Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra H probleempje
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 januari 2010 om 17:11 #17215780
Hallo allemaal,
ben net nieuw op het forum, nog niet zolang gelden een Astra H 1.9 CDTI 120 PK aangeschaft.
Het valt mij op dat af en toe wanneer ik de auto start deze onregelmatig loopt. Normaal als de motor warm en stationair loopt verbruikt ie volgens bc 0,4 tot 0,6 l/h.
Vandaag na een rit van Utrecht na Almere een kleine half uur stil gestaan vervolgens weer gestart bc liet nu een verbuirk zien varrierend tussen 4.5 tot 7.5 l/h hij klonk ook anders dan normaal.
Daarna heb ik de motor uitgezet en weer gestart, nu was het probleem weg.
Dit is in de afgelopen week 2 keer gebeurd.
Kan moeilijk beoordelen of het vermogen ook minder was op dat ogenblik omdat hier overal sneeuw ligt.
Ben benieuwd of iemand weet wat het zou kunnen zijn.
Alvast bedankt voor alle reacties.
4 januari 2010 om 19:00 #17582362Zit er een roetfilter onder???
Het wordt hier overigens zeer op prijs gesteld dat je je even voorsteld in het daarvoor bestemde topic.
4 januari 2010 om 19:02 #17582363yep, doet de mijne ook, heb de 1.7cdti ecoflex. Als hij de roetfilter gaat reinigen verbruikt hij stationair 3 a 4L/h je hoort ook dat de motor dan anders draait. Je mag je motor NIET stilleggen tijdens het reinigingsproces.
4 januari 2010 om 20:22 #17582364Om de hoeveel km zou die dit moeten doen? Ik heb zelf ook een 1.9cdti 120 pk (z19dtj met roetfilter) en ik heb het eigenlijk nog nooit gezien, ik heb er nu zo’n 7000km mee gereden.
4 januari 2010 om 21:20 #17582365Als het goed is doet hij dit nooit, maar regenereert het roetfilter van zichzelf. (een spontane regeneratie)
Maar bij 9 van de 10 auto’s wordt niet aan alle voorwaarden voldaan en zal de ECU bijspringen door zelf een regeneratie in gang te zetten (een dynamische regeneratie)
Dit merk je aan het lopen, de geur en het brandstof verbruik.
Denk niet dat als je altijd harder dan 100km/u of altijd lange stukken rijdt het nooit zal gebeuren dat je ECU het gaat regelen want er zijn zoveel vereisten waaraan voldaan moet worden dat in de praktijk vrijwel iedere auto geholpen moet worden.
4 januari 2010 om 22:23 #17582366origineel gepost door OPC Turbo
Zit er een roetfilter onder???Het wordt hier overigens zeer op prijs gesteld dat je je even voorsteld in het daarvoor bestemde topic.
Ja er zit een routfilter onder, en ik heb me ondertussen ook voorgesteld.
4 januari 2010 om 22:28 #17582367origineel gepost door Goossens Bjorn
yep, doet de mijne ook, heb de 1.7cdti ecoflex. Als hij de roetfilter gaat reinigen verbruikt hij stationair 3 a 4L/h je hoort ook dat de motor dan anders draait. Je mag je motor NIET stilleggen tijdens het reinigingsproces.Uhh oeps…. Ik heb wel mijn motor afgezet al wel 2 keer ondertussen omdat ik niet wist wat het was..
Hoelang duurt het reinigingsproces?
Ik vind het dan ook raar dat het 2 keer zo snel achterelkaar plaats heeft gevonden…Ik heb trouwens de Z19DT blok.
Zou het niks anders kunnen zijn?
B.V. vieze of verstopte brandstoffilter, iets met inspuiting?5 januari 2010 om 06:43 #17582368Omdat je de motor hebt afgezet gaat hij z.s.m. weer opnieuw een poging doen om het proces af te maken…
Als hij klaar is daalt het verbruik op de boardcomputer weer…
Zodra de auto gaat regenereren moet het gloei lampje op je dachboard gaan knipperen, gebeurt dat niet dan moet je de software van de motor door de dealer een software update laten geven.
Als je hem te vaak uit hebt gezet tijdens dat proces dan raakt het roetfilter definitief verstopt en moet je hem laten vervangen… kostten rond de 2000 euro! dus laat die software updaten en zet hem niet uit op het moment dat je denkt dat hij bezig is!
7 januari 2010 om 16:19 #17582369*ging per ongeluk op de account van mijn broertje*
Nou het is gebeurt de auto is op noodloop gegaan…
vandaag opweg naar schiphol ging de indicatie lamp auto met sleutel branden en de auto sprong in noodloop.
op de terug van Schiphol (bij het starten van de auto) gind de motormanagment lampje branden en niet meer uit..
Naar de dealer gereden, die kon het zo 1 2 niet vinden..
Volgend de dealer kon het de EGR klep zijn of LMM of een verstopte slangetje.
Maar de auto moest terug naar Drachten omdat de garage daar de garantie heeft afgegeven, vandaag ook maar gelijk gebracht.
Net voordat ik de auto heb ingeleverd heb ik nog even de foutcode uitgelezen deze gaf: ECN01005A aan.Kan iemand hier misschien mij vertellen wat het zou kunnen zijn?
Alvast bedankt.
oner
*ging per ongeluk op de account van mijn broertje*7 januari 2010 om 17:18 #17582370P0100 Mass or Volume Air Flow Circuit Malfunction
9 januari 2010 om 09:03 #17582371Halllo allemaal,
ik denk ik hou jullie even op de hoogte.
Het schijnt dat de LMM stuk is, hij is weer gemaakt :D :D
Ik vraag me af of het eerste probleempje die ik had ook hiermee te maken kan hebben. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.