Astra h rempedaal schokt bij gladheid

Forumindex Forums Modellen Astra Astra h rempedaal schokt bij gladheid

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Bendertt
    Deelnemer

Zoals de titel het al zegt.

Als ik 20kmpu rijd en rem is er niks aan de hand. Doe ik dat wanneer het echt spekglad Is dan schokt het rempedaal heel erg.
      Onder normale omstandigheden nergens last van.

Kan er zo ook niks over vinden op internet wat dit kan zijn dus wie weet wat het is?

Junkyxl
      Deelnemer

Al eens gedacht aan je ABS om het blokkeren van je wielen te voorkomen? Maar het kan ook het ESP systeem zijn, mits de auto ervan is voorzien, die de auto probeert te stabiliseren.

peter777
        Deelnemer

Dat is je ABS die netjes zijn werk doet. Niks aan de hand dus.

Bendertt
          Deelnemer

Junkyxl dacht ook al abs maar neemt niet weg dat het verschrikkelijk irritant is.

Peter777 bedankt! Het remt niet prettig

bart-gsi
            Deelnemer

Dat is het enige signaal dat je abs geeft om aan te geven dat je te hard remt…
              Abs verminderd remdruk als je grip verliest om veilig te kunnen stoppen.. Dus als ja abs pomp vloeistof terug pompt met het ergens heen.. Dan kom je pedaal omhoog omdat de hoofdremcilinder terug geduwd wordt… Dus niks aan doen.. Abs is er voor jouw veiligheid..

Bendertt
              Deelnemer

[quote quote=18336393]Dat is het enige signaal dat je abs geeft om aan te geven dat je te hard remt…
                Abs verminderd remdruk als je grip verliest om veilig te kunnen stoppen.. Dus als ja abs pomp vloeistof terug pompt met het ergens heen.. Dan kom je pedaal omhoog omdat de hoofdremcilinder terug geduwd wordt… Dus niks aan doen.. Abs is er voor jouw veiligheid..

[/quote]

Maar ik rem nog amper of maakt dat niet uit?

bart-gsi
                Deelnemer

Maakt niet uit.. Op (ijs) gladwegdek heb je niet veel nodig om je wielwn door te laten slippen.. Op ijs of sneeuw rem ik alleen met de tenen.. Niet hoe ik normaal m’n voet op het pedaal zet.. En optijd je gas loslaten en zachtjes remmen.. Dan blokkeerje je wielen niet..

Bendertt
                  Deelnemer

[quote quote=18336401]Maakt niet uit.. Op (ijs) gladwegdek heb je niet veel nodig om je wielwn door te laten slippen.. Op ijs of sneeuw rem ik alleen met de tenen.. Niet hoe ik normaal m’n voet op het pedaal zet.. En optijd je gas loslaten en zachtjes remmen.. Dan blokkeerje je wielen niet..

[/quote]

Bedankt voor de info bart!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.