alvast bedankt,
Gr,
Steven
27 april 2010 om 17:48 #17662990DDS detecteerd de bandenspanning aan de hand van de ABS sensoren (snelheidsverschil bij wielen met meer/minder spanning dan normaal) dus een indirect en minder nauwkeurig systeem.
TPMS detecteerd de bandenspanning aan de hand van speciale ventielen met sensoren.
Het DDS systeem zat op de Astra H en zafira B
Het TPMS systeem zat op de Vectra C/Signum
Volgens mij zat op de Astra H geen TPMS dus kan ik je ook geen plaats aanwijzen waar hij zal moeten zitten…
De module van de PDC zal links achterin moeten zitten bij je REC (achterste zekeringskast)
27 april 2010 om 17:55 #17662991Volgens mij zat op de Astra H geen TPMS dus kan ik je ook geen plaats aanwijzen waar hij zal moeten zitten…
Volgens mij was destijds TPMS een optie op de astra H en kon al in combinatie met een GID.
en de DDS moet je idd een bepaald soort ABS/ESP pomp voor hebben , meet info hier over vindt je op astrahforum.de
Gr
Stefan.27 april 2010 om 19:39 #17662992Hoi OPC-Turbo
Ik heb een astra h gtc van bj2005.
En daar zit tpms op.
Is inderdaad wel een extra optie, en moet zeggen het werkt perfect.
Heb laatst een lekke band gereden en hij gaf meteen een waarschuwing dat m’n rechter voorband druk verlies had.
Het systeem werkt idd alleen met een gid of cid display.
De tpms ontvanger zit achter de radio/verwarming en werkt alleen in combinatie met dds.
Het lijkt me ook niet echt zo ff een twee drie achteraf ingebouwd.Succes
28 april 2010 om 16:25 #17662993origineel gepost door astra-gtc-freak
Hoi OPC-TurboIk heb een astra h gtc van bj2005.
En daar zit tpms op.
Is inderdaad wel een extra optie, en moet zeggen het werkt perfect.
Heb laatst een lekke band gereden en hij gaf meteen een waarschuwing dat m’n rechter voorband druk verlies had.
Het systeem werkt idd alleen met een gid of cid display.
De tpms ontvanger zit achter de radio/verwarming en werkt alleen in combinatie met dds.
Het lijkt me ook niet echt zo ff een twee drie achteraf ingebouwd.Succes
Ik heb het ff in TIS opgezocht en inderdaad het is zoals jij omschrijft ik had het nog nooit gezien vandaar ook mijn eerdere reactie.
28 april 2010 om 16:27 #17662994origineel gepost door Astranomic!!!
Hey People,Wie kan me vertellen waar de DDS (TPMS) bandenspanning controle systeem module zit geplaatst in een Astra H Station dit geldt eveneens voor de module van het PDC ParkPilot systeem…
En wat is het verschil tussen DDS & TPMS qua module. Heb je er nog meer voor nodig dan alleen de sensoren? Had wel iets gehoord over een bepaald type ESP pomp om het TPMS te laten werken.
En kan iemand me vertellen wat het bedieningspaneel kost of een GM nummer heeft met de volgende functies: Sportknop / C.V. / Stoelverwarming / DDS / PDC want de Opel Dealer kan het niet vinden in hun onderdelen lijst…
Alvast bedankt,
Gr,
Steven
Wil je dit in een Astra H inbouwen? of wil je het in je Astra G hebben?
28 april 2010 om 22:34 #17662995In m’n Astra H Station 2.0 Turbo heb namelijk een rijk uitgeruste uitvoering deze dingen ontbreken voor de rest heb ik “volgens mij” alles:
— DDS / TPMS
— PDC (Park Pilot)
— UHP4 BlueTooth (telefoon) <— al binnen met originele bedrading & carkit!
— Electrische inklapbare spiegels
— Origineel fabrieksalarmWat betreft TPMS hier staat een uitvoerig verhaal over op een Engelse Astra site:
http://www.astraownersnetwork.co.uk/showthread.php?p=1184277
Het enige waar die vent over viel en het dus toen “volgens mij” niet door heeft gezet is door de ESP pomp, dus ik moet wel eerst kijken of mijn ESP pomp erop voorbereid is…
Kun je me misschien vertellen waar ik precies die stekker van de PDC module kan vinden bij de REC? En wat het GM onderdeel nr is van het bedieningspaneel met de volgende functies: Sportknop / C.V. / Stoelverwarming / TPMS / PDC en de dealer prijs daarvan?
Alvast erg bedankt!
Gr,
Steven
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.