Astra h p0170 foutcode

Forumindex Forums Modellen Astra Astra h p0170 foutcode

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Michel Van Es
    Deelnemer

Hoi,

Ik heb hier een astra h met een z14xep motor staan deze geeft een p0170 foutcode. De code komt spontaan maar meestal bij rustig rijden als ik hem dus komt de dezelfde dag nog terug maar je weet nooit wanneer.

Aan het rijgedrag merk je helemaal niks. Na de code te resetten loopt short time fuel trim op naar +25 Na enige tijd gaat die schommelen tussen +6/-6

Wat ik al gedaan heb is de lmm losgekoppeld hierna liep de motor beter dus dacht koop een nieuwe geen imitatie maar het probleem is er nog steeds.

Toen de eerste lambasonde/regelsonde dit hielp ook niet merk denso.

Heb ook alle stekkers gechecked of er olie in zat (wat niet het geval was) en met contac spray ingespoten.

Gezocht naar een vacuum lek niets gevonden.

Nieuwe bougies wat ook niet hielp en ben ook in de weer geweest met injectie reiniger.

Nu ben ik ten einde raad ik hoop dat iemand een tip heeft dat deze storing kan verhelpen.

Lmm waarde met oude en nieuwe idee draaiend zonder verbruikers is 1.2 g/s lamdba 1 schommelt tussen 0,1 En 0,8 vacuum is 26.3.

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp

Groetjes

Michel

Edit

Net op de snelweg geweest niks aan de hand wat me wel opviel is dat soms de lamba 1 niets doet totdat ik gas geef en dan gaat die weer naar 0.0/0.1 Dit gebeurt sowieso na een reset maar zodra ik de lmm los trek werkt de lamba direct. :unsure:

Opeltje17
      Deelnemer

Heb dit laatst opgelost bij m’n vaders auto, was de rembekrachtiger!! Ook Z14XEP.

Deze zoog valse lucht aan, konden met remmen reiniger ook niet zo gauw iets vinden, uiteindelijk met heel veel spuiten op de rembekrachtiger liepen de toeren iets op.

Wij hebben hem afgekoppeld en vinger op de inlaat gehouden toen ging de stft meteen naar 0.

Michel Van Es
        Deelnemer

Bedankt voor U antwoord daar ga ik morgen naar kijken.

Maar moet er dan een hele nieuwe op?

Of is het te fixen met een rubbertje ofzo

Opeltje17
          Deelnemer

Ja moet een hele nieuwe op, had het ook niet verwacht maar hij was echt stuk, storing blijft nu ook weg!

Michel Van Es
            Deelnemer

Oké was het bij u ook aan de inlaat zijde.

Er gaat een aansluiten de inlaat op als ik die beweeg is die goed. Dus eigenlijk de vacuumslang hij zit ook een beetje los op me inlaat.

Opeltje17
              Deelnemer

Exact hetzelfde verhaal als jou, ook nieuwe LMM, lambdasonde etc, en precies dezelfde code.

De vacuüm leiding tussen je inlaat en rembekrachtiger los halen vinger op de inlaat(zodat de inlaat geen valse lucht aanzuigd) dan starten fouten wissen, en kijken wat je stft doet, deze zal als het je rembekrachtiger is, nu rond de 0 schommelen. Omdat je die hebt afgekoppeld.

Michel Van Es
                Deelnemer

Heel erg bedankt voor de hulp enigste probleem is dat ik hem niet los krijg op inlaat het buisje op de inlaat kan trouwens heen en weer is dit normaal?

Opeltje17
                  Deelnemer

Dat ie kan bewegen is normaal ja! En anders spuit je daar met remmen reiniger met draaiende motor dan weet je het meteen.

Slang kan je zo los klikken op de inlaat, zit een zwarte drukker op deze indrukken en je kan hem eraf trekken, niet op die gele dingen letten die hebben niks te maken met de borging!

Michel Van Es
                    Deelnemer

Hoi,

Bedankt voor de hulp bij mij was die lek aan de voorkant waar je dat ding  van de rem leiding op zit eraf gehaald nieuwe pakking/o ring en tot nu toe 300 kilometer verder is het niet meer terug gekomen.

Ook met een reset doet die nu normaal.

Bedankt opeltje17  :good:

Opeltje17
                      Deelnemer

Mooi, hoop dat het opgelost is voor je!

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.