Astra H – Originele radio plaatsen

Forumindex Forums Modellen Astra Astra H – Originele radio plaatsen

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Lala9292
    Deelnemer

Goedemorgen,

In de Opel Astra H (2006) van mijn oma heeft de radio (CD30 MP3) het begeven. Deze springt af-en-toe vanzelf aan met uiteindelijk een lege accu tot gevolg. Ik zou de radio graag vervangen voor een gebruikte originele en daarvan is voldoende aanbod, echter zijn deze bijna allemaal zonder radio-code. Ik lees hier verschillende verhalen over, dus ben benieuwd of mijn informatie klopt. Klopt onderstaand stappenplan?

1. De ‘donor’-radio moet worden afgemeld in de ‘donor’-auto d.m.v. 4 cijferige code
      2. De  orginele radio in ‘onze’ Opel moet op dezelfde manier worden afgemeld.
      3. De ‘donor’-radio kan worden geplaatst en moet worden aangemeld met de OpCom / Tech2.

Ik krijg van verkopers namelijk het bericht dat de 4-cijferige code niet noodzakelijk is, maar tot zover ik kan achterhalen in artikelen op dit forum is dit niet het geval en dien ik de code wel te hebben.

Klopt bovenstaand stappenplan of mis ik hierbij iets?

Bijvoorbaat dank!

liviu2004
      Deelnemer

1. Ja. Met een uitlees apparaat.

2. Nee, hoeft niet.

3. Ja, met jouw auto security code.

Ik krijg van verkopers namelijk het bericht dat de 4-cijferige code niet noodzakelijk is….

Als de radio gereset is, klopt, anders = ONZIN

In de tussentijd ,je kan een cd erin doen, dan blijf de accu spanning ok.

Lala9292
        Deelnemer

Super, dank je wel. Dit maakt het voor mij een stuk duidelijker.

Mocht ik nou een radio kopen die niet gereset is, is dit dan achteraf bij de dealer nog te doen of kan dit alleen met de donor-auto?

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.