Astra H ‘overslaan cylinders’

Forumindex Forums Modellen Astra Astra H ‘overslaan cylinders’

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 95)
  • Auteur
    Berichten
  • #18207430
    oomens94
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 April 2012

      Die code gaat vaak gepaard met andere storingen. Lijkt me sterk dat het de enige is. Alle codes wissen en vervolgens opnieuw uitlezen. Ik heb zelf geen uitleesapparaat dus ik kan je helaas niet helpen.

      #18207431
      Boszna
        Lid sinds:
        12 January 2014

        De garage waar de auto stond heeft deze natuurlijk wel uit kunnen lezen, maar alleen de OBD en die gaf dus de U foutcode. Samen met nog een paar P foutcodes, maar die P foutcodes die er waren zijn normaal voor een auto die op gas rijdt.

        Wat ik bedoelde is dat de garage niet de can-bus uit kon lezen of nakijken om precies te zien wat er mis mee is. Weet niet of er een specialist misschien is die dit wel kan? Of is in mijn geval gewoon de ECU defect?

        #18207432
        P. Rutser
          Lid sinds:
          2 July 2011

          kan je hem zelf uitlezen ja of nee.
          als je p nummer hebt zijn ze in de ecu geweest.
          wil je die p nummers hier neer zetten?

          #18207433
          Boszna
            Lid sinds:
            12 January 2014

            @P. Rutser wrote:

            kan je hem zelf uitlezen ja of nee.
            als je p nummer hebt zijn ze in de ecu geweest.
            wil je die p nummers hier neer zetten?

            Ik zelf kan de auto niet uitlezen.
            De garage heeft hem uitgelezen voor zover ze konden.
            Ik ben zelf geen technicus dus ik moet maar vertrouwen op wat anderen zeggen.
            Wat ik heb begrepen is dat de P foutcodes welke uitgelezen waren de ‘normale’ foutcodes waren voor een auto op LPG. Ik heb daar daarom ook niet verder naar gevraagd. Ik zag wel de foutcodes P0300, P0301, P0302, P0303, P0304 en P0314 staan.
            Maar deze waren allemaal ‘normaal’ voor de situatie.

            De enige opvallende was dus de U2103.
            En wat ik bedoelde met ‘niet kunnen uitlezen’ is dat de garage niet in het apparaat kon kijken wat de storing gaf, dus wat de U storing precies inhield of waar die door veroorzaakt werd.
            Ik weet niet of er wel iets bestaat dat wel precies kan achterhalen wat er mis gaat.

            @P. Rutser wrote:

            Volgens mij kan je deze auto zelf uitlezen:
            Ga in de auto zitten.
            Rem en gaspedaal tegelijk volledig indrukken.
            Draai de contactsleutel om tot de lampjes branden(niet starten).
            De ECN codes kan je aflezen van km teller.

            Net gedaan.
            Wat er gebeurt is dat de foutcode ECN 030300 bij de km stand komt te staan.
            Waarna het motorstoringslampje eerst 10x knippert, even uit gaat, 3x knippert, even uitgaat, 10x knippert, even uitgaat, 3x knippert en daarna uit blijft, totdat ik de pedalen los laat.

            #18207434
            danny
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 July 2004

              er hoort geen p of u foutcode in te zitten ook niet op gas, laat je niks wijsmaken wat dat betreft

              waarschijnlijk heb je p0301tm 0304 cilynder misfire

              #18207435
              gose91
              Deelnemer
                Lid sinds:
                13 November 2013

                @Boszna wrote:

                Wat er gebeurt is dat de foutcode ECN 030300 bij de km stand komt te staan.
                Waarna het motorstoringslampje eerst 10x knippert, even uit gaat, 3x knippert, even uitgaat, 10x knippert, even uitgaat, 3x knippert en daarna uit blijft, totdat ik de pedalen los laat.

                Dit is dan toch P0303, vonkoverslag derde cillinder? Ik heb de hele discussie over Eef en Huub niet meer teruggelezen, maar heb is er naast het uitlezen al verder wat nagekeken. Ik heb er verder geen verstand van, maar ik lees hier op dit forum dat je veel aan de kleur van de bougies kan zien.

