Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra H probleem na verlaging
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 november 2011 om 20:58 #17940186
Hey didi,
Ben net thuis en heb ook eens gekeken, ik zie ook niets zitten…
13 november 2011 om 21:03 #17940187de rubbers zijn mee vervangen geweest
maar waren ook enkel bovenaan aanwezigbij de originele waren onderaan geen rubbers en was het ook veer in veerschotel (ijzer op ijzer)
13 november 2011 om 21:17 #17940188@didi wrote:
de rubbers zijn mee vervangen geweest
maar waren ook enkel bovenaan aanwezigbij de originele waren onderaan geen rubbers en was het ook veer in veerschotel (ijzer op ijzer)
hoe het origineel zat maakt nu niet meer uit immers zijn je veren ook niet meer origineel toch?
je hebt nu speling onder op je veer die dit probleem veroorzaakt
als de auto vrij van de grond hangt mag je volgens apk de veer niet kunnen draaien, punt
ik heb je DE oplossing gegeven, moet ik het ook herstellen:D21 december 2011 om 19:17 #17940190ondertss naar opel garage geweest, en effectief was de rechter schokdemper stuk (nat van olie)
en de linkse schokdemper begon ook nat te worden.1dag mee gereden en niets aan de hand
vandaag terug gebonk te horen, pfffffik denk gewoon dat ik terug ga gaan en mijn originele veren terug laat plaatsen
want ben het ondertss wel moe.en mss direkt mee laten vervangen de 2 stabilisatorstangen (verbindingstangetjes)
mee laten vervangen, of wat denken jullie???21 december 2011 om 19:55 #17940189nog steeds speling op de veer, mijn advies genegeerd natuurlijk
als je nu ingekorte dempers had laten plaatsen was het zeker over
de neerwaartse slag is te diep voor je dempers met deze veren, waardoor ze stuk slaanwat ik denk wil jij niet weten :jerry
Leve de Opel dealert :thumb
Groetjes Mario
26 december 2011 om 18:04 #17940191normaal gezien als je enkel verlagingsveren plaatst van +- 4cm dan kan dat toch geen kwaad voor je dempers
of vergis ik me?ik ga deze week zelf aan de wagen beginnen te prutsen en
alles van rubbers en stangen controlerenps: ingekorte dempers hebben ze niet bij opel garage (had ik al gevraagd)
26 december 2011 om 20:53 #17940192die -4 cm is echt de MAX
als er veel speling is op de veer zal hij te laag komen
mijn voorkant heb ik verlaagd met -3,5cm weitec veren en koni str-t dempers originele lengte
ook daar moest ik tuinslang om mn veer doen vanwege speling, nog niet eens -4
heb mn dempers en veren bij stroevemotorsport vandaan27 december 2011 om 05:54 #17940193ok want eigenlijk was ik ook al aan het denken aan men cardankoppen
maar deze hebben er mss weinig mee te maken??27 december 2011 om 06:13 #17940194@didi wrote:
ok want eigenlijk was ik ook al aan het denken aan men cardankoppen
maar deze hebben er mss weinig mee te maken??met de homokineten zul je weinig last hebben
bij een schroefset komt ie namelijk nog veel lager
wel slijten de lagers iets harder27 december 2011 om 15:50 #17940195ik denk dat het beste gaat zijn dat ik gewoon mijn originele veren ga terugsteken
en dan zien of hij het nog heeft27 december 2011 om 16:22 #17940196het is uiteindelijk jouw auto en je moet zelf weten wat je er mee doet
bij mij is falen GEEN optie, en dat is het in mijn ogen als je de originele er weer onder zet
ben zelf met een motorombouw bezig en heb al aardig wat tegenslagen gehad
nu heb ik eindelijk de electra goed
begint de oliekoeler en brandstofdrukregelaar te lekken op de adaptors
en ook hier vind ik wel weer wat op tot het krng eindelijk loopt zoals het hoort :thumbzo heb ik ook staan stoeien met mn voorvering, want had ook te veel speling en gekke geluiden
de boel weer uit mekaar gehaald en de tuinslangoplossing bedacht toen ik in de schuur zat te staren naar de slanghaspel :D
soms om een niet origineel onderdeel te plaatsen zul je iets origineels moeten bedenken ;)mocht je in de gelegenheid zijn een keer naar Tilburg te kachelen wil ik er best ff naar kijken wat ik er mee kan :thumb
27 december 2011 om 21:34 #17940197maar, is het dan misschien geen idee zelf die ingekorte dempers te bestellen en bij je garage te laten monteren?
28 december 2011 om 07:26 #17940198dat dacht ik eerst ook te doen, als ze effectief versleten waren
maar tijd was te kort en dan zijn er maar terug originele ondergekomen
en ik ga geen dubbel nieuw kopen hoor28 december 2011 om 11:41 #17940199Dus eigenlijk kun je het beste de astra H verlagen door een complete verlaagde set te kopen ?
