astra h pook in astra g

Forumindex Forums Modellen Astra astra h pook in astra g

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    astratjeg01hh
    Deelnemer

beste mede forumleden ik heb hier een keer op het forum gezien dan iemand een versnelingspook van een h in een g had gemonteerd nou wil ik dit ook heb de pook al liggen maar hoe kan ik dit het beste doen hoe zet ik het over van de g pook naar de h hoe kan ik mijn pook er uit krijgen mvg erik:vertag

Blue-Dragon
      Deelnemer

Heb je de uitvoering met een lange pookstang of die met een korte.
        Als je de lange uitvoering hebt dan kan ik je er wel mee helpen.:thumbup

Waar kom je ergens vandaan?

astratjeg01hh
        Deelnemer

ik kom uit de omgeving eindhoven en zie dat jii uit gelderland komt kunt u niet een beschijving geven hoe ik dit moet maken ik zal moeten kijken of het een lankke pook is mvg erik

Blue-Dragon
          Deelnemer

Stap 1:
            Demonteer je huidige Astra G complete schakelpookstang: pookknop, pookzak, achteruitmechanisme.
            Dit doe je door op de achteruitvergrendeling een griptang/waterpomptang te zetten (als je het gehele schakelpookstang hebt gedemonteerd). Als je schakelpookstang nog bevestigd is aan het chassis / schakelmechanismehuis moet je de griptang/waterpomptang op de pookknop zetten waarna je deze trekkend omhoog draait. Mocht je schakelpookstang helemaal verwijderd zijn van het chassis dan zet je deze ondersteboven in de bankschroef vast (alleen het pookstang gedeelte dus) waarna je er een griptang (beste optie) op klemt niet te strak! nu zet je op de griptang een verlengsteel van bv een doppenset geeft een goede tik met een hamer op de verlengstel en je pookknop ligt er met het grootste gemak vanaf! Zonder je Astra H pookknop te beschadigen wat we uiteraard niet moeten hebben, leg wel wat onder de pookknop een doek ofzo zodat de pookknop niet op de grond stuitert.

Stap 2:
            Zaag/slijp alleen het gekartelde gedeelte van je huidige Astra G stang af. Dit is zo’n 2cm volgens mij.

Stap 3:
            Pak dan het achteruitmechanisme van je Astra H schakelpook mocht dit ook nog van de pookstang verwijderd moeten worden kun je gewoon stap 1 volgen. Schuif dit over je gemodificeerde Astra G pookstang heen en trek daarna de pookhoes over de stang heen & het achteruitrijmechanisme.

Stap 4:
            Smeer daarna wat componentenlijm tussen je Astra H pookknop & stang en druk de pookknop op de stang zo ver mogelijk totdat hij niet verder kan. Omdat het gekartelde gedeelte nu weg is kan de pookknop na montage makkelijk “draaien” om dit te verkomen moet je dus de componentenlijm gebruiken.

En volla je bent klaar en hebt een mooie update in je wagen!

TIP:
            Het mooiste is uiteraard om een nieuw pookhoesje op maat te laten maken dit zal echt niet de hoofdprijs kosten en zal de afwerking op je schakelmechanisme vele malen verbeteren…

MONSTERCORSA
            Deelnemer

ik had dat toen ook gezien dacht dat alleen de knop verwisselt was :)

Mr-T-Opel-Astra-G
              Deelnemer

is het niet mogelijk om een heel schakelmechanisme over te swappen??

NoFear1696
                Deelnemer

De Astra H OPC pook is voorzien van kabels :hmmz en geen stangen waar hier over gesproken wordt.
                  en als je de pook compleet met mechaniek wil demonteren zal je eerst je console tunnel moeten verwijderen. omdat die niet door het gat van de consool past. :???:

Blue-Dragon
                  Deelnemer

Binnenwerk is niet het zelfde daar zitten verschillen in .
                    je hebt ze met dunne stang dikke stang en ook het achteruit mechanisme daar zit verschil.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.