                #18207436
                P. Rutser
                  Lid sinds:
                  2 July 2011

                  ECN 030300 is het zelfde als p0303 en betekend cilinder 3 misfire gedetecteerd.

                  dus komt weer op het zelfde neer.
                  slechte bougie.
                  slechte bobine.
                  slechte steker aan de bobine.
                  slechte bekabeling van stekker naar ecu.

                  #18207437
                  oomens94
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    1 April 2012

                    Bougies en bobine is al gecheckt/ vervangen toch? Check je stekkers nog eens.
                    Daarnaast kan het een heleboel zijn.

                    Als ik het zo eens bekijk, lijkt het verdomd veel op mijn probleem. Kreeg onder andere overslaan op meerdere cilinders, waaronder p0303, geen communicatie canbus en nog wat bijbehorende shit. De garage van de vorige eigenaar heeft dit onderzocht. Probleem was niet te merken bij koude motor, maar kwam bij warme motor aan de orde. Auto ging dan op 3 cilinders lopen. Monteur gaf aan op lijstje: bougies, bobine, ECU, EGR, wervelkleppenblok (zit in inlaatspruitstuk, zoals ik al eerder zei). Auto is hierna aan mij verkocht.
                    Uiteindelijk was het dus het wervelkleppenblok en drukverlies in cilinder 3. Weet op dit moment even niet iets om te testen of het in ECU of kleppenblok ligt.

                    Iets in me zegt dat je die wervelkleppen moet laten controleren. Wat is je km- stand nu? Is een bekend probleem bij deze auto’s.

                    Zijn je bougies wel goed? Omdat je speciale gasbougies hebt laten plaatsen.

                    #18207438
                    oomens94
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      1 April 2012

                      ” Ik zag wel de foutcodes P0300, P0301, P0302, P0303, P0304 en P0314 staan.”

                      Deze had ik ook allemaal. Precies dezelfde codes. P0314 is overslaan van een cilinder; P0300 is willekeurig overslaan cilinder en rest is cilinder 1 t/m 4.
                      Horen er echt niet in.

                      #18207439
                      Haasje17
                      Moderator
                        Lid sinds:
                        8 September 2009

                        @P. Rutser wrote:

                        ECN 030300 is het zelfde als p0303 en betekend cilinder 3 misfire gedetecteerd.

                        dus komt weer op het zelfde neer.
                        slechte bougie.
                        slechte bobine.
                        slechte steker aan de bobine.
                        slechte bekabeling van stekker naar ecu.

                        Of injector kapot of slecht, maar deze motoren zijn niet gemaakt voor gas, dus kan ook zijn dat je kop gewoon naar de klote is.

                        #18207440
                        oomens94
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          1 April 2012

                          Kortom, het kan van alles zijn. Alleen sleutelen en meer onderzoek kan wat uitwijzen, hier kunnen we niet veel meer erover zeggen.

                          #18207441
                          danny
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            1 July 2004

                            Map sensor kan ook….
                            ik heb het ook gehad met mijn gtc en het heeft me werkelijk zoveel geld gekost
                            Ik heb alles nog dubbel liggen
                            bobine, lambda sensoren, kleppendeksel met open ventilatie.
                            het is echt een heel veel voorkomend probleem bij de z16xep en er zijn er maar weinig die het daar werkelijk opgelost krijgen.
                            er staat nog een topic over in het ectoec gedeelte van iemand waarvan bleek dat zijn map sensor gewoon kapot was

                            #18207442
                            oomens94
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              1 April 2012

                              Als het je MAP- sensor is (LMM in dit geval?), moet je dan stationair niet veel schommelingen in toerental hebben? Het kan wel met temperatuurmeting te maken hebben (oftewel mate van afkoeling van hittedraad in de sensor) aangezien je na herstarten bij warme motor nergens last meer van hebt. Misschien corrigeert de sensor het warmer worden van de motor niet tijdens rijden, alleen bij herstart/ reset.

                              #18207443
                              Boszna
                                Lid sinds:
                                12 January 2014

                                @oomens94 wrote:

                                Kortom, het kan van alles zijn.

                                Ik heb het door helaas :(

                                @danny wrote:

                                Map sensor kan ook….

                                Nou vooruit, deze kan er dan ook wel bij, ik ga een MAP sensor proberen te bemachtigen.

