Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra H sationwagon 1.4 16V opvoeren ?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 maart 2011 om 13:57 #17233773
Ik sta op het punt een astra H 1.4 16V stationwagon te kopen, enkel valt me de trekkracht wat tegen, 125nm, dat is zelfs minder als een 1.6 8 klepper (die heeft er 128 en bij een lager toerental).
Is er iets om de trekkracht wat te verbeteren (naast chiptuning).
En hoe herken ik het verschil tussen de 90PK 1.4 16V en de 75PK 1.4 16V, niet dat ik straks een auto hem met een 75PK blok terwijl ik voor 90PK betaal.
Mark
6 maart 2011 om 15:47 #17829821vermogen kun je altijd checken via RDW. even het kenteken invoeren en dan komt daar het vermogen uit (kan ook op autoweek.nl oid).
Maar als de trekkracht tegenvalt, waarom kijk je dan niet verder naar een sterkere versie?
6 maart 2011 om 16:09 #17829822Een 1.6 kost gewoon weer meer(en zijn schaars als stationwagon), soms is er met kleine aanpassingen wel wat winst te halen.
Dat er bij het rdw te kijken is wat voor motor erin hoort te zitten weet ik( dat zou 90 PK moeten zijn), maar dat is geen garantie dat die motor er ook inzit, dus vandaar dat ik wil weten waar het verschil zit of te zien is tussen beide 1.4 16V motoren
6 maart 2011 om 16:38 #178298231600 benzine motoren zonder turbo zijn niet echt tune baar.
en idd de 90pk versie kan zelf niet op tegen de 1300 diesel met 90pk.(maar deze is wel tune baar)( oude 13dt uit corsa c: 96pk)
niewe 1300 uit corsa d 105pk.greets
6 maart 2011 om 17:20 #17829824Ik heb zelf een 1.4 90 pk, tis geen strepentrekker maar je kan goed meekomen in het verkeer hoor. Je moet het in ieder geval goed in z’n toeren houden. Ik rij er nu 3 jaar mee en nog geen problemen of kosten mee gehad.
Gr joost6 maart 2011 om 17:55 #17829825Er zijn wel adresjes met chiptuning die het vermogen omhoog brengen naar 102PK, belangrijkste is voor mij de trekkracht, als ik in de zomer met aanhanger en fietsen op vakantie ga wil ik nog wel vooruit kunnen komen, die 90PK is voldoende enkel ik wil meer trekkracht bij lagere toerentallen dan wat hij nu is
kreeg een (smoesje?) te horen dat het van een ouder echtpaar is geweest, maar dan nog, vergeleken met een astra G 1.6 8V en een astra F 1.6 8V vond ik de 1.4 16V wat langzaam optrekken.
Mocht het me niet bevallen dan wordt hij gechiptuned, maar wellicht dat er ergens een restrictie in het luchtfilterhuis oid zit of iets anders wat makkelijker te veranderen is, open luchtfilter heeft geen nut.6 maart 2011 om 19:21 #17829826En wat kost het chippen dan ?? zal ook niet gratis zijn.
Gebruik dat geld voor de meerprijs van een 1.6 of 1.86 maart 2011 om 19:44 #17829827De weinige 1.6 stationwagens die er zijn (en de nog zeldzamere 1.8) kosten snel 1500 euro meer.
Chiptunen iets van vanaf 300 euro7 maart 2011 om 20:30 #17829828ik weet niet waar je woont maar hier zijn vrijwel alleen maar 1.6 stationwagons verkocht, maar weinig 1.4-tjes.
1.8 zijn hier ook moeilijk te verkrijgen en 2.0T’s helemaal.
Maar 1 tip; die motoren zijn niet te tunen, je kunt er nog honderden euro’s tegenaan gooien, en dan levert het je misschien 10 PK op, je vind dat niet terug in het vermogen.
als je echt iets sterkers wil; gewoon doorsparen en toch kijken naar een 1.6 of nog beter, de 1.8 … Zijn misschien wel wat minder te vinden, maar dan heb je wel iets wat je ook echt wil
7 maart 2011 om 21:22 #17829829En met het chiptunen heb ik vaak het idee dat het niet ter verbetering van het blok is. Zit vaak toch wel op een veilige marge het beste van het blok op, zonder het uit elkaar te trekken.
7 maart 2011 om 21:37 #17829830Ik woon in Brabant, ben al maanden aan het zoeken maar niks, dus maar voor een 1.4 gegaan, als ze met chiptuning de trekkracht op een lager toerental kunnen laten beginnen dan ben ik al tevreden, het hoeft geen pk kanon te worden, maar van 125nm naar 150nm scheelt al enorm in rijplezier.
8 maart 2011 om 10:42 #17829831Het is mogelijk, maar je betaald er zeker genoeg voor.
http://chiptuningcth.nl/nl/chiptuning/motortuning/benzine/Opel/Astra/1400-i-16v/90/
8 maart 2011 om 12:02 #17829832Ik weet niet onder welke steen jij woont maar de astra H station 1.6 is de meest verkochte station van de H en er zijn er dan ook zat te vinden. Kijk op internet en je wordt ermee dood gegooid. De 1.4 is schaarser dan de 1.6.
En wees verstandig en geef je geld uit aan een 1.6 of 1.8 ipv het te spenderen aan chiptuning.8 maart 2011 om 13:02 #17829833Heb net even voor de gein gekeken.
Maar de 1,6 en de 1,4 zijn ongeveer gelijk kwa prijs bij aan koop.
vallen in de zelfde klasse bij de mrb, en het verbruik is nagenoeg gelijk.
