Astra H ‘overslaan cylinders’

Forumindex Forums Modellen Astra Astra H ‘overslaan cylinders’

  • Dit onderwerp is leeg.
20 berichten aan het bekijken - 76 tot 95 (van in totaal 95)
  • Auteur
    Berichten
  • #18207480
    Boszna
      Lid sinds:
      12 January 2014

      Ik heb uiteraard gegoogled voordat ik besloot de auto bij de dealer aan te bieden.
      En zoals je inderdaad eerder aangaf heb ik ook niemand op het net het probleem zien oplossen.

      Maar zonder pioniers komen we nergens :p
      Laten we hopen dat het word opgelost.

      Is er niet misschien iemand die ik voor de rechter kan dagen voor het ontwerpen/maken/produceren van een ondeugdelijk product? Een auto hoort toch wel langer mee te gaan dan 7 jaar? zonder dat het reparatie kosten met zich meebrengt hoger dan de dagwaarde van het voertuig.

      #18207481
      danny
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 July 2004

        De mijne had het ook, en bleek een vacuum probleemje te zijn. De rubbers van de injectoren bleken niet 100% af te sluiten.
        Maar voor ik zover was, had ik al 800 euro aan onderdelen geprobeert

        eenmaal gemaakt heb ik hem met hoge spoed verkocht, en ben terug gegaan naar een astra g

        Ik wens je succes in ieder geval

        #18207482
        oomens94
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 April 2012

          Ik heb hem vrijdag inderdaad zien staan. Moest voor apk keuring.

          Tsja, het is niet altijd van te voren te zeggen wat het probleem is. Net zo goed is het iets anders dan het probleem met de ECU en ben je daar veel geld voor kwijt. Bij mij was het iets heel anders met dezelfde codes. Altijd een beetje een koe in de kond kijken, zegmaar. Klein beetje kwestie van geluk.

          Weet wel dat het op dit moment verschrikkelijk druk is bij Kooiman.

          #18207483
          oomens94
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 April 2012

            Dat voor de rechter dagen wordt lastig. Krijg je altijd gezeik met het feit of jij wel netjes hebt gereden met de auto, of in het verleden een garagefout gemaakt ofzo. Kortom; kan lastig worden. Fijne weet ik er niet van.

            Hoe staat het er nu voor met de auto?

            #18207484
            Boszna
              Lid sinds:
              12 January 2014

              Excuus voor mijn late reactie.

              Maar ik heb de wagen al een tijd weer terug in mijn bezit en de storing heeft zich tot nu toe nog niet opnieuw voorgedaan.

              De boosdoeners waren de kleppen van cilinder 3 die in warme toestand niet goed sloten met alle gevolgen van dien. en wanneer ik de motor herstart paste de motor de kleppen zo goed mogelijk aan, waardoor het leek alsof het probleem was verholpen.

              Maarja,, lang verhaal kort, een klepje van nog geen paar euro heeft mij een rekening bezorgd van meer dan €2000. dat terwijl alle kleppen nog geen 20.000km terug waren gecontroleerd en gesteld door de opel dealer eef en huub. ik gebruik ook nog dat kleppen smeerspul omdat ik op gas rij, maar helaas.

              Dit was mijn eerste en laatste Opel ;)

              #18207485
              roysmits
                Lid sinds:
                26 July 2011

                Heb dezelfde auto ook op gas en zelfde probleem. Kleppen zijn echt klote bij deze blokken. Nu 80k mee gereden en al 2x kleppen laten stellen waarbij na 70k niet meer te stellen viel. Op de sloop een ander z16xep blok op de kop getikt voor €1000 en door de beun erin laten zetten voor €500. Loopt nu weer als een zonnetje. Maar voor hoelang. Voor mij geen Opel meer.

                #18207486
                oomens94
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  1 April 2012

                  Tsja, lang verhaal inderdaad. Toch intern in de motor. Bij mij zijn toen inderdaad ook wat kleppen vervangen wegens cilindercompressieverlies. Daar komt dan automatisch een cilinderkoprevisie bij kijken en flink wat kosten. Blijft een lastig verhaal. Ligt echt aan de Opel denk ik, alhoewel Kooiman misschien een cilindertest onder druk met warme motor had kunnen uitvoeren.

                  Het blijft een probleem bij die Z16XEP blokken; wervelkleppen, klepjes in de motor en alles in verbinding hiermee.

                  Mooi dat het is opgelost. Oprijden dat blok en plezier van hebben!

                  #18207487
                  oomens94
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    1 April 2012

                    Bij mij was het dus precies hetzelfde als bij jou. Ook compressieverlies in cilinder 3 door kleppen die niet goed meer werken. Zat net ff snel alles terug te lezen. Blijft frappant.

                    #18207488
                    Boszna
                      Lid sinds:
                      12 January 2014

                      Heel vervelend natuurlijk.

                      Ik heb mijn eerste post in dit topic aangepast met de oplossing erbij.
                      Hopelijk heeft iemand er iets aan zodat die gene niet eerst €1500 aan onderzoekskosten hoeft te betalen.

