Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra H nokkenasversteller of ECU
- Dit onderwerp bevat 18 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 22 april 2022om 11:25 door Corsa_GSi.
-
AuteurBerichten
-
24 december 2017 om 10:42 #18350852
Beste,
Sinds september heb ik problemen met mn astra H, 1.8l Benzine van 2009. Eerste eigenaar, 150.000Km.
Distributie ververvangen op 90.000. in het verleden regelmatig defect in bobijn ontseking (zit nu de 3de in) Sinds lange tijd voelde ik soms dat de auto inees geen macht meer had, of begon te pingelen. eens stil leggen en herstarten was altijd de oplossing. op een bepaald moment ging het motorlampje branden en bij uitlezen was het nokkenassensor. deze zijn vervangen (beide). hierop tot nu toe geen fout meer, wel paar weken terug fout op de actuator van uitlaat nokkenas. deze is vervangen maar de fout is niet weg. Als test hebben we ook de actuators van in en uitlaat een gewisseld om te kijken of de fout zich verplaatste maar die blijft nu altijd op de uitlaat.
Da symptomen momenteel,
Koudstart na 6u stilstand, geen probleem, rijden kan perfect, zonder fout en zolang en zover, zo hard of zacht je maar wil.
eens de auto 1x is stilgelegd is er onder de 2500tr geen trekkracht meer, truc met de rem en gaspedaal geeft ECN 0046 wat wijst op fout in verstelling van de nokkenas. verder rijd de auto perfect.
Exacte fout:
Benzine (Z18XER – MS75C – MT/AT)
DTC Beschrijving
P0014 – Referentiepositie mechaniek fasering uitlaatnokkenas bereik/prestatie
– Intermitterend
Zelf wanneer je smorgens start, amper 50m rijd en opnieuw herstart is de fout er…
Ik ben al bij 3 garages te rade geweest maar niemand kan me uisluitsel geven van wat nu eigelijk de oplossing is.
de ene beweert aan de actuator niet voldoende spanning te meten en stelt voor de ECU te vervangen, maar anderzijds is dit mss een soort SAFE mode van de ECU. Die persoon is geen officiele opel en kan dus de ECU zelf niet vervangen.
Bij officiele opel komen ze met hun diagnose uit op vervang de ecu of de nokkenasversteller… hieruit moet ik dus een gok wagen want zijzelf geven ook geen uitsluitsel.
Wat ik nu zelf denk is dat een echt defect in de ecu niet waarschijnlijk lijkt, maar mss merkt die daar ergens in de verstelling een storing “intermitterend” en gaat die daardoor geen stroom meer uitsturen naar de actuator.
vandaar zou ik eerder eerst de nokkanasverstellers laten vervangen omdat dit mij het meest logische lijkt, en het minst kostelijke zal zijn om mee te beginnen. Ik zou dit mss nog ff laten rusten tot aan de volgende distributieriem.
kan iemand mn visie staven, of me helpen mee denken?
24 december 2017 om 13:53 #18350863Ik denk ik heb een test ecu, maar ik heb auto kenteken nummer nodig.
Field Remedy: 2511
Subject: Engine A/Z/16/18XER – Rattling noise sometimes P0011 or P0014 stored, SVS on
Models: Engines: Option:
Astra-H 2008…2009,Zafira-B 2008…2009,Insignia 2009,Vectra-C 2008,Signum 2008 Z16XER| Z18XER,Z16XER| Z18XER,A16XER| A18XER,Z18XER,Z18XER
Complaint: Rattling noise from cylinderhead/camshaft area, sometimes SVS illuminated and P0011 or P0014 stored in ECU.
Cause: The filter element of the solenoid of the variable camshaft position breaks and blocks the oil channel.
Production: Modified solenoids with improved filter elements will be introduced soon.
Remedy:Note:
For Insignia with engine A18XER please also refer to TSB 2487.In case of customer complaint with:
– TC P0011 –>
remove the solenoid of the variable camshaft position intake side
– TC P0014 –>
remove the solenoid of the variable camshaft position exhaust sideCheck both filter elements with a blunt tool see picture I, arrows.
Object Number: 10686048 Size: DEFAULTAt a solenoid with a broken filter element the filter element has to be removed only. The filter element is not required after the run-in period.
Note:
After repair the adaption values (selection ECU programming F5) have to be reset.FunctionalGroup: J – Engine
Complaint Group: 13 – No/Poor Function,14 – Noises or Vibrations
Trouble Code: P0011,P001425 december 2017 om 08:31 #18350891
Heb je hier genoeg info mee?25 december 2017 om 08:47 #18350893Ik heb ook al gedacht aan iets mechanisch oliedruk of ventiel die geblokkeerd zit. Maar dat houd geen steek met het feit dat je uren en kilometers kan rijden zounder fouten als je het contact maar niet onderbreekt en opnieuw start
25 december 2017 om 19:09 #18350917Waar ga je altijd tanken ? Tinq en Tango niet meer doen dan . Heb het ook gehad en tank nu bij BP en nergens last meer van .
25 december 2017 om 19:57 #18350920Was je probleem ook te linken aan het uit en aan zetten vàde auto
26 december 2017 om 09:29 #18350937Ja ook dat ja en een andere jongen heeft waarschijnlijk zijn blok in de poeier gereden ermee en een maatje van mij had ook last van stotteren en inhouden van zijn z16xep in de astra
26 december 2017 om 10:02 #18350939Ik tank q8 en gabriels.
26 december 2017 om 10:16 #18350940[quote quote=18350891] Heb je hier genoeg info mee?[/quote]
vanavond ben thuis, ik laat je weten.
26 december 2017 om 16:02 #18350955[quote quote=18350891] Heb je hier genoeg info mee?[/quote]
