Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra H ‘overslaan cylinders’
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 januari 2014 om 19:13 #18207455
Deze week was ik te druk zoals ik aangaf.
Morgen heb ik eigenlijk ook weer te veel te doen, maar ik zal tijd maken en gewoon langs kooiman rijden, we zullen het zien.
Hoeveel kostte jou wervelkleppenblok, cilinderkop en verbrandde kleppen als ik vragen mag?
26 januari 2014 om 21:52 #18207456Mijn wervelkleppenblok kwam op ruim 800 euro alles inclusief.
Vervolgens vlakken cilinderkop, kleppen vervangen (niet allemaal), koppakking, alle bijkomende dingen als olie, kvs, enz, enz. op 1550 euro inclusief. Ligt ook aan de arbeid natuurlijk.
Het kan best dat het alleen je wervelkleppenblok is. Hoeft niet persé een cilinderkoprevisie/ kleppen vervangen aan vast te zitten. Ik heb alleen te lang gereden (kwam door vorige eigenaar, wist niets van het probleem), waardoor bij een vastzittende klep in je wervelkleppenblok verkeerde verbranding ontstaat bij flink doortrappen, zodoende kapotte/ scheve kleppen en cilinderdrukverlies.
31 januari 2014 om 23:13 #18207457Kleine update, Ik had eergisteren een afspraak bij Kooiman.
Na wat onderzoekwerk van hun kant heb ik te horen gekregen dat ze niet weten wat het is en dat ze de dingen 1 voor 1 moeten proberen. Nu hadden ze het verder de dag en de rest van de week druk dus konden ze op het moment niets doen. Ik heb nu een vervolg afspraak staan voor de 10e waar ze de EGR-kanalen, oftewel wervelkleppenblok, schoon gaan maken. Dat gaat me ongeveer €165 aan arbeid kosten.
Ik ben benieuwd of dat het probleem op zal lossen of dat ik uiteindelijk een tienvoud aan dat bedrag kwijt zal zijn.
31 januari 2014 om 23:55 #18207458Ben inderdaad benieuwd. Heb er wel eens van gehoord. Op een gegeven moment gewoon af gaan dingen, slim spelen. Succes !
11 februari 2014 om 08:26 #18207459Rij je inmiddels weer foutloos met je auto? Of nog steeds niet opgelost?
11 februari 2014 om 08:32 #18207460De auto staat op het moment nog bij Kooiman.
Gisteren zijn de wervelkleppen schoon gemaakt, althans dat was de bedoeling.
Ik heb nog geen monteur gesproken over wat er precies is gebeurd.
De auto staat nog bij Kooiman omdat ik dacht dat het wel handig was om meteen ook de APK te vernieuwen die in maart verloopt, als de auto er doorheen komt :DIk ben van plan om vanmiddag de auto op te halen en dan zal ik de auto in de nacht of morgen ochtend even een test beurt geven op mijn manier :p ik hou je op de hoogte.
11 februari 2014 om 23:11 #18207461Vandaag heb ik telefonisch contact gehad met de garage.
Gisteren zijn dus zoals gezegd de egr kanalen grondig schoongemaakt en leek het probleem te zijn verholpen. Helaas gaf de wagen vandaag in de ochtend weer de P303 foutcode. (geluk bij een ongeluk) gelukkig stond de auto nog bij de garage voor de APK.
Morgen schijnt er een Astra specialist langs te komen en samen met de andere 3 specialisten die daar rondlopen zullen ze de koppen bij elkaar steken om de puzzel op te lossen.Ohja, en de auto is helaas de APK nog niet door, de 4 banden, fuseekogel en handremkabel moeten vernieuwd worden, en er missen beugels bij de remleidingen. Daar gaat nog eens €905 bovenop de €400 schoonmaak kosten die nog altijd oplopen. :swear
11 februari 2014 om 23:41 #18207462Lijkt mij dat ze er morgen uit komen. Raar raadsel dit.
11 februari 2014 om 23:44 #18207463Ik hoop het.
We zullen het morgen zien :)11 februari 2014 om 23:52 #18207464Hoor het wel.
13 februari 2014 om 14:17 #18207465Net ben ik pas weer gebeld door de dealer.
Gisteren hadden ze er niet genoeg tijd voor, maar vandaag is het ze wel gelukt, denken ze :)Het was de bobine volgens hun?
Vond ik wel heel vreemd omdat deze toch echt 3x al vervangen is in 1 maand tijd.
Maargoed. Ik heb gevraagd of hun de auto morgen ochtend vroeg nog even willen testen met een complete koude motor en koude buitenlucht.Ik ben benieuwd. Als het toch de bobine is dan ben ik alleen maar totaal €1386 kwijt :puke
+ nog een kleine €500 welke ik eerder al kwijt was bij de andere garages. Misselijk makend deze storing.13 februari 2014 om 15:33 #18207466Heel raar, maar zou mooi zijn als het dan opgelost is.
17 februari 2014 om 19:20 #18207467Inmiddels weer storingsvrij aan het rijden?
17 februari 2014 om 23:38 #18207468Helaas niet….
Vorige week was ik dus vanaf maandag ochtend mn wagen kwijt.
Zaterdag heb ik hem opgehaald. In de week zijn de jongens druk bezig geweest met diagnoses stellen en zijn als eerst de wervelkleppen schoongemaakt, dat loste toen de storing helaas niet op, dus weer een diagnose en een nieuwe bobine geprobeerd. Helaas geen verschil, zoals ik verwachtte. Na nog een diagnose bleek een injector defect, toen is injector #3 vervangen.
