Forumindex › Forums › Modellen › OPC-Modellen › Astra H OPC chippen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 mei 2012 om 13:13 #18020242
@dion87 wrote:
@Gianluca wrote:
heb nu maar de Direct-flow air-intake system besteld van Mtech om mee te beginnen. Ze zeggen op de site + 12PK.
Zat ook te zoeken naar een powerpipe maar die hebben ze niet bij Mtech voor de Z20LEH.
Iemand een idee waar deze te vinden is? Ik zoek ook nog een goede dumpvalve zonder foutmeldingen.
Ook zag ik een Grote luchtinlaatkit (Onderdeel nr : 180008) bij M-tech staan alleen weet niet of dit nut heeft aangezien ik er verder niet heel veel aan ga tunen op een kat vervanger 60mm en chippen na.http://www.mathijssentechnics.nl/?View=page&apid=189&mid=189&l=189″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Hoor graag ideen en ervaringen :angel
er zijn 3 dumpvalves waar mensen vooral meer rijden.
de forge, baileys en nog een die via andre botter komt.. kan me ff neit de naam herrineren
collins
22 mei 2012 om 13:18 #18020257@z20leh wrote:
@dion87 wrote:
@Gianluca wrote:
heb nu maar de Direct-flow air-intake system besteld van Mtech om mee te beginnen. Ze zeggen op de site + 12PK.
Zat ook te zoeken naar een powerpipe maar die hebben ze niet bij Mtech voor de Z20LEH.
Iemand een idee waar deze te vinden is? Ik zoek ook nog een goede dumpvalve zonder foutmeldingen.
Ook zag ik een Grote luchtinlaatkit (Onderdeel nr : 180008) bij M-tech staan alleen weet niet of dit nut heeft aangezien ik er verder niet heel veel aan ga tunen op een kat vervanger 60mm en chippen na.http://www.mathijssentechnics.nl/?View=page&apid=189&mid=189&l=189″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Hoor graag ideen en ervaringen :angel
er zijn 3 dumpvalves waar mensen vooral meer rijden.
de forge, baileys en nog een die via andre botter komt.. kan me ff neit de naam herrineren
collins
dat was em :P
22 mei 2012 om 19:02 #18020258@ dion
ja klopt dat was ik die de mistlampen kwam halen. ja leuk systeem Piper Exhaust. Eerst met middendemper vervanger maar dat was echt te hard. Rij nu aantal maanden met Piper middendemper ertussen en dat bevalt beter.En hoe is het met jou coupe? Die matte turbo wielen staan de coupe goed :)
Maar ik geloof nooit dat je met alleen een katvervanger en direct airintake + fase 1 295 pk kan krijgen. Originele intercooler kan de inlaattemperatuur nooit zo koel houden. Nieuwe intercooler geeft de grootste boost.
Bij mij was het standaard 231 pk op de bank. Na de grotere front intercooler zat ik zonder chip op 271 pk met 76 mm uitlaat. Toen een chip op maat erbij van Jurgen Schmidt (zelf aangegeven hoe dat ik vermogensopbouw wilde hebben) Auto liep lekker, maar door de originele inlaatbuis over het kleppendeksel werd de inlaat te warm en storterde de auto. Toen direct air-intake erop en probleem was weg. En om de gasrespons vloeiender te maken een 76 mm tophat op de inlaatklep met bailey DV. Zeker die tophat is een wereld van verschil als je rond de 300 pk zit. Auto is erg giftig onderin alleen met sportknop uit rustig te rijden. Een sprint met een 320 pk 2.0 tfsi Cupra getuned bij JD Engineering ging vrijwel gelijk op (Ik heb de eigenaar gesproken bij de pomp)
23 mei 2012 om 13:56 #18020259okee dan maar afwachten.
Morgen gaat er een baileys dumpvalve op en dan volgende week ergens de direct flow intake.
dan nog een katvervanger en de testbank op voor het chippen dus wacht dan maar af hoeveel pk hij dan heeft.
