Astra H – Oliedruk sensor stuk?

Forumindex Forums Modellen Astra Astra H – Oliedruk sensor stuk?

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    SjoerdB

Ik heb sinds dat we terug kwamen van de vakantie in Oostenrijk een probleem met het motorolie peil. Althans, dat geeft het lampje aan op het dashboard. De melding kwam namelijk vlak voor de grensovergang in Nederland (gelukkig), auto op de vluchtstrook en direct gepeild. Olie niveau blijkt gewoon goed te zijn.

Auto gestart en verder gereden, na twee minuten kwam het lampje weer tevoorschijn. Wederom gestopt, nu op een parkeerplaats en de auto eens af laten koelen gedurende een kwartier. Olie nogmaals gepeild, bleek weer precies in het midden te staan. Auto weer gestart en tot thuis bleef het lampje uit (50km).

De volgende dag direct gepeild met een koude motor. Bleek wederom dik in orde te zijn, auto verbruikt geen spat olie! Ik ga er dan ook fatsoenlijk mee om. Dus pas gas geven zodra de olie op temperatuur is (en niet enkel de KVS!) en tien minuten voor het einde van een rit komt de auto niet meer boven de 3000 toeren.

Ik heb wat nagevraagd en natuurlijk wat gezocht op het internet. Het lijkt op de oliedruk sensor. Als ik het goed begrepen heb is dit een vrij algemeen onderdeel wat weinig kost (zegge, 5 tot 10 euro). Gevonden is deze link, maar is dat de juiste sensor? Moet ik deze hebben? Ik wil wat zekerheid alvorens ik naar de automaterialenzaak ga.

Overigens, als iemand een ander mogelijke oorzaak heeft van het probleem, dan hoor ik het graag! De auto heb ik uitgelezen (zonder dat de melding in beeld stond) en ik zag geen enkele foutcode. Het betreft een Z19DTJ welke gechipt is door EDS.

Opeltje17
      Deelnemer

Is je oliepeil sensor niet je druk sensor.

Deze zit in je carterpan enige lullige is om hem te vervangen moet je hele carterpan eronder uit.

SjoerdB

Dus de link die ik heb aangereikt bevat niet het juiste onderdeel? Zou je aan kunnen geven welk onderdeel ik dan wel moet hebben?

Opeltje17
          Deelnemer

Nee de link die jij poste is niet het juiste onderdeel.

Maar weet niet uit welk jaar de jouwe is maar die van 2006 en daarvoor schijnen een probleem te hebben met de software zodat af en toe het lampje gaat branden dus anders eerst even lang de dealer morgen voor een software update.

En het onderdeel dat ik bedoel kan ik zo niet vinden op internet lijkt niet te bestaan terwijl hij hem echt heeft.

Spacejam
            Deelnemer

Dat ding is vrij gevoelig. Je motor verbruikt toch wat olie. Eenbklein scheutje erbij doen en hey is weer goed.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

mich89
              Deelnemer

Ik heb toen ook een probleempje gehad met de motorolie, dat het lampje af en toe brandde soms al na één maand van bijvullen van de motorolie. Ben toen bij de dealer geweest voor iets anders en die constateerde dat er nog een terugroep actie openstond om de oliedruk schakelaars te vervangen. Zo gezegd zo gedaan en heb er tot nu toe geen last meer van gehad en de oliepijl is perfect! Rij nu 4 a 5 maand zonder melding van motoroliepijl ;)

Misschien is het voor jou ook de oplossing.

Groeten Michael

Opeltje17
                Deelnemer

http://vauxhall.workshop-manuals.com/astra-h/index.php?id=3040″ onclick=”window.open(this.href);return false;

SjoerdB

Ik heb er 100ml (Kroon Presteza II 5w30) bij gegooid en nu lijkt het goed te gaan. In twee dagen tijd nog geen melding gehad en expres wat vlotter gereden dan nornaal, dus het lijkt zo goed te zijn. Het grappige is dat het peil precies in het midden stond…

We kijken het even aan, anders gaan we de dealer maar eens benaderen ivm. de terugroepactie. Bedankt heren!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.