Astra H , startproblemen

Forumindex Forums Modellen Astra Astra H , startproblemen

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    MitchellvandeSluis
    Deelnemer

Hoi leden!

had al een eerder bericht geplaatst omdat mijn auto startproblemen had

ik heb toen het volgende vervangen :

– Dynamo (deze was ook wel defect)

– Accu

– Startmotor

maar.. toch na 1,5 week vandaag toch weer “moeite” met starten. Bij starten hoor je dan eerst een “tikje” en vervolgens slaat de motor aan , dit gebeurde vanochtend en vanavond , maar in de middag niet.

zou het dan ook misschien de bobine en/of bougies kunnen zijn? Bijna alles kwa starten is vervangen :scratch:

Autobedrijf Herman-Bourgois Eede
      Deelnemer

Hallo Mitchell van de Sluis. Als je een tikje hoort, en vervolgens start de wagen toch… Dan doet ons dat denken aan de bendix van de starter die eerst even uit het starterhuis komt, waarna hij terug keert om dan opnieuw te activeren om met volle kracht de motor te starten. Dit duidt op een zwakke starter (of een goedkope / te lichte starter.) Of de batterij die ‘s nachts ontlaadt en nog net die doorstart kan geven in de ochtend aan je starter. Ook kan het zijn dat de voeding van de starter niet pluis is. Je kan tijdens je Opel Diagnose eventueel de dikke plus kabel die vanaf je batterij richting de starter gaat eens goed controleren. Die kan geoxideerd zijn door het schuren, (bvb omgeving versnellingsbak), of bvb de aansluiting daarvan achteraan je starter kan slecht contact geven. Ook de zekeringen bovenop je batterij kunnen slecht contact geven. Wat ook kan is dat je CIM (de module die achter het stuur zit), slecht contact maakt binnenin, of je contactslot. Bvb een relais in de UEC (zekeringskast Links naast de motor), kan ook haperen. Ik zou daarmee aan de slag gaan. Misschien kan je ook eens proberen of er een verschil is bij het starten als je de koppelingspedaal inhoud of niet inhoud. Misschien is er iets mis met je vliegwiel (vliegwielkrans). Ik vermoed niet dat je het probleem in de bobine of bougies moet zoeken.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.