Ik hoop als ik alles gedaan heb toch wel tegen de 295 pk aan te zitten.23 mei 2012 om 14:03 #18020260@kelderbier wrote:
@ dion
ja klopt dat was ik die de mistlampen kwam halen. ja leuk systeem Piper Exhaust. Eerst met middendemper vervanger maar dat was echt te hard. Rij nu aantal maanden met Piper middendemper ertussen en dat bevalt beter.En hoe is het met jou coupe? Die matte turbo wielen staan de coupe goed :)
ja toppie, ik heb gister ook een piper uitlaat besteld bij courtenay, maar dan wel met een midden en einddemper.
maar heb een vlinderklep liggen die er nog tussen komt, dus die dempers is meer voor de sier hahaha
me velgen zijn trouwens gedaan met plastidip, dus al ben ik het zat trek ik het er weer vanaf
23 mei 2012 om 17:32 #18020261@Gianluca wrote:
okee dan maar afwachten.
Morgen gaat er een baileys dumpvalve op en dan volgende week ergens de direct flow intake.
dan nog een katvervanger en de testbank op voor het chippen dus wacht dan maar af hoeveel pk hij dan heeft.
Ik hoop als ik alles gedaan heb toch wel tegen de 295 pk aan te zitten.Zou inderdaad mooi zijn als je dat haalt, maar verwacht niet dat je 20 pk extra haalt uit een katvervanger en airflowkit. Ik spreek uit ervaring want heb deze spullen ook gekocht voor me vorige auto bij Mtech, een Z20let Astra Cabrio en maakt nog geen 5 pk verschil. Pas toen ik een goed uitlaatsysteem kocht begon de vermogenswinst.
check deze link: http://www.courtenaysport.co.uk/astra-vxr-tuning/info_93.html” onclick=”window.open(this.href);return false;. Die gasten weten echt alles over de Z20LEH.
23 mei 2012 om 17:37 #18020262@dion87 wrote:
@kelderbier wrote:
@ dion
ja toppie, ik heb gister ook een piper uitlaat besteld bij courtenay, maar dan wel met een midden en einddemper.
maar heb een vlinderklep liggen die er nog tussen komt, dus die dempers is meer voor de sier hahaha
me velgen zijn trouwens gedaan met plastidip, dus al ben ik het zat trek ik het er weer vanaf
goed bezig! Ja Courtenay is een super shop. Heb ik al meerdere keren flink uitgegeven aan onderdelen haha. ja die Piper gaat je een grote glimlach geven op je gezicht :) wat jij hoorde bij mij was ook met midden- en einddemper.
Ik heb op Assen bij Streetpower ook staan kijken bij dat tentje van plastidip. Werkt dat goed?
23 mei 2012 om 19:20 #18020263maar als ik hem na de air flow intake en de 60 mm kat vervanger laat chippen dan zal het tog wel verschil maken qua pk?
Neem aan dat ik er dan wel wat meer van merk dan dat ik de flow intake en kat vervanger alleen vervang.Eerst morgen maar is een begin maken met een dumpvalve direct boven de gasklep.
Zat ook te zoeken naar een powerpipe maar er zit nog een sensor in ofzo bij een Z20LEH ? dat zijden ze bij mtech dat ze hem daarom niet voor deze motor hadden.23 mei 2012 om 19:56 #18020264Als jij het nog origineel heb dan heb je een plastic buis waaraan de MAP sensor zit. Ik heb de mijne vervangen door eentje van TX autosport. Bij de rode pijl zit de sensor.
Let bij de direct airflow op dat deze voor de Z20LEH is. De luchtmassameter is namelijk 80 mm en die van de Z20LET 70 mm
Voor spullen moet je in Engeland zijn als je een creditcard hebt. Scherpe prijzen en goed spul.
http://www.courtenaysport.co.uk” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.txautosport.co.uk” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.thorneymotorsport.co.uk” onclick=”window.open(this.href);return false;24 mei 2012 om 07:13 #18020265Mooie specs :thumb
Heb je eigenlijk ook nog iets aan de koppeling gedaan? Of verder geen problemen mee?
24 mei 2012 om 07:59 #18020266die thorney is duur man!!
24 mei 2012 om 08:01 #18020267@kelderbier wrote:
@dion87 wrote:
@kelderbier wrote:
@ dion
goed bezig! Ja Courtenay is een super shop. Heb ik al meerdere keren flink uitgegeven aan onderdelen haha. ja die Piper gaat je een grote glimlach geven op je gezicht :) wat jij hoorde bij mij was ook met midden- en einddemper.