Schroefset maakt de vering keihard, en kortere veren sloopt je originele schokdemper ?Dan rest enkel nog de vraag waar je een fatsoenlijke set kan kopen, Want wat er op marktplaats staat voor 200 euro daar heb ik nog wel wat twijfels bij.
Mark
28 december 2011 om 11:45 #17940200ik heb enkel verlagingsveren erop (40/40) van apex, op originele shockers. vind het echt heerlijk rijden, en misschien dat de shockers wel sneller slijten.. maar liever dat dan zo’n schroefset die het laat voelen alsof me wagen aan de viagra zit zo stijf..
28 december 2011 om 12:28 #17940201@opel-mark wrote:
Dus eigenlijk kun je het beste de astra H verlagen door een complete verlaagde set te kopen ?
Schroefset maakt de vering keihard, en kortere veren sloopt je originele schokdemper ?Dan rest enkel nog de vraag waar je een fatsoenlijke set kan kopen, Want wat er op marktplaats staat voor 200 euro daar heb ik nog wel wat twijfels bij.
Mark
deze passen op je originele schokdempers
goed geprijst, en weitec need i say more king:
http://www.stroevemotorsport.nl/Verlagingsveren/152426/28260142–Opel-Astra-Weitec-Verlagingsveren/” onclick=”window.open(this.href);return false;29 december 2011 om 09:29 #17940202Maar bij de topic schrijver gingen zijn dempers lekken, hoe ver was die dan wel niet verlaagd ?
29 december 2011 om 09:36 #17940203ze zeggen dat je tot 4 cm zonder problemen kan
mijn ervaring zegt zat dat niet waar is
want als je een veer plaatst die zegt dat hij -4 verlaagt
en je houd speling op de veer na montage
betekent dat je hier al overheen zit
dus dan gaat de neerwaartse slag te ver
en slaan ze lek
mijn weitec veren zouden -35mm zijn en zelfs daarmee had ik een beetje speling
door onderop mn veer een stukje tuinslang te schuiven
zitten ze nu muurvast en uiteindelijk is hij 3cm lager geworden, maar hij zal nog wel iets zakken
mijn koni dempers zijn trouwens originele lengtegrtzz Mario
29 december 2011 om 18:28 #17940204vandaag auto zelf opgekrikt en …..
een stukje slang tussengestoken (merde zeg voor dat erond te krijgen, pfff)
voorlopig maakt hij geen lawaai meer
ook de veer kan je op 2manieren in de veerkom plaatsen, nu gezien
langs voor en langs achter, en die stonden wel verschillend ook
nu alletwee ook hetzelfde gezetps: hoelang is jouw stukje tuinslang ertussen? bij mij zo’n 8-9cm
29 december 2011 om 18:34 #17940205om dit goed te doen zul je de veerpoot uit mekaar moeten halen
bij mij zit de tuinslang om de eerste slag waar hij in de schotel drukt29 december 2011 om 21:08 #17940206ik heb de veer samengetrokken dmv veerspanners
voorlopig is het probleem dus opgelost30 december 2011 om 01:19 #17940207kan ook ja :thumb
maar je ziet nu wat ik bedoel toch?groetjess Mario
30 december 2011 om 10:21 #17940208yes idd
met zelf te doen zie je ook veel meer natuurlijk :)
30 december 2011 om 10:35 #17940209Ik heb mijne ook verlaagd met alleen veren. In het begin wel de stabilisatorstangen stuk gehad, maarja die dingen gaan altijd kapot bij het loshalen.
Voor de rest rijd hij super strak. Hij is wel iets stugger geworden. Maar ook weer niet zo dat je door de hele auto heen stuitert.In de winter heb ik er 15 inch winterbanden onder, maar dat rijd dat ook wel weer heerlijk soepel :jerry
30 december 2011 om 10:47 #17940210@jelmer_astra wrote:
Ik heb mijne ook verlaagd met alleen veren. In het begin wel de stabilisatorstangen stuk gehad, maarja die dingen gaan altijd kapot bij het loshalen.
Voor de rest rijd hij super strak. Hij is wel iets stugger geworden. Maar ook weer niet zo dat je door de hele auto heen stuitert.In de winter heb ik er 15 inch winterbanden onder, maar dat rijd dat ook wel weer heerlijk soepel :jerry
bij mijn (bijna) 18 jaar oude astra zijn ze wel heel gebleven, hoe?
eerst het schroefdraad goed schoonborstelen met een boormachine met borstelkopje er op
daarna met een kwastje en ontroester, gebruik zelf Jizer van swarfega schoon maken :thumbMario
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.