En in de 1,6 is veel meer aan bod.misschien toch het zoek gebeid wat groter maken?
8 maart 2011 om 13:15 #17829834[rquote=1885950&tid=143999&author=opel-mark]Ik woon in Brabant, ben al maanden aan het zoeken maar niks, dus maar voor een 1.4 gegaan, als ze met chiptuning de trekkracht op een lager toerental kunnen laten beginnen dan ben ik al tevreden, het hoeft geen pk kanon te worden, maar van 125nm naar 150nm scheelt al enorm in rijplezier.[/rquote]
Als ik dit lees heeft hij er nu al 1, dus om nu te zeggen dat hij een 1.6 moet kopen is een beetje laat
Voor tuning:
8 maart 2011 om 14:18 #17829835[rquote=1886212&tid=143999&author=Barrythefirst][rquote=1885950&tid=143999&author=opel-mark]Ik woon in Brabant, ben al maanden aan het zoeken maar niks, dus maar voor een 1.4 gegaan, als ze met chiptuning de trekkracht op een lager toerental kunnen laten beginnen dan ben ik al tevreden, het hoeft geen pk kanon te worden, maar van 125nm naar 150nm scheelt al enorm in rijplezier.[/rquote]
Als ik dit lees heeft hij er nu al 1, dus om nu te zeggen dat hij een 1.6 moet kopen is een beetje laat
Voor tuning:
Dan is ie wel snel want in de openingspost van 2 dagen geleden stond ie op het punt er eentje te kopen en er dus nog geen eentje had.
8 maart 2011 om 14:24 #17829836Het staat er toch echt “dus maar voor een 1.4 gegaan” daaruit maak ik op dat
hij nu een 1.4 heeft gekocht (Toch ??)(Tuurlijk had het een 2.0t 147KW moeten zijn maar nu zijn we te laat om hem over te halen)
8 maart 2011 om 14:25 #17829837[rquote=1886249&tid=143999&author=Barrythefirst]Het staat er toch echt “dus maar voor een 1.4 gegaan” daaruit maak ik op dat
hij nu een 1.4 heeft gekocht (Toch ??)(Tuurlijk had het een 2.0t 147KW moeten zijn maar nu zijn we te laat om hem over te halen)[/rquote]
oeps er overheen gereden. :angel
Op naar eds dus. ;)8 maart 2011 om 14:58 #17829838[rquote=1886249&tid=143999&author=Barrythefirst]Het staat er toch echt “dus maar voor een 1.4 gegaan” daaruit maak ik op dat
hij nu een 1.4 heeft gekocht (Toch ??)(Tuurlijk had het een 2.0t 147KW moeten zijn maar nu zijn we te laat om hem over te halen)[/rquote]
Ja een 2.0T had heel leuk geweest, maar voor 10.000 euro zul je die niet tegenkomen.
Mijn doel was een astra op benzine met niet te veel kilometers, de enige die ik tegenkwam ga ik a.s. Zaterdag ophalen, helemaal uit Limburg, 56.000 op de teller uit 2006 dus daar zou ik weer een jaar of 10 mee vooruit moeten kunnen (tenzij mijn vrouw hem totalloss rijdt).
Helaas geen onbeperkt budget anders wist ik het wel.
Zaterdag maar eens kijken of hij een beetje vooruit wil na wat snelweg kilometers, anders lokt de chiptuning wel erg8 maart 2011 om 15:12 #17829839humm als ik het allemaal zo lees… tikkie eigenwijs??.
1.4 zonder turbo is nouwelijks te tunen… al helemaal qua koppel niet.
Lijk me ook continu hoog in de toeren te zitten zo’n klein blokje….8 maart 2011 om 15:24 #17829840Nou als je de sites van de chiptuning bedrijven leest zijn ze wel te tunen, tussen de 10 en 13PK winst en meer koppel.
Dat laatste is voor mij belangrijk, ik hoef niet met 180 over de snelweg te gaan maar een beetje vlot van zijn plek is wel makkelijk, alles natuurlijk in verhouding.8 maart 2011 om 15:39 #17829841Chiptuningadvies
Dat is met rollerbankmeting
(Het is altijd wel lekker om te weten hoeveel winst je nu echt heb)FF wat anders Astra H 2.0T 8.850euro 75.000km
(dus het kan wel onder de 10.000euro)8 maart 2011 om 15:52 #17829842Duitsland, leuk, zelfs als de kilometerstand klopt (betwijfel dat sterk gezien 9300km per jaar in Duitsland) moet je rekenen op bpm, invoerkosten e.d. en is het een particulier waar je dus je eigen auto niet in kan ruilen, geen garantie enz enz.
Soms lijkt het gras groener, maar……
die eds lijkt me wel wat, voor 250 euro met rollerbank test, dat vind je niet in Nederland
Mark
8 maart 2011 om 15:56 #17829843Ik weet het ik zat je maar te plagen :P
(maar het was mogelijk onder de 10.000 en daar ging het me beetje om)
8 maart 2011 om 16:24 #17829844Ja naar auto’s in het buitenland had iknog niet gezocht, de aanschaf prijzen zijn daar geloof ik ook wel anders dan in Nederland.
We zullen volgende week eens kijken hoe de 1.4 wat snelweg kilometers vind, en over een paar weken nemen we hem mee naar Duitsland voor een paar dagen vakantie dus wellicht in de buurt van eds :hmmz
Mark
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.