                                @oomens94 wrote:

                                Het kan wel met temperatuurmeting te maken hebben (oftewel mate van afkoeling van hittedraad in de sensor) aangezien je na herstarten bij warme motor nergens last meer van hebt. Misschien corrigeert de sensor het warmer worden van de motor niet tijdens rijden, alleen bij herstart/ reset.

                                Bedoel je dat je ook denkt dat het misschien de MAP sensor is?
                                Of heb je het over een andere sensor, één die een temperatuur meet?

                                Trouwens, ik heb de druk en compressie in de cilinders laten meten en deze was zeer goed.
                                Dus het is geen lekke cilinder.

                                #18207444
                                oomens94
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  1 April 2012

                                  Ik bedoelde dezelfde sensor. Geloof alleen dat deze auto een LMM heeft. Zit klein verschil in. Meet ook de temperatuur van lucht.

                                  Waarschijnlijk zal het iets elektronisch zijn dan. http://www.autototaal.net/werking-luchtmassameter-verschil-map-sensor-luchthoeveelheid.html” onclick=”window.open(this.href);return false; Lees dat maar door. Bel dealer even voor informatie wat je nodig hebt.

                                  #18207445
                                  Boszna
                                    Lid sinds:
                                    12 January 2014

                                    Interessant stuk over de sensoren.

                                    Ik kan zelf alleen niks vinden over een LMM sensor, misschien dat het op zn engels anders heet?
                                    Een MAP sensor heb ik daar in tegen wel kunnen vinden online bij een Z16XEP.

                                    #18207446
                                    oomens94
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      1 April 2012

                                      Dan zal je die moeten hebben, ben ik in de war. Geloof inderdaad dat je gelijk hebt. Vraag het nog even ergens na. Vaak heb je dan wel storingscode P0171.

                                      Hoeveel bar compressie had je in die cilinders? Heb je niet zo’n kaartje gekregen met die druk?

                                      #18207447
                                      oomens94
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        1 April 2012

                                        Ben je inmiddels al wat verder?

                                        #18207448
                                        Boszna
                                          Lid sinds:
                                          12 January 2014

                                          @oomens94 wrote:

                                          Ben je inmiddels al wat verder?

                                          Ik heb door de drukte helaas nog niets kunnen proberen.
                                          Wel heb ik maar de auto op marktplaats gezet, denk dat ik hem maar weg doe zoals die is en genoegen neem met minder. Ik heb helaas geen tijd meer om de auto telkens achter te moeten laten en naar de garage te moeten rijden. We zullen wel zien wat het wordt.

                                          Als die over een maand nog niet verkocht is dan ga ik er wel weer wat tijd en geld aan besteden.

                                          #18207449
                                          oomens94
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            1 April 2012

                                            Heb je al eens contact gezocht met Kooiman? Misschien kan je daar wat dingen uit laten wisselen. Misschien is het iets kleins, daar gaat je auto normaal gesproken niet voor weg.

                                            #18207450
                                            Boszna
                                              Lid sinds:
                                              12 January 2014

                                              Ik heb kooiman een email gestuurd met het hele probleem omdat ik dacht dat het makkelijker is om het 2x te lezen of door te sturen dan dat ik het misschien wel 2x moet uitleggen aan verschillende personen… Maar helaas geen reactie gehad :(

                                              #18207451
                                              oomens94
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                1 April 2012

                                                Bel ze even met de vraag of de mail gelezen is. Vraag je even naar de werkplaatschef o.i.d.

                                                #18207452
                                                Boszna
                                                  Lid sinds:
                                                  12 January 2014

                                                  De mail heb ik inderdaad naar de werkplaats verzonden. Misschien dat ze daar niet zo van de mails lezen zijn. Maar ik wilde nog even volgende week wat dingen zelf proberen en daarna was ik van plan weer contact te zoeken met kooiman, misschien rij ik wel gewoon even langs.

                                                  #18207453
                                                  oomens94
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    1 April 2012

                                                    Gewoon uitleggen dat je die auto weg doet als het te duur gaat worden en uitleggen dat je nu echt een goede diagnose nodig hebt. Misschien een afspraak proberen te maken over diagnoseprijs tegenover reparatieprijs.

                                                    #18207454
                                                    oomens94
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      1 April 2012

                                                      Mag toch hopen dat je inmiddels wat meer weet?

                                                    25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 95)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.