Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra H – Originele xenon HELLA inbouwen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 maart 2012 om 18:34 #17241840
Hallo allemaal, alle beste leden,
ik heb een vragje en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen
ik heb een Opel Astra H mijn Astra heeft gewoon Halogeen koplampen, nou wil ik graag een Origineel Xenon koplampen inbouwen zonder AFL, die koplampen heb ik al gekocht met die xenon en alles wat bij die koplamp bij hoort daar bij hoort natuurlijk die hele leiding van AUTO lichtverstelling en die koplampen wischer
heeft iemaand ervaring daar over of iemaand heeft al ingebouwd
en hoe zit dat eigelijk met stecker van auto naar die xenon koplampIk zou me verheugen op jullie advies en ervaring daar over
Met vriendelijk groeten
alle beste ledenLeon
15 maart 2012 om 18:57 #17923671Heb jij de originele balasten en nastarters erbij? zoja dan kun je de koplampen
inbouwen maar dan moet je het wel programeren met de tech 2.als je koplampen zonder de afl functie hebt dan werkt de hoogteregeling
via het knopje bij je lichtschakelaar.groeten Dennie
15 maart 2012 om 20:25 #17923672Als je de zoekfunctie gebruikt kun je hier heel veel,informatie over vinden.
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
15 maart 2012 om 21:31 #17923673die starters en die balasten heb ik wel er bij
maar die regel of die wet over die xenon inbouw jij moet toch een automatische verstelbare licht en die sproeiers voor die koplampen en ik heb dat gehoort dat bij APK wordt controleert klopt dat??15 maart 2012 om 21:34 #17923674Hoi,
Allereerst wil ik vragen.
Waar heb je de ballasten en starters vandaan? En wat kosten ze?Verder Ik heb goed nieuws voor je !
Vanaf april dit jaar komt deze regeling te vervallen ! :cheer
En Zie dit.
QuoteN
In de artikelen 5.2.51, eerste lid, onder b, 5.3.51, eerste lid, onder b, en 5.3a.51, eerste lid, onder b wordt ?artikelen 115 tot en met 118? telkens vervangen door: artikelen 115 en 117.
Toelichting:
N en UUU onder 16 (wijziging van de artikelen 5.2.51, 5.3.51, 5.3a.51 en artikelen 116 en 118 van bijlage VIII van de Regeling voertuigen)
Met deze wijzigingen worden een tweetal permanente eisen geschrapt die worden gesteld aan dimlichten met gasontladingsbronnen, omdat deze niet langer van toepassing zijn bij de typegoedkeuring. Punt 6.2.9 van VN/ECE-reglement nr. 48 bepaalt dat lichtbronnen die meer produceren dan 2.000 lumen moeten zijn voorzien van een koplampreinigingsinstallatie.
In de permanente eisen was deze verplichting gekoppeld aan dimlichten met gasontladingslampen, die vrijwel altijd deze grens aan de lichtopbrengst bereikten. Er zijn nu echter voertuigen op de markt met gasontladingslichtbronnen welke minder produceren dan 2.000 lumen en derhalve geen koplampreinigingsinstallatie hoeven te hebben. De koppeling koplampreinigingsinstallatie ? gasontladingslampen is niet langer actueel. Om die reden wordt artikel 116 van bijlage VIII uit de Regeling voertuigen geschrapt. Voorts worden inmiddels typen voertuigen die voorzien zijn van gasontladingsbronnen goedgekeurd zonder automatische hoogteverstelling voor zover deze dimlichten een lichtstroom van minder dan 2.000 lumen hebben. Om te voorkomen dat voertuigen die aan de toelatingseisen voldoen op grond van artikel 118 van bijlage VIII aangepast zouden moeten worden, wordt deze eis met betrekking tot een niveauregeling geschrapt uit de Regeling voertuigen.
