Astra h problemen dimlicht links feller dan rechts

Forumindex Forums Techniek Elektrische problemen Astra h problemen dimlicht links feller dan rechts

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17267859
    Marien
      Lid sinds:
      29 December 2004

      Hallo,

      Ik heb een verlichtingsprobleem. Sinds ik mijn opc heb, viel het me al op dat mijn boordcomputer geen melding geeft als er een lamp stuk is.
      Nu is het probleem dat het dimlicht aan de bijrijderskant maar op halve kracht brandt. Ik heb al van alles geprobeerd maar ik kom er niet achter wat het kan zijn.

      Iemand hier enig idee wat dit kan zijn???

      #18251012
      Opeltje17
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 January 2012

        Xenon of halogeen??

        Toevallig geen 24V halogeen lamp gemonteerd??

        Bedrading goed geen corrosie??

        En zelfs de opc is geleverd zonder BC dus dat kan de reden zijn dat hij niks aan geeft.

        #18251013
        Marien
          Lid sinds:
          29 December 2004

          Er zitten gewone halogeenlampen in.
          Ik had er eerst een setje xenonlampen in zitten, dus ik dacht dat daar het probleem in zat.
          2 nieuwe halogeenlampen geplaatst. Probleem blijft dus.
          Vandaag een nieuwe set pilot xenon voor canbus systeem geplaatst. Het vreemde is dat dan de bijrijderskant helemaal niks doet. Als ik bij de bestaande stekker van de auto een gewone halogeenlamp steek (dus meer weerstand) dan gaat de xenonlamp even aan en gelijk weer uit.
          Nu de halogeenlampen weer terug gestoken. Bestuurderskant is prima, maar bijrijderskant brandt op halve kracht.

          Vaag probleem dus……

          #18251014
          BlackbirdA
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 August 2011

            Neem een multimeter en vergelijk eens de spanningen die toekomen aan de beide kanten.

            #18251015
            Marien
              Lid sinds:
              29 December 2004

              Bij inschakelen verlichting aan bijrijderskant even 12v, daarna zakt hij weg tot +_ 3v.

              Toch raar dat een halogeenlamp dan zo veel licht geeft.

              Kan het een computerstoring zijn in de canbus?

              #18251016
              BlackbirdA
              Deelnemer
                Lid sinds:
                6 August 2011

                Verlies door slechte kablage ergens?

                #18251017
                Marien
                  Lid sinds:
                  29 December 2004

                  Ik zal van het weekend nog eens verder zoeken.

                  #18251018
                  BlackbirdA
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    6 August 2011

                    Probeer ergens de leiding af te koppelen, en achter zekering of relais dan de spanning te meten. Als je daar constante +12V hebt, dan ben je zeker dat het slechte kablage ergens is.
                    Een onbelaste spanning die ineens inzakt vanzodra er stroom begint te vloeien, lijkt alleszinds op een verlies / kablageprobleem.

                    #18251019
                    Marien
                      Lid sinds:
                      29 December 2004

                      Dank je wel voor de tip!

                      Hier kan ik wat mee.

                      #18251020
                      AstraOPC2010
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        8 March 2010

                        Via Opel navragen wat er wel en niet in je auto geleverd is. Kunnen er zo een lijst van uitdraaien.
                        Die spanningsval van 12V naar 3V kan canbus zijn. Halogeen houd iig niet van 12V maar eerder 13,8V ivm levensduur (starten en meten).
                        Halogeen aansluiten en spanning meten, weet je in ieder geval dat je uitgang belast wordt.
                        Ik weet niet of links en rechts een aparte zekering hebben, meet eens in je zekeringkast en je zekering.

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.