Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra H ‘overslaan cylinders’
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 maart 2014 om 11:12 #18207480
Ik heb uiteraard gegoogled voordat ik besloot de auto bij de dealer aan te bieden.
En zoals je inderdaad eerder aangaf heb ik ook niemand op het net het probleem zien oplossen.Maar zonder pioniers komen we nergens :p
Laten we hopen dat het word opgelost.Is er niet misschien iemand die ik voor de rechter kan dagen voor het ontwerpen/maken/produceren van een ondeugdelijk product? Een auto hoort toch wel langer mee te gaan dan 7 jaar? zonder dat het reparatie kosten met zich meebrengt hoger dan de dagwaarde van het voertuig.
9 maart 2014 om 13:41 #18207481De mijne had het ook, en bleek een vacuum probleemje te zijn. De rubbers van de injectoren bleken niet 100% af te sluiten.
Maar voor ik zover was, had ik al 800 euro aan onderdelen geprobeerteenmaal gemaakt heb ik hem met hoge spoed verkocht, en ben terug gegaan naar een astra g
Ik wens je succes in ieder geval
9 maart 2014 om 17:45 #18207482Ik heb hem vrijdag inderdaad zien staan. Moest voor apk keuring.
Tsja, het is niet altijd van te voren te zeggen wat het probleem is. Net zo goed is het iets anders dan het probleem met de ECU en ben je daar veel geld voor kwijt. Bij mij was het iets heel anders met dezelfde codes. Altijd een beetje een koe in de kond kijken, zegmaar. Klein beetje kwestie van geluk.
Weet wel dat het op dit moment verschrikkelijk druk is bij Kooiman.
20 maart 2014 om 13:19 #18207483Dat voor de rechter dagen wordt lastig. Krijg je altijd gezeik met het feit of jij wel netjes hebt gereden met de auto, of in het verleden een garagefout gemaakt ofzo. Kortom; kan lastig worden. Fijne weet ik er niet van.
Hoe staat het er nu voor met de auto?
30 maart 2014 om 19:48 #18207484Excuus voor mijn late reactie.
Maar ik heb de wagen al een tijd weer terug in mijn bezit en de storing heeft zich tot nu toe nog niet opnieuw voorgedaan.
De boosdoeners waren de kleppen van cilinder 3 die in warme toestand niet goed sloten met alle gevolgen van dien. en wanneer ik de motor herstart paste de motor de kleppen zo goed mogelijk aan, waardoor het leek alsof het probleem was verholpen.
Maarja,, lang verhaal kort, een klepje van nog geen paar euro heeft mij een rekening bezorgd van meer dan €2000. dat terwijl alle kleppen nog geen 20.000km terug waren gecontroleerd en gesteld door de opel dealer eef en huub. ik gebruik ook nog dat kleppen smeerspul omdat ik op gas rij, maar helaas.
Dit was mijn eerste en laatste Opel ;)
30 maart 2014 om 19:59 #18207485Heb dezelfde auto ook op gas en zelfde probleem. Kleppen zijn echt klote bij deze blokken. Nu 80k mee gereden en al 2x kleppen laten stellen waarbij na 70k niet meer te stellen viel. Op de sloop een ander z16xep blok op de kop getikt voor €1000 en door de beun erin laten zetten voor €500. Loopt nu weer als een zonnetje. Maar voor hoelang. Voor mij geen Opel meer.
30 maart 2014 om 22:54 #18207486Tsja, lang verhaal inderdaad. Toch intern in de motor. Bij mij zijn toen inderdaad ook wat kleppen vervangen wegens cilindercompressieverlies. Daar komt dan automatisch een cilinderkoprevisie bij kijken en flink wat kosten. Blijft een lastig verhaal. Ligt echt aan de Opel denk ik, alhoewel Kooiman misschien een cilindertest onder druk met warme motor had kunnen uitvoeren.
Het blijft een probleem bij die Z16XEP blokken; wervelkleppen, klepjes in de motor en alles in verbinding hiermee.
Mooi dat het is opgelost. Oprijden dat blok en plezier van hebben!
30 maart 2014 om 22:59 #18207487Bij mij was het dus precies hetzelfde als bij jou. Ook compressieverlies in cilinder 3 door kleppen die niet goed meer werken. Zat net ff snel alles terug te lezen. Blijft frappant.
30 maart 2014 om 23:04 #18207488Heel vervelend natuurlijk.
Ik heb mijn eerste post in dit topic aangepast met de oplossing erbij.