15 maart 2012 om 21:47 #17923675Hallo stefanDTI,
die ballasten en die starters heb ik van ebay.de nieuw gekocht
met die regeling dat is super nieuws dat zou mij veel geld kosten met hele inbouw
heb jij misschien ervaring met inbouw en hoe dat zit met steckersdank u wel
15 maart 2012 om 22:03 #17923676als iemaand ervaring daar over heeft zou ik me verheugen over jullie berichten
alvast bedankt aan alle leden
MVG
16 maart 2012 om 06:21 #17923677Ik ook , want ik heb er geen ervaring mee…
16 maart 2012 om 12:43 #17923678Wat mij betreft mag hier een slotje op, want AL deze informatie heb ik ook verzameld voor mijn xenons (waarvoor dank voor de hulp van de vele leden) … Alles wat hier aan bod komt over xenons staat reeds op het forum.
17 maart 2012 om 13:01 #17923679@ecoflex2011 wrote:
heb jij misschien ervaring met inbouw en hoe dat zit met steckers
Je hebt dus de koplampen zonder AFL en met de originele ballasten, na-starters en lampen .
In de koplampen moet je op pin 9 & 10 een extra massa aanbrengen.
Er zijn diverse manieren om dit te doen, een optie is om bij de dealer 4 losse pinnetjes voor de multistekker te halen en deze in je originele stekker te lijmen, andere optie is om in de stekker van de koplamp unit zelf een doorverbinding te maken naar pin 1.Als je de stekker van de de koplamp losmaakt zie je vanzelf wat pin 9 & 10 zijn en is het ook heel simpel om pin 1 terug te vinden.
stappenplan :
– Grille demonteren
– Voorbumper demonteren (denk aan stekker temperatuur sensor & mistlampen)
– Halogeen koplampen demonteren
– Stekker van de koplamp losmaken
– Xenon units plaatsen
– Stekkers terug monteren van de temperatuur sensor en mistlampen
– Bumper weer vastzetten
– Grille weer vastzettenAl met al nog geen uurtje werk incl. het aanpassen van de stekkers / koplampen.
Ik heb er al diverse gedaan, mocht je hulp nodig hebben met het aanpassen of monteren dan moet je maar een PB sturen.Gr. Arjan
26 juli 2012 om 10:32 #17923680Wat is AFL en hoe zitten de bumpers vast?
26 juli 2012 om 10:40 #17923681@Jefkere wrote:
Wat mij betreft mag hier een slotje op, want AL deze informatie heb ik ook verzameld voor mijn xenons (waarvoor dank voor de hulp van de vele leden) … Alles wat hier aan bod komt over xenons staat reeds op het forum.
totaal zinloze opmerking… :ass
26 juli 2012 om 16:54 #17923682Niet echt, over dit onderwerp is echt enorm veel geschreven hier, de zoekfunctie is er niet voor niks. Mensen blijven niet hetzelfde herhalen.
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
26 juli 2012 om 18:58 #17923683@Spacejam wrote:
Niet echt, over dit onderwerp is echt enorm veel geschreven hier, de zoekfunctie is er niet voor niks. Mensen blijven niet hetzelfde herhalen.
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
alles is al beschreven op het internet… hef dan maar het hele forum op… ik snap niet waar je je zo druk om maakt…
27 juli 2012 om 11:29 #17923684Verwijder jij dan je account en zoek alles op het internet eh ;)
27 juli 2012 om 13:15 #17923685@Jefkere wrote:
Verwijder jij dan je account en zoek alles op het internet eh ;)
feit
hoe meer zinloze topics er op het forum komen over xenon(en elk ander onderwerp)
hoe langer het duurt voor je het juiste topic waar wel alles in staat te vinden.vind het een intressant onderwerp moet er ook meer over weten maar onzin om weer een topic te openen.
28 juli 2012 om 16:35 #17923686@Jefkere wrote:
Verwijder jij dan je account en zoek alles op het internet eh ;)
heb je het nou tegen mij ?
