Astra H probleem na verlaging

Forumindex Forums Modellen Astra Astra H probleem na verlaging

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 51 tot 60 (van in totaal 60)
  • Auteur
    Berichten
  • #17940211
    opel-mark
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 March 2011

      @trashmetal wrote:

      kan ook ja :thumb
      maar je ziet nu wat ik bedoel toch?

      groetjess Mario

      Foto ??

      #17940212
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        @trashmetal wrote:

        ze zeggen dat je tot 4 cm zonder problemen kan
        mijn ervaring zegt zat dat niet waar is
        want als je een veer plaatst die zegt dat hij -4 verlaagt
        en je houd speling op de veer na montage
        betekent dat je hier al overheen zit
        dus dan gaat de neerwaartse slag te ver
        en slaan ze lek
        mijn weitec veren zouden -35mm zijn en zelfs daarmee had ik een beetje speling
        door onderop mn veer een stukje tuinslang te schuiven
        zitten ze nu muurvast en uiteindelijk is hij 3cm lager geworden, maar hij zal nog wel iets zakken
        mijn koni dempers zijn trouwens originele lengte

        grtzz Mario

        Toch vreemd ik heb bij mijn g met de orginele dempers geen speling met 40mm verlaging doormiddel van enkel veren.

        #17940213
        trashmetal
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 February 2007

          @opel-mark wrote:

          @trashmetal wrote:

          kan ook ja :thumb
          maar je ziet nu wat ik bedoel toch?

          groetjess Mario

          Foto ??

          kan nu ff van de mijne geen foto maken staat nog op stal te wachten op de simons
          maar als didi van de zijne ff een foto maakt hoe het zit heb je daar ook meer aan
          omdat de veerpoot van een f er anders uitziet

          #17940214
          trashmetal
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 February 2007

            @Haasje17 wrote:

            @trashmetal wrote:

            ze zeggen dat je tot 4 cm zonder problemen kan
            mijn ervaring zegt zat dat niet waar is
            want als je een veer plaatst die zegt dat hij -4 verlaagt
            en je houd speling op de veer na montage
            betekent dat je hier al overheen zit
            dus dan gaat de neerwaartse slag te ver
            en slaan ze lek
            mijn weitec veren zouden -35mm zijn en zelfs daarmee had ik een beetje speling
            door onderop mn veer een stukje tuinslang te schuiven
            zitten ze nu muurvast en uiteindelijk is hij 3cm lager geworden, maar hij zal nog wel iets zakken
            mijn koni dempers zijn trouwens originele lengte

            grtzz Mario

            Toch vreemd ik heb bij mijn g met de orginele dempers geen speling met 40mm verlaging doormiddel van enkel veren.

            dat komt omdat de fabrieksopgaves niet altijd kloppen
            als de veer los in de schotel zit kun je er donder op zeggen dat de neerwaartse slag te ver gaat komen
            bij jou zat ie al strak dus geen probleem :thumb

            #17940215
            didi
            Deelnemer
              Lid sinds:
              25 February 2011

              sorry nog altijd geen foto’s

              heb wel al een en ander kunnen testen namelijk:

              in de veerschotel onderaan dus stukjes waterdarm (deftige) gestoken
              het “geluid” bleef dus

              als ik de auto opkrik, kan ik de veer volledig draaien

              er zijn precies 2 manieren om de veer te zetten:
              – langs voor in de gleuf van de veerschotel
              – langs achter in de gleuf van de veerschotel
              bij alletwee bleef het “geluid”

              de veer is precies niet dik genoeg om juist in de gleuf te passen

              Wat nu gedaan?????

              #17940216
              bacardicorsa
                Lid sinds:
                3 October 2004

                Hoi
                Nou ik heb me Astra h gtc op ze maximale verlaagd door middel van een schroefset.
                En ik heb zelfs lagere banden dan origineel, maar me veren zitten totaal als die loskomt op de brug los, ze vallen er enkel niet tussen uit.
                En hij wordt al 3 jaar lang zo goed gekeurd.
                En je weet dat als je de wagen gaat verlagen krijg je zoiezo meer kosten aan onderdelen die sneller sluiten. Zoals rubbers, stabilisatiestangen en wiellagers enzo.

                Maar wel een leuke oplossing met die tuinslang denk alleen dat het wel hardt slijt zo tussen die veren.

                Gr. Bacardi

                #17940217
                trashmetal
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  1 February 2007

                  @bacardicorsa wrote:

                  Hoi
                  Nou ik heb me Astra h gtc op ze maximale verlaagd door middel van een schroefset.
                  En ik heb zelfs lagere banden dan origineel, maar me veren zitten totaal als die loskomt op de brug los, ze vallen er enkel niet tussen uit.
                  En hij wordt al 3 jaar lang zo goed gekeurd.
                  En je weet dat als je de wagen gaat verlagen krijg je zoiezo meer kosten aan onderdelen die sneller sluiten. Zoals rubbers, stabilisatiestangen en wiellagers enzo.

                  Maar wel een leuke oplossing met die tuinslang denk alleen dat het wel hardt slijt zo tussen die veren.

                  Gr. Bacardi

                  Kom jij uit belgie of nederland?
                  Als je nederlander bent dan kan ik je vertellen dat losse veren gewoon afkeur is, en dat degene die dat goedkeurt een risico neemt
                  als bij steekproef van de rdw namelijkt blijkt dat de veren los zitten
                  kan de keurmeester zijn bevoegdheid verliezen om te keuren
                  ik weet dat in belgie over het algemeen de regels strenger zijn
                  dus vraag me af of dat je daar dan wel speling op je veren mag hebben :hmmz
                  en speling op een schroefset?? da’s helemaal slecht……
                  topicstarter heeft vaste verlaging dit is toch net anders als een schroefset

                  Didi, zou je zo vriendelijk willen zijn je astra op te krikken en even een paar foto’s maken
                  van hoe de veer in de schotel ligt en hoe hij er van boven om het topdeel zit

                  groeten, Mario

                  #17940218
                  bacardicorsa
                    Lid sinds:
                    3 October 2004

                    Nou kom gewoon uit Nederland.
                    En me auto wordt gewoon gekeurd door de Opel dealer hier uit de regio.

                    Maar ja. Hopelijk wordt het probleem eve snel opgelost.

                    Gr. Bacardi

                    #17940219
                    trashmetal
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      1 February 2007

                      @bacardicorsa wrote:

                      Nou kom gewoon uit Nederland.
                      En me auto wordt gewoon gekeurd door de Opel dealer hier uit de regio.

                      Maar ja. Hopelijk wordt het probleem eve snel opgelost.

                      Gr. Bacardi

                      Vreemd :hmmz mja als hij hem zo goedkeurt prima risico is voor hun :thumbup
                      en misschien omdat de constructie van de veerpoot van een schroefset anders is dat dan speling wel is toegestaan, dit weet ik niet
                      ik mocht een jaar of 4 geleden mn voorpoten uit mekaar halen vanwege afkeur op speling vd veer

                      Gr. Mario

                      #17940220
                      didi
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        25 February 2011

                        topic mag toe,

                        ik heb vandaag de verlagingsveren er onderuit gehaald en terug originele gestoken
                        sparen voor schroefsetje :)

                      10 berichten aan het bekijken - 51 tot 60 (van in totaal 60)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.