Hopelijk heeft iemand er iets aan zodat die gene niet eerst €1500 aan onderzoekskosten hoeft te betalen.Ohja, morgen ga ik weer terug naar kooiman, want van de week keek ik eens voor het eerst weer onder de motorkap om te checken of alle vloeistoffen nog op hun plek zaten en niet ergens uitstroomden, en toen zag ik dat ze het afdek kapje van de stekker die naar de ECU leid vergeten zijn terug te plaatsen.
Vind ik wel slordig van ze.
31 maart 2014 om 12:31 #18207489Is inderdaad slordig. Zou niet mogen. Hopen dat alles nu is opgelost.
31 maart 2014 om 16:03 #18207490Of het bij andere merken Beter is.
Zeker betreffend LPG, heb je bij Elk merk Zwakke en Goede motoren.
Zo ook bij Opel, de Z18XE blijft tot in de Eeuwigheid draaien zonder problemen op LPG, draait zonder aangepaste kop zomaar 300.000 a 400.000km zonder dat de kop los hoeft.
Denk je eerder Voordat je overgaat op de Aanschaf van een auto je eigen goed moet laten informeren door middel van Fora, en Revieuw Sites betreffende een auto, en of ie geschikt is voor wat je ermee doen gaat.Nu blijft het Slordig dat er niet eerst naar de LPG problematiek gekeken word, vooraleer ze verder gaan kijken, de Problemen met LPG zijn zeker ook bij OPEL bekend, Betreffende de Z16XEP en Z18XER motoren.
Willem
31 maart 2014 om 16:31 #18207491Heb het probleem ook gehad, maar dan volledig benzine. Weet dus niet of het volledig op gasgebruik te gooien is. Wellicht zwakke plek in motor. Maar achteraf is het altijd een koe in zijn kont kijken.
31 maart 2014 om 16:40 #18207492Jup, maar Betreffende de Twinport klepjes, is dit een bekend probleem, en schijnt op te lossen te zijn door een Potentiometertje te wisselen die volgens opel niet los verkrijgbaar is, en op de sloop volgas vertegenwoordigd is, deze zit op iedere old scool singlepoint 8kleppertje uit de jaren 90.
Willem
31 maart 2014 om 17:53 #18207493Wat is de technische gedachte achter het wisselen hiervan dan?
31 maart 2014 om 18:23 #18207494@roysmits wrote:
Heb dezelfde auto ook op gas en zelfde probleem. Kleppen zijn echt klote bij deze blokken. Nu 80k mee gereden en al 2x kleppen laten stellen waarbij na 70k niet meer te stellen viel. Op de sloop een ander z16xep blok op de kop getikt voor €1000 en door de beun erin laten zetten voor €500. Loopt nu weer als een zonnetje. Maar voor hoelang. Voor mij geen Opel meer.
Het probleem zit hem gewoonweg in het rijden op gas met een Z16XEP, had je een Z18XE of Z16XE gehad had je het probleem niet gehad. Heeft niks met opel temaken, maar gewoonweg met het rijen op gas waarvoor die niet geschikt is!
31 maart 2014 om 18:33 #18207495Z16XE heeft deze geen probleem op lpg?
31 maart 2014 om 19:23 #18207496@Haasje17 wrote:
@roysmits wrote:
Heb dezelfde auto ook op gas en zelfde probleem. Kleppen zijn echt klote bij deze blokken. Nu 80k mee gereden en al 2x kleppen laten stellen waarbij na 70k niet meer te stellen viel. Op de sloop een ander z16xep blok op de kop getikt voor €1000 en door de beun erin laten zetten voor €500. Loopt nu weer als een zonnetje. Maar voor hoelang. Voor mij geen Opel meer.
Het probleem zit hem gewoonweg in het rijden op gas met een Z16XEP, had je een Z18XE of Z16XE gehad had je het probleem niet gehad. Heeft niks met opel temaken, maar gewoonweg met het rijen op gas waarvoor die niet geschikt is!
31 maart 2014 om 20:23 #18207497Had ik dan beter een z16xe blok erin kunnen leggen of gaat dat niet?
9 april 2014 om 18:30 #18207498hoe betrouwbaar is zo’n motor dan op benzine de z16xep?
9 april 2014 om 19:17 #18207499Wervelkleppenblok gaat vaak kapot. Hierdoor heb ik hetzelfde probleem gehad (doorgebrande kleppen van cilinder 3 door slechte verbranding) terwijl ik op benzine rij.
Dus niet helemaal mee eens dat het door het gas komt; wellicht heeft het er invloed op maar zijn denk ik toch zwakke punten. Voor de rest prima motortjes vind ik.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.