Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra H probleem na verlaging
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 december 2011 om 13:30 #1794021130 december 2011 om 13:37 #17940212
@trashmetal wrote:
ze zeggen dat je tot 4 cm zonder problemen kan
mijn ervaring zegt zat dat niet waar is
want als je een veer plaatst die zegt dat hij -4 verlaagt
en je houd speling op de veer na montage
betekent dat je hier al overheen zit
dus dan gaat de neerwaartse slag te ver
en slaan ze lek
mijn weitec veren zouden -35mm zijn en zelfs daarmee had ik een beetje speling
door onderop mn veer een stukje tuinslang te schuiven
zitten ze nu muurvast en uiteindelijk is hij 3cm lager geworden, maar hij zal nog wel iets zakken
mijn koni dempers zijn trouwens originele lengtegrtzz Mario
Toch vreemd ik heb bij mijn g met de orginele dempers geen speling met 40mm verlaging doormiddel van enkel veren.
30 december 2011 om 13:44 #17940213@opel-mark wrote:
@trashmetal wrote:
kan ook ja :thumb
maar je ziet nu wat ik bedoel toch?groetjess Mario
Foto ??
kan nu ff van de mijne geen foto maken staat nog op stal te wachten op de simons
maar als didi van de zijne ff een foto maakt hoe het zit heb je daar ook meer aan
omdat de veerpoot van een f er anders uitziet30 december 2011 om 13:50 #17940214@Haasje17 wrote:
@trashmetal wrote:
ze zeggen dat je tot 4 cm zonder problemen kan
mijn ervaring zegt zat dat niet waar is
want als je een veer plaatst die zegt dat hij -4 verlaagt
en je houd speling op de veer na montage
betekent dat je hier al overheen zit
dus dan gaat de neerwaartse slag te ver
en slaan ze lek
mijn weitec veren zouden -35mm zijn en zelfs daarmee had ik een beetje speling
door onderop mn veer een stukje tuinslang te schuiven
zitten ze nu muurvast en uiteindelijk is hij 3cm lager geworden, maar hij zal nog wel iets zakken
mijn koni dempers zijn trouwens originele lengtegrtzz Mario
Toch vreemd ik heb bij mijn g met de orginele dempers geen speling met 40mm verlaging doormiddel van enkel veren.
dat komt omdat de fabrieksopgaves niet altijd kloppen
als de veer los in de schotel zit kun je er donder op zeggen dat de neerwaartse slag te ver gaat komen
bij jou zat ie al strak dus geen probleem :thumb14 januari 2012 om 20:09 #17940215sorry nog altijd geen foto’s
heb wel al een en ander kunnen testen namelijk:
in de veerschotel onderaan dus stukjes waterdarm (deftige) gestoken
het “geluid” bleef dusals ik de auto opkrik, kan ik de veer volledig draaien
er zijn precies 2 manieren om de veer te zetten:
– langs voor in de gleuf van de veerschotel
– langs achter in de gleuf van de veerschotel
bij alletwee bleef het “geluid”de veer is precies niet dik genoeg om juist in de gleuf te passen
Wat nu gedaan?????
15 januari 2012 om 07:51 #17940216Hoi
Nou ik heb me Astra h gtc op ze maximale verlaagd door middel van een schroefset.
En ik heb zelfs lagere banden dan origineel, maar me veren zitten totaal als die loskomt op de brug los, ze vallen er enkel niet tussen uit.
En hij wordt al 3 jaar lang zo goed gekeurd.
En je weet dat als je de wagen gaat verlagen krijg je zoiezo meer kosten aan onderdelen die sneller sluiten. Zoals rubbers, stabilisatiestangen en wiellagers enzo.Maar wel een leuke oplossing met die tuinslang denk alleen dat het wel hardt slijt zo tussen die veren.
Gr. Bacardi
17 januari 2012 om 08:30 #17940217@bacardicorsa wrote:
Hoi
Nou ik heb me Astra h gtc op ze maximale verlaagd door middel van een schroefset.
En ik heb zelfs lagere banden dan origineel, maar me veren zitten totaal als die loskomt op de brug los, ze vallen er enkel niet tussen uit.
En hij wordt al 3 jaar lang zo goed gekeurd.
En je weet dat als je de wagen gaat verlagen krijg je zoiezo meer kosten aan onderdelen die sneller sluiten. Zoals rubbers, stabilisatiestangen en wiellagers enzo.Maar wel een leuke oplossing met die tuinslang denk alleen dat het wel hardt slijt zo tussen die veren.
Gr. Bacardi
Kom jij uit belgie of nederland?
Als je nederlander bent dan kan ik je vertellen dat losse veren gewoon afkeur is, en dat degene die dat goedkeurt een risico neemt
als bij steekproef van de rdw namelijkt blijkt dat de veren los zitten
kan de keurmeester zijn bevoegdheid verliezen om te keuren
ik weet dat in belgie over het algemeen de regels strenger zijn
dus vraag me af of dat je daar dan wel speling op je veren mag hebben :hmmz
en speling op een schroefset?? da’s helemaal slecht……
topicstarter heeft vaste verlaging dit is toch net anders als een schroefsetDidi, zou je zo vriendelijk willen zijn je astra op te krikken en even een paar foto’s maken
van hoe de veer in de schotel ligt en hoe hij er van boven om het topdeel zitgroeten, Mario
17 januari 2012 om 10:13 #17940218Nou kom gewoon uit Nederland.
En me auto wordt gewoon gekeurd door de Opel dealer hier uit de regio.Maar ja. Hopelijk wordt het probleem eve snel opgelost.
Gr. Bacardi
17 januari 2012 om 10:26 #17940219@bacardicorsa wrote:
Nou kom gewoon uit Nederland.
En me auto wordt gewoon gekeurd door de Opel dealer hier uit de regio.Maar ja. Hopelijk wordt het probleem eve snel opgelost.
Gr. Bacardi
Vreemd :hmmz mja als hij hem zo goedkeurt prima risico is voor hun :thumbup
en misschien omdat de constructie van de veerpoot van een schroefset anders is dat dan speling wel is toegestaan, dit weet ik niet
ik mocht een jaar of 4 geleden mn voorpoten uit mekaar halen vanwege afkeur op speling vd veerGr. Mario
25 januari 2012 om 18:09 #17940220topic mag toe,
ik heb vandaag de verlagingsveren er onderuit gehaald en terug originele gestoken
sparen voor schroefsetje :) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.