Ik heb op Assen bij Streetpower ook staan kijken bij dat tentje van plastidip. Werkt dat goed?
ja het werkt echt super, het is ff schoonmaken en meteen spuiten.. je hoeft niet te gronden en te schuren enzo.
en al ben je het zat, trek je het er weer vanaf. hogedrukspuit erop doet het ook niks.laatst ook de motorkap van me maat ze golf gedaan, maar dat ging wat minder vanwege de wind en het doen met spuitbussen.
24 mei 2012 om 13:00 #18020268@botssiee wrote:
Mooie specs :thumb
Heb je eigenlijk ook nog iets aan de koppeling gedaan? Of verder geen problemen mee?
Nee koppeling is origineel. Begreep dat de koppeling van de m32 bak in de opc tot 550 nm aan kan ongeveer. Geen problemen met die 485 :)
25 mei 2012 om 22:24 #18020269Hoi Dion87,ik heb nu 315 pk(met uitdraai vermogentestbank EDS met de volgende setup:
*z20leh motor (240pk standaard) met z20let ECU 220pk.
*76mm sportuitlaat met 100cell Sportcat. Friedrich motorsport(naar mijn mening de Beste kwaliteit/prijs vehouding)
*verkorte luchtinlaat van courtney met K&N inleg filter.
*frontmount intercooler van courtney
*Fase 3,5 chip van EDS
en een plaatje bij het praatje is altijd leuk
en even voor de duidelijkheid zonder grotere intercooler is het niet slim om Fase 2 te chippen
Groeten Ayhan25 mei 2012 om 23:24 #18020270Dumpvalve erop gezet . nu de rest nog
[img=http://www5.picturepush.com/photo/a/8337898/img/8337898.jpg]
25 mei 2012 om 23:36 #18020271Ziet er GOED uit die tophat van Mtech :jerry
25 mei 2012 om 23:38 #18020272En die ASTRA van jou ook :wors
25 mei 2012 om 23:44 #18020273thnx man , en het psssst geluid bevalt me ook wel :shock:
Nu naar het volgende. Ik denk dat de direct air intake het volgende projectje word.
25 mei 2012 om 23:50 #18020274@NoFear1696 wrote:
Hoi Dion87,ik heb nu 315 pk(met uitdraai vermogentestbank EDS met de volgende setup:
*76mm sportuitlaat met 100cell Sportcat. Friedrich motorsport(naar mijn mening de Beste kwaliteit/prijs vehouding)
*Fase 3,5 chip van EDS
en even voor de duidelijkheid zonder grotere intercooler is het niet slim om Fase 2 te chippen
Groeten AyhanAlleen kan helaas jouw auto niet bewonderen
kan de foto`s niet zien :hmmz26 mei 2012 om 01:27 #18020275Foto,s zijn hier wel te zien!! Ziet er nice uit!!
26 mei 2012 om 08:08 #18020276@NoFear1696 wrote:
Hoi Dion87,ik heb nu 315 pk(met uitdraai vermogentestbank EDS met de volgende setup:
*Fase 3,5 chip van EDS
Groeten AyhanMooie specs ayhan. Ligt die z20leh in een Astra g opc1? Heb een filmpje van je gezien op youtube. Jij sprint op assen a.s. Maandag?
26 mei 2012 om 16:50 #18020277Hoi Kelderbier,ja de z20leh ligt in een astra G OPC 1 Nr:1696. en ja ik ga sprinten op Assen. op de vorige sprint Automax streetpower had ik de de 2e prijs te pakken in de klasse A/SL
ik vond dit wel erg snel
volgens mensen die het mij niet gunnen was er een fout gemaakt door DHRA :fy1
maar we gaan het as maandag wel zien :agent heb nu ook semislicks van TOYO Proxess R1R met 16 inch velgen. en alles wat ik niet nodig heb gaat uit de auto30 mei 2012 om 10:59 #18020278@NoFear1696 wrote:
volgens mensen die het mij niet gunnen was er een fout gemaakt door DHRAJe kan altijd een controle aanvragen bij de DHRA, dan kunnen ze in de computers opzoeken of er met de desbetreffende run iets mis is gegaan met de timing!
30 mei 2012 om 11:06 #18020279@ NoFear1696
ziet er zeer goed uit man! :thumbup :thumbup
30 mei 2012 om 13:08 #18020280Bedankt voor de complimenten heren. ik ben er zelf ook erg trots op dat het allemaal gelukt is met een niet al te grote budget. :D
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.