Astra H radio aansluiten

Forumindex Forums Modellen Astra Astra H radio aansluiten

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    yugo

Hallo allemaal,

Ben sinds vandaag nieuw hier maar wel lang rijdende Opel fan…

Heb sindskort een astra h uit 2006 en daar zit zo’n originele radio in cd30 dacht ik maar ik wou hem graag vervangen
      met een andere met mp3,usb, bluethoot enz jullie begrijpen me wel ;) vertrek zaterdag op vakantie zou leuk zijn al ik usb stickie kan volgooien met muziek….
      Dus via ebay mooie inbouwraam besteld incl iso stekkerset dus ik denk ga hem inbouwen gisteren avond eventjes en ja
      hoor ik mis een paar draadjes….. 12v kan ik vinden – ook zo maar acc kan ik nergens vinden en ik krijg hem niet aan de gang…

Heeft iemand van jullie hier een schema van of hoe moet ik dat doen of moet ik via zekering kast nog een draad trekken of of of????

alvast bedankt

SlayrNeo
      Deelnemer

Ik zou de radio 12v acc op de constant aansluiten. Alleen niet vergeten radio dan uit te zetten :-)
        Voordeel is wel dat je radio kunt luisteren zonder sleutel.

Aansluitschema van de originele radio, dacht is misschien handig:

EDIT
        Of je moet een canbus naar standaard iso verloop kopen. Die verloopjes hebben dan de acc wel erop

yugo

Bedankt voor je snelle reactie,
          Ik heb zo’n stekker set erbij gekregen dus van dat opel stekker naar iso maar krijg hem niet aan de gang en nee
          liefst zou ik hem aansluiten dat ie doet als ik sleutel omdraai….

SlayrNeo
          Deelnemer

Dan zou ik de pinnetjes doormeten met een multimeter. Kijken hoe die verloop is aangesloten en of er geen breuk in zit. Daarna vergelijken met bovenstaande foto en een aansluitschema voor iso of alle pins wel goed lopen.

En misschien niet onbelangrijk: test de radio in een andere auto :-)

yugo

:) radio heb ik al getest en hij doet het daar dacht ik ook al aan heb net gebeld met een plaatselijke automaterialen handel
              die zegt dat ie ook zo’n stekker set heeft maar daar zit ook losse acc draad en die moet je doortrekken naar de zekeringkast en dan aansluiten op…..??? een zekering… maar welke… ik dacht het is allemaal plug&play maar niet dus…

en dan zie dat rode en oranje draad los zijn…..

Juffer1
              Deelnemer

Die geschakelde plus moet je of achter je verlichtingsschakelaar weghalen, of uit je ECC bedienelement, of vanaf je aansteker (alleen bij bepaalde modellen / uitvoeringen).

2 tips :
                – ga niet zomaar testen, alles wordt via elektronica gestuurd !
                – bij geschakelde voedingen gaat pas de spanning eraf als en het bestuurdersportier is losgeweest en weer gesloten en de auto op slot wordt gedaan via de sleutel of AB.

yugo

Juffer1 goed bezig :thumb

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.