Auto tussendoor gerepareerd voor de APK, daar was die toen doorheen
De auto rijd sinds het vervangen van de injector wel een heel stuk stabieler, dus die injector was wel echt defect, maar helaas was met het vervangen van de injector mijn storing nog niet opgelost, want zondag sprong die dus helaas al weer in de noodloop met foutcodes op alle cilinders. Ik ben vandaag (maandag) meteen maar weer langs geweest, ik merk dat ik ze daar een beetje in verlegenheid breng omdat ze nog altijd iet weten wat het is. Vandaag is er weer een nieuwe bobine in gegaan en ik heb voorgesteld om alleen op benzine te rijden, zonder de LPG aan te raken.,, maar helaas, net op de terug weg van werk naar huis sprong weer het motor management lampje aan met alle toeters en bellen.Het is volgens hun niet de MAP-sensor omdat deze de juiste waarde geeft bij het intrappen van het gas (±100kPa), ook tijdens de storing.
Het schoonmaken van de wervelkleppen heeft dus ook helaas niet geholpen.
De bobine is het nu zeker niet.
Het is geen LPG probleem.
Injectors werken allen naar behoren.
Het is niet de ECU omdat er geen netwerk storing in voorkomt.
Wat zullen we nu testen? :)17 februari 2014 om 23:51 #18207469Ok, you got me here. Bizar. Mooi dat ze in verlegenheid zijn, laat ze het maar kostenloos oplossen nu. Er zal toch iets zijn, al is dit wellicht het grootste raadsel op het hele forum. Ga je er nog iets mee doen nu, nog afspraken gemaakt? Kooiman zal wel moeten nu, reputatie van de grote garage staat op het spel.
18 februari 2014 om 00:09 #18207470Nee ik heb niet echt afspraken gemaakt, alleen dat als een onderdeel niet defect is ik er niet voor betaal en het oorspronkelijk onderdeel terug word geplaatst, misschien morgen als ik wéér langs ga dat ik dan toch wat afspraken probeer te maken om niet financieel uitgekleed te worden.
En met de reputatie valt het wel mee toch, helaas hebben hun geen computers die deze storing direct aan het licht kunnen brengen. Het blijft gewoon een kwestie van trail and error. Dat begrijp ik wel. Niet dat ik het goed probeer te praten waarom ze na een week er nog niet achter zijn, maargoed :)
Wat ik wel minder professioneel van ze vond is dat m’n auto uit werd geleverd met het stuur 45graden naar links gedraaid als ik rechtdoor reed, dit kwam door het vervangen van de fuseekogel. Het uitlijnen hoort wel in de prijs inbegrepen te zijn vind ik, want de reparatie was niet goedkoop.18 februari 2014 om 00:51 #18207471Dat zou ik zeker doen. Wat betreft de computers denk ik niet dat je die beter vind in Nederland. Zal bij veel garages zo gaan. Ze hebben daar toch echt specialisten, dus zou moeten lukken.
En die uitlijning, daar heb je gewoon echt gelijk in, heel slordig.
Hoop nogmaals dat ze het vinden, het zou gewoon service moeten zijn nu. Gewoon aangeven dat het daar nu wel tijd voor wordt.
Hou me op de hoogte en succes.
18 februari 2014 om 10:55 #18207472Vanmorgen heb ik telefonisch contact gehad met de garage. En deze week hebben ze het helaas druk en hebben we afgesproken dat ik maandag de auto weer achterlaat, ditmaal krijg ik wel vervangend vervoer van ze mee :)
Jammer dat ik weer een week moet wachten voordat ik aan de beurt ben maar het is blijkbaar niet anders.18 februari 2014 om 16:45 #18207473Waarschijnlijk laten ze hem net zo lang staan totdat ze het hebben gevonden. Mooi dat je vervangend vervoer krijgt. Heb je er niet zoveel last van als dat je zonder auto zit.
Hoor het wel weer!
18 februari 2014 om 17:09 #18207474Ik ga het alleen nog even met ze hebben over de kosten, als ik straks €80 per uur en dat 8 uur per dag gedurende de hele week moet betalen dan gaat dat hem niet worden en gaan we binnenkort een verbrande Astra op een verlaten terrein terug vinden :)
18 februari 2014 om 17:40 #18207475Haha, ja vind dat ze het kostenloos moeten doen nu. Daarmee basta.
18 februari 2014 om 21:40 #18207476Kleppen goed afgesteld ?, Is je membraam in je kleppendeksel nog goed.
Dii is de meest voorkomende storing bij een astra z16xep, en er zijn er maar een paar die het daadwerkelijk gefixed krijgen
18 februari 2014 om 21:45 #18207477De kleppen zijn ongeveer 20.000km terug nog afgesteld door de dealer.
En is het membraam van het kleppendeksel het zelfde als de kleppendeksel pakking?
Die is namelijk ook ongeveer een half jaar terug vervangen omdat die olie daar verloor.9 maart 2014 om 10:35 #18207478Wauw, wat vliegt de tijd.
Even een kleine update.Mijn Astra staat nog altijd bij Kooiman ter reparatie.
Het laatste nieuws wat ik van hen vorig weekend heb gehoord is dat er die komende dinsdag (4 maart) een nieuwe ECU in zou gaan omdat al het voorgaande niet heeft geholpen. En ik ben helaas tot nu toe nog niet gebeld, dus ik vrees een beetje dat dat dan toch niet het probleem heeft opgelost? of dat ze de auto misschien langer willen testen. hoe dan ook, ik bel morgen zelf wel weer naar hun om de status te checken.De kosten zitten trouwens nu al boven de €2000
9 maart 2014 om 10:55 #18207479Wat ik al eerder aangaf, dit is een groot probleem bij de z16xep motoren
en er zijn er maar heel weinig die het opgelost krijgen. maar eerst financieel uitgekleed zijn door de garage.google maar is op astra fault z16xep en p0300 of p0304
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.