Astra H slaat soms niet aan (incl video)

Forumindex Forums Modellen Astra Astra H slaat soms niet aan (incl video)

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17261661
    Martijn_Astra
      Lid sinds:
      10 July 2011

      Goedemiddag,

      Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen (is met m’n vorige probleem met koelvloeistof ook gelukt ;) )

      Ik heb sinds kort dat mijn Astra H 1.7 CDTI uit 2005 en ca 200.000 km soms niet aanslaat.
      Startmotor gaat vrij vlot rond, maar hij slaat gewoonweg niet aan.

      Edit:
      Link naar YouTube filmpje van het starten:
      http://www.youtube.com/watch?v=SPMy-CtvmVA&feature=youtube_gdata_player” onclick=”window.open(this.href);return false;

      Soms gaat die met 1 slag aan, en dan weer heeft die iets langer nodig, en soms slaat die dus niet aan.
      Als we dan een minuut of 20 wachten, dan start die wel weer…….

      Als de motor eenmaal loopt, dan loopt die verder goed

      In de garage is die uitgelezen en kreeg men geen foutcodes.

      Uiteindelijk is de startmotor vervangen, omdat men het idee had dat die niet helemaal 100% meer was.
      Toen ging het weer een dag of 5 goed, maar toen begon bovenstaande circus weer.

      Nog steeds geeft auto geen foutcodes en heeft garage geen idee waar te zoeken (uiteraard start auto wel steeds als die bij garage staat….. :hmmz )

      Is er toevallig iemand hier die iets vergelijkbaars heeft meegemaakt, of iemand een idee waar we zouden moeten gaan zoeken?

      Alvast bedankt!

      Gr. Martijn

      #18189821
      robbie
        Lid sinds:
        12 July 2004

        heb net zelfde mee gemaakt met een renault diesel. (sorry voor het vloeken!) weet niet of dat wat uitmaakt?

        precies zoals in jou filmpje met zelfde geluid en als hij eenmaal aan was, dan rijd hij perfect.
        eerst 4 injectoren getest, bleken er 3 kapot te zijn en de 4e bijna,
        dan terug kijken naar brandstof filter, doorgezaagd, daar zat ijzervijlsel in, dus de brandstofpomp is kapot van binnen.
        conclusie: pomp is kapot, spul in leidingen en helaas door filter via leidingen naar verstuivers.

        probleem is als volgend opgelost:
        4 verstuivers ultrasoon reinigen en reviseren,
        brandstofpomp reviseren,
        brandstofhuis/ verdeelkamer reviseren.
        ALLE brandstof leidingen!! eronderuit halen, doorspoelen schoonmaken met remmen reiniger dan met water en compressor het ijzervijsel eruit spoelen.
        brandstoftank eronderuit halen en schoonspoelen. (daarvoor moet de achteras eronderuit).
        dan alles weer monteren, aanvullen en aansluiten.

        schrik niet van de kosten!, ik vondt het zeer duur!
        ben geen auto monteur, maar misschien heb je hier iets aan.

        succes

        #18189822
        beurjean
          Lid sinds:
          19 July 2011

          heb net zelfde mee gemaakt met een renault diesel. weet niet of dat wat uitmaakt?

          Ja dat maakt zeker uit

          #18189823
          robbie
            Lid sinds:
            12 July 2004

            sorry, begrijp mij niet verkeerd,
            rijdt zelf een astra h, (ben met corsa gsi begonnen, toen astra f 2x, astra g opc en nu een astra H ( en zit al paar jaar op dit forum mee te kijken, post niet zoveel maar lees meer)

            rijdt daarnaast een renault busje, en dacht omdat een diesel is met dezelfde kenmerken als dit probleem, dat ik misschien kon helpen met het euvel dat ik ervaren heb.

            weet dat opel en renault verschillend zijn en ben geen monteur, maar wil gewoon helpen omdat ik de beschrijving van martijn precies hetzelfde ervaren heb.

            martijn: succes met je probleem!

            #18189824
            Martijn_Astra
              Lid sinds:
              10 July 2011

              @robbie, bedankt voor je meedenken!

              Het probleem is inmiddels opgelost (tenminste dat hopen we natuurlijk ;) )
              Uiteindelijk bleken er 2 slechte verstuivers in te zitten en de andere 2 waren matig…

              Zijn nu alle 4 vervangen door een setje uit een schadeauto (om de kosten onder controle ze houden).
              Zal ff afkloppen, maar het starten gaat nu perfect, en de auto heeft ook veel meer pit. :thumb

              Onder het rijden hadden we het niet echt gemerkt dat die wat “trager” was al eerst, omdat dat er nauurlijk langzaam insluipt…

              Gr. Martijn

              #18189825
              sjoerdie
              Deelnemer
                Lid sinds:
                19 September 2005

                brandstoffilter ook maar eens vervangen dan.

                en de oude openzagen.

                ohja, en opel en renault hebben dezelfde dieselmotoren, dus vergelijkbaar.

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.