                      Ohja, morgen ga ik weer terug naar kooiman, want van de week keek ik eens voor het eerst weer onder de motorkap om te checken of alle vloeistoffen nog op hun plek zaten en niet ergens uitstroomden, en toen zag ik dat ze het afdek kapje van de stekker die naar de ECU leid vergeten zijn terug te plaatsen.

                      Vind ik wel slordig van ze.

                      #18207489
                      oomens94
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        1 April 2012

                        Is inderdaad slordig. Zou niet mogen. Hopen dat alles nu is opgelost.

                        #18207490
                        wim-v6
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          12 August 2005

                          Of het bij andere merken Beter is.
                          Zeker betreffend LPG, heb je bij Elk merk Zwakke en Goede motoren.
                          Zo ook bij Opel, de Z18XE blijft tot in de Eeuwigheid draaien zonder problemen op LPG, draait zonder aangepaste kop zomaar 300.000 a 400.000km zonder dat de kop los hoeft.
                          Denk je eerder Voordat je overgaat op de Aanschaf van een auto je eigen goed moet laten informeren door middel van Fora, en Revieuw Sites betreffende een auto, en of ie geschikt is voor wat je ermee doen gaat.

                          Nu blijft het Slordig dat er niet eerst naar de LPG problematiek gekeken word, vooraleer ze verder gaan kijken, de Problemen met LPG zijn zeker ook bij OPEL bekend, Betreffende de Z16XEP en Z18XER motoren.

                          Willem

                          #18207491
                          oomens94
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            1 April 2012

                            Heb het probleem ook gehad, maar dan volledig benzine. Weet dus niet of het volledig op gasgebruik te gooien is. Wellicht zwakke plek in motor. Maar achteraf is het altijd een koe in zijn kont kijken.

                            #18207492
                            wim-v6
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              12 August 2005

                              Jup, maar Betreffende de Twinport klepjes, is dit een bekend probleem, en schijnt op te lossen te zijn door een Potentiometertje te wisselen die volgens opel niet los verkrijgbaar is, en op de sloop volgas vertegenwoordigd is, deze zit op iedere old scool singlepoint 8kleppertje uit de jaren 90.

                              Willem

                              #18207493
                              oomens94
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                1 April 2012

                                Wat is de technische gedachte achter het wisselen hiervan dan?

                                #18207494
                                Haasje17
                                Moderator
                                  Lid sinds:
                                  8 September 2009

                                  @roysmits wrote:

                                  Heb dezelfde auto ook op gas en zelfde probleem. Kleppen zijn echt klote bij deze blokken. Nu 80k mee gereden en al 2x kleppen laten stellen waarbij na 70k niet meer te stellen viel. Op de sloop een ander z16xep blok op de kop getikt voor €1000 en door de beun erin laten zetten voor €500. Loopt nu weer als een zonnetje. Maar voor hoelang. Voor mij geen Opel meer.

                                  Het probleem zit hem gewoonweg in het rijden op gas met een Z16XEP, had je een Z18XE of Z16XE gehad had je het probleem niet gehad. Heeft niks met opel temaken, maar gewoonweg met het rijen op gas waarvoor die niet geschikt is!

                                  #18207495
                                  roysmits
                                    Lid sinds:
                                    26 July 2011

                                    Z16XE heeft deze geen probleem op lpg?

                                    #18207496
                                    oomens94
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      1 April 2012

                                      @Haasje17 wrote:

                                      @roysmits wrote:

                                      Heb dezelfde auto ook op gas en zelfde probleem. Kleppen zijn echt klote bij deze blokken. Nu 80k mee gereden en al 2x kleppen laten stellen waarbij na 70k niet meer te stellen viel. Op de sloop een ander z16xep blok op de kop getikt voor €1000 en door de beun erin laten zetten voor €500. Loopt nu weer als een zonnetje. Maar voor hoelang. Voor mij geen Opel meer.

                                      Het probleem zit hem gewoonweg in het rijden op gas met een Z16XEP, had je een Z18XE of Z16XE gehad had je het probleem niet gehad. Heeft niks met opel temaken, maar gewoonweg met het rijen op gas waarvoor die niet geschikt is!

                                      #18207497
                                      roysmits
                                        Lid sinds:
                                        26 July 2011

                                        Had ik dan beter een z16xe blok erin kunnen leggen of gaat dat niet?

                                        #18207498
                                        imported_Gsifreak
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          29 June 2004

                                          hoe betrouwbaar is zo’n motor dan op benzine de z16xep?

                                          #18207499
                                          oomens94
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            1 April 2012

                                            Wervelkleppenblok gaat vaak kapot. Hierdoor heb ik hetzelfde probleem gehad (doorgebrande kleppen van cilinder 3 door slechte verbranding) terwijl ik op benzine rij.

                                            Dus niet helemaal mee eens dat het door het gas komt; wellicht heeft het er invloed op maar zijn denk ik toch zwakke punten. Voor de rest prima motortjes vind ik.

                                          20 berichten aan het bekijken - 76 tot 95 (van in totaal 95)
                                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.