Forumindex › Forums › Techniek › Elektrische problemen › Astra h problemen dimlicht links feller dan rechts
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
31 augustus 2014 om 18:23 #17267859
Hallo,
Ik heb een verlichtingsprobleem. Sinds ik mijn opc heb, viel het me al op dat mijn boordcomputer geen melding geeft als er een lamp stuk is.
Nu is het probleem dat het dimlicht aan de bijrijderskant maar op halve kracht brandt. Ik heb al van alles geprobeerd maar ik kom er niet achter wat het kan zijn.Iemand hier enig idee wat dit kan zijn???
31 augustus 2014 om 19:27 #18251012Xenon of halogeen??
Toevallig geen 24V halogeen lamp gemonteerd??
Bedrading goed geen corrosie??
En zelfs de opc is geleverd zonder BC dus dat kan de reden zijn dat hij niks aan geeft.
31 augustus 2014 om 19:52 #18251013Er zitten gewone halogeenlampen in.
Ik had er eerst een setje xenonlampen in zitten, dus ik dacht dat daar het probleem in zat.
2 nieuwe halogeenlampen geplaatst. Probleem blijft dus.
Vandaag een nieuwe set pilot xenon voor canbus systeem geplaatst. Het vreemde is dat dan de bijrijderskant helemaal niks doet. Als ik bij de bestaande stekker van de auto een gewone halogeenlamp steek (dus meer weerstand) dan gaat de xenonlamp even aan en gelijk weer uit.
Nu de halogeenlampen weer terug gestoken. Bestuurderskant is prima, maar bijrijderskant brandt op halve kracht.Vaag probleem dus……
1 september 2014 om 06:12 #18251014Neem een multimeter en vergelijk eens de spanningen die toekomen aan de beide kanten.
1 september 2014 om 06:39 #18251015Bij inschakelen verlichting aan bijrijderskant even 12v, daarna zakt hij weg tot +_ 3v.
Toch raar dat een halogeenlamp dan zo veel licht geeft.
Kan het een computerstoring zijn in de canbus?
1 september 2014 om 08:15 #18251016Verlies door slechte kablage ergens?
1 september 2014 om 20:45 #18251017Ik zal van het weekend nog eens verder zoeken.
1 september 2014 om 21:13 #18251018Probeer ergens de leiding af te koppelen, en achter zekering of relais dan de spanning te meten. Als je daar constante +12V hebt, dan ben je zeker dat het slechte kablage ergens is.
Een onbelaste spanning die ineens inzakt vanzodra er stroom begint te vloeien, lijkt alleszinds op een verlies / kablageprobleem.1 september 2014 om 21:17 #18251019Dank je wel voor de tip!
Hier kan ik wat mee.
18 september 2015 om 19:08 #18251020Via Opel navragen wat er wel en niet in je auto geleverd is. Kunnen er zo een lijst van uitdraaien.
Die spanningsval van 12V naar 3V kan canbus zijn. Halogeen houd iig niet van 12V maar eerder 13,8V ivm levensduur (starten en meten).
Halogeen aansluiten en spanning meten, weet je in ieder geval dat je uitgang belast wordt.
Ik weet niet of links en rechts een aparte zekering hebben, meet eens in je zekeringkast en je zekering. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.