28 juli 2012 om 16:44 #17923687AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ieder mag toch een topic openen voor vragen oid. En wie het er niet mee eens is reageer dan gewoon niet. Of post links naar verwante topics :thumb met ruziën schieten wij ook niks op :thumb
28 juli 2012 om 18:20 #17923688Klopt, maar antwoord verwachten is een 2e.
Een tip aan roadrad: via de zoekfunctie zijn zeer uitgebreide how-to’s vinden met tientallen pagina’s volgeschreven.
Het forum is geen “helpdesk” maar een plek waar mensen elkaar vooruit helpen.
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
29 juli 2012 om 06:34 #17923689@Spacejam wrote:
Klopt, maar antwoord verwachten is een 2e.
Een tip aan roadrad: via de zoekfunctie zijn zeer uitgebreide how-to’s vinden met tientallen pagina’s volgeschreven.
Het forum is geen “helpdesk” maar een plek waar mensen elkaar vooruit helpen.
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
ik weet heus wel hoe een forum werkt… ben zelf admin/beheerder van een forum voor bepaalde type motoren.. alleen doen wij niet zo moeilijk als er voor de 20ste keer hetzelfde wordt gevraagd… Bovendien ben ik niet de TS. Maar goed, laten we stoppen met topic vervuiling ..
29 juli 2012 om 07:11 #17923690@roadrad wrote:
@Spacejam wrote:
Klopt, maar antwoord verwachten is een 2e.
Een tip aan roadrad: via de zoekfunctie zijn zeer uitgebreide how-to’s vinden met tientallen pagina’s volgeschreven.
Het forum is geen “helpdesk” maar een plek waar mensen elkaar vooruit helpen.
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
ik weet heus wel hoe een forum werkt… ben zelf admin/beheerder van een forum voor bepaalde type motoren.. alleen doen wij niet zo moeilijk als er voor de 20ste keer hetzelfde wordt gevraagd… Bovendien ben ik niet de TS. Maar goed, laten we stoppen met topic vervuiling ..
Bedankt daarvoor,
mocht je toch iets van vragen hebben, mag je altijd een PM sturen ook.
Jefkere
29 juli 2012 om 07:51 #17923691Dit is een forum waar men elkaar probeert te helpen. De TS vraagt hier iets wat inderdaad meerdere keren behandeld is……… so what? Gelukkig zijn er mensen die de dubbele vragen beantwoorden, en niet meteen de problemen die ze daar mee hebben uiten. En dan de rare reacties die hierboven staan: doe normaal tegen elkaar, blijft het ook gezellig hier.
29 juli 2012 om 08:18 #17923692@2000 wrote:
Dit is een forum waar men elkaar probeert te helpen. De TS vraagt hier iets wat inderdaad meerdere keren behandeld is……… so what? Gelukkig zijn er mensen die de dubbele vragen beantwoorden, en niet meteen de problemen die ze daar mee hebben uiten. En dan de rare reacties die hierboven staan: doe normaal tegen elkaar, blijft het ook gezellig hier.
:thumb
31 juli 2012 om 10:35 #17923693Wat doet een “Helpdesk” ook mensen helpen om vooruit te komen met vragen dus…
Gewoon een onzin om moeilijk te doen als mensen hulp nodig hebben en je kan ze helpen dan doe dat kan of wil je niet helpen houd je vingers van keybord en reageer dan gewoon niet.
31 juli 2012 om 12:09 #17923694Ik kan me er persoonlijk wel aan ergeren als iemand er zelf 0,0 moeite insteekt om iets zelf uit te zoeken. Mensen helpen elkaar vooruit het is geen één richtingverkeer waar het hier helaas veels te vaak wel op lijkt, de zin gaat dan vanzelf weg om iemand vooruit te helpen….
Maarja, de reactie die ik hier op krijg kan ik wel voorspellen dus ik laat het hier maar bij.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.