Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra H ‘overslaan cylinders’
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 januari 2014 om 16:36 #18207430
Die code gaat vaak gepaard met andere storingen. Lijkt me sterk dat het de enige is. Alle codes wissen en vervolgens opnieuw uitlezen. Ik heb zelf geen uitleesapparaat dus ik kan je helaas niet helpen.
14 januari 2014 om 18:07 #18207431De garage waar de auto stond heeft deze natuurlijk wel uit kunnen lezen, maar alleen de OBD en die gaf dus de U foutcode. Samen met nog een paar P foutcodes, maar die P foutcodes die er waren zijn normaal voor een auto die op gas rijdt.
Wat ik bedoelde is dat de garage niet de can-bus uit kon lezen of nakijken om precies te zien wat er mis mee is. Weet niet of er een specialist misschien is die dit wel kan? Of is in mijn geval gewoon de ECU defect?
14 januari 2014 om 19:25 #18207432kan je hem zelf uitlezen ja of nee.
als je p nummer hebt zijn ze in de ecu geweest.
wil je die p nummers hier neer zetten?14 januari 2014 om 20:26 #18207433@P. Rutser wrote:
kan je hem zelf uitlezen ja of nee.
als je p nummer hebt zijn ze in de ecu geweest.
wil je die p nummers hier neer zetten?Ik zelf kan de auto niet uitlezen.
De garage heeft hem uitgelezen voor zover ze konden.
Ik ben zelf geen technicus dus ik moet maar vertrouwen op wat anderen zeggen.
Wat ik heb begrepen is dat de P foutcodes welke uitgelezen waren de ‘normale’ foutcodes waren voor een auto op LPG. Ik heb daar daarom ook niet verder naar gevraagd. Ik zag wel de foutcodes P0300, P0301, P0302, P0303, P0304 en P0314 staan.
Maar deze waren allemaal ‘normaal’ voor de situatie.De enige opvallende was dus de U2103.
En wat ik bedoelde met ‘niet kunnen uitlezen’ is dat de garage niet in het apparaat kon kijken wat de storing gaf, dus wat de U storing precies inhield of waar die door veroorzaakt werd.
Ik weet niet of er wel iets bestaat dat wel precies kan achterhalen wat er mis gaat.@P. Rutser wrote:
Volgens mij kan je deze auto zelf uitlezen:
Ga in de auto zitten.
Rem en gaspedaal tegelijk volledig indrukken.
Draai de contactsleutel om tot de lampjes branden(niet starten).
De ECN codes kan je aflezen van km teller.Net gedaan.
Wat er gebeurt is dat de foutcode ECN 030300 bij de km stand komt te staan.
Waarna het motorstoringslampje eerst 10x knippert, even uit gaat, 3x knippert, even uitgaat, 10x knippert, even uitgaat, 3x knippert en daarna uit blijft, totdat ik de pedalen los laat.14 januari 2014 om 21:00 #18207434er hoort geen p of u foutcode in te zitten ook niet op gas, laat je niks wijsmaken wat dat betreft
waarschijnlijk heb je p0301tm 0304 cilynder misfire
14 januari 2014 om 21:37 #18207435@Boszna wrote:
Wat er gebeurt is dat de foutcode ECN 030300 bij de km stand komt te staan.
Waarna het motorstoringslampje eerst 10x knippert, even uit gaat, 3x knippert, even uitgaat, 10x knippert, even uitgaat, 3x knippert en daarna uit blijft, totdat ik de pedalen los laat.Dit is dan toch P0303, vonkoverslag derde cillinder? Ik heb de hele discussie over Eef en Huub niet meer teruggelezen, maar heb is er naast het uitlezen al verder wat nagekeken. Ik heb er verder geen verstand van, maar ik lees hier op dit forum dat je veel aan de kleur van de bougies kan zien.
14 januari 2014 om 23:58 #18207436ECN 030300 is het zelfde als p0303 en betekend cilinder 3 misfire gedetecteerd.
dus komt weer op het zelfde neer.
slechte bougie.
slechte bobine.
slechte steker aan de bobine.
slechte bekabeling van stekker naar ecu.15 januari 2014 om 00:26 #18207437Bougies en bobine is al gecheckt/ vervangen toch? Check je stekkers nog eens.
Daarnaast kan het een heleboel zijn.Als ik het zo eens bekijk, lijkt het verdomd veel op mijn probleem. Kreeg onder andere overslaan op meerdere cilinders, waaronder p0303, geen communicatie canbus en nog wat bijbehorende shit. De garage van de vorige eigenaar heeft dit onderzocht. Probleem was niet te merken bij koude motor, maar kwam bij warme motor aan de orde. Auto ging dan op 3 cilinders lopen. Monteur gaf aan op lijstje: bougies, bobine, ECU, EGR, wervelkleppenblok (zit in inlaatspruitstuk, zoals ik al eerder zei). Auto is hierna aan mij verkocht.
Uiteindelijk was het dus het wervelkleppenblok en drukverlies in cilinder 3. Weet op dit moment even niet iets om te testen of het in ECU of kleppenblok ligt.Iets in me zegt dat je die wervelkleppen moet laten controleren. Wat is je km- stand nu? Is een bekend probleem bij deze auto’s.
Zijn je bougies wel goed? Omdat je speciale gasbougies hebt laten plaatsen.
15 januari 2014 om 00:32 #18207438” Ik zag wel de foutcodes P0300, P0301, P0302, P0303, P0304 en P0314 staan.”
Deze had ik ook allemaal. Precies dezelfde codes. P0314 is overslaan van een cilinder; P0300 is willekeurig overslaan cilinder en rest is cilinder 1 t/m 4.
Horen er echt niet in.15 januari 2014 om 05:28 #18207439@P. Rutser wrote:
ECN 030300 is het zelfde als p0303 en betekend cilinder 3 misfire gedetecteerd.
dus komt weer op het zelfde neer.
slechte bougie.
slechte bobine.
slechte steker aan de bobine.
slechte bekabeling van stekker naar ecu.Of injector kapot of slecht, maar deze motoren zijn niet gemaakt voor gas, dus kan ook zijn dat je kop gewoon naar de klote is.
15 januari 2014 om 13:49 #18207440Kortom, het kan van alles zijn. Alleen sleutelen en meer onderzoek kan wat uitwijzen, hier kunnen we niet veel meer erover zeggen.
15 januari 2014 om 16:23 #18207441Map sensor kan ook….
ik heb het ook gehad met mijn gtc en het heeft me werkelijk zoveel geld gekost
Ik heb alles nog dubbel liggen
bobine, lambda sensoren, kleppendeksel met open ventilatie.
het is echt een heel veel voorkomend probleem bij de z16xep en er zijn er maar weinig die het daar werkelijk opgelost krijgen.
er staat nog een topic over in het ectoec gedeelte van iemand waarvan bleek dat zijn map sensor gewoon kapot was16 januari 2014 om 00:41 #18207442Als het je MAP- sensor is (LMM in dit geval?), moet je dan stationair niet veel schommelingen in toerental hebben? Het kan wel met temperatuurmeting te maken hebben (oftewel mate van afkoeling van hittedraad in de sensor) aangezien je na herstarten bij warme motor nergens last meer van hebt. Misschien corrigeert de sensor het warmer worden van de motor niet tijdens rijden, alleen bij herstart/ reset.
17 januari 2014 om 01:00 #18207443@oomens94 wrote:
Kortom, het kan van alles zijn.
Ik heb het door helaas :(
@danny wrote:
Map sensor kan ook….
Nou vooruit, deze kan er dan ook wel bij, ik ga een MAP sensor proberen te bemachtigen.
@oomens94 wrote:
Het kan wel met temperatuurmeting te maken hebben (oftewel mate van afkoeling van hittedraad in de sensor) aangezien je na herstarten bij warme motor nergens last meer van hebt. Misschien corrigeert de sensor het warmer worden van de motor niet tijdens rijden, alleen bij herstart/ reset.
Bedoel je dat je ook denkt dat het misschien de MAP sensor is?
Of heb je het over een andere sensor, één die een temperatuur meet?Trouwens, ik heb de druk en compressie in de cilinders laten meten en deze was zeer goed.
Dus het is geen lekke cilinder.17 januari 2014 om 01:19 #18207444Ik bedoelde dezelfde sensor. Geloof alleen dat deze auto een LMM heeft. Zit klein verschil in. Meet ook de temperatuur van lucht.
Waarschijnlijk zal het iets elektronisch zijn dan. http://www.autototaal.net/werking-luchtmassameter-verschil-map-sensor-luchthoeveelheid.html” onclick=”window.open(this.href);return false; Lees dat maar door. Bel dealer even voor informatie wat je nodig hebt.
17 januari 2014 om 01:42 #18207445Interessant stuk over de sensoren.
Ik kan zelf alleen niks vinden over een LMM sensor, misschien dat het op zn engels anders heet?
Een MAP sensor heb ik daar in tegen wel kunnen vinden online bij een Z16XEP.17 januari 2014 om 02:31 #18207446Dan zal je die moeten hebben, ben ik in de war. Geloof inderdaad dat je gelijk hebt. Vraag het nog even ergens na. Vaak heb je dan wel storingscode P0171.
Hoeveel bar compressie had je in die cilinders? Heb je niet zo’n kaartje gekregen met die druk?
21 januari 2014 om 13:06 #18207447Ben je inmiddels al wat verder?
21 januari 2014 om 13:14 #18207448@oomens94 wrote:
Ben je inmiddels al wat verder?
Ik heb door de drukte helaas nog niets kunnen proberen.
Wel heb ik maar de auto op marktplaats gezet, denk dat ik hem maar weg doe zoals die is en genoegen neem met minder. Ik heb helaas geen tijd meer om de auto telkens achter te moeten laten en naar de garage te moeten rijden. We zullen wel zien wat het wordt.Als die over een maand nog niet verkocht is dan ga ik er wel weer wat tijd en geld aan besteden.
22 januari 2014 om 19:12 #18207449Heb je al eens contact gezocht met Kooiman? Misschien kan je daar wat dingen uit laten wisselen. Misschien is het iets kleins, daar gaat je auto normaal gesproken niet voor weg.
22 januari 2014 om 21:15 #18207450Ik heb kooiman een email gestuurd met het hele probleem omdat ik dacht dat het makkelijker is om het 2x te lezen of door te sturen dan dat ik het misschien wel 2x moet uitleggen aan verschillende personen… Maar helaas geen reactie gehad :(
22 januari 2014 om 21:44 #18207451Bel ze even met de vraag of de mail gelezen is. Vraag je even naar de werkplaatschef o.i.d.
22 januari 2014 om 22:08 #18207452De mail heb ik inderdaad naar de werkplaats verzonden. Misschien dat ze daar niet zo van de mails lezen zijn. Maar ik wilde nog even volgende week wat dingen zelf proberen en daarna was ik van plan weer contact te zoeken met kooiman, misschien rij ik wel gewoon even langs.
22 januari 2014 om 22:53 #18207453Gewoon uitleggen dat je die auto weg doet als het te duur gaat worden en uitleggen dat je nu echt een goede diagnose nodig hebt. Misschien een afspraak proberen te maken over diagnoseprijs tegenover reparatieprijs.
26 januari 2014 om 18:51 #18207454Mag toch hopen dat je inmiddels wat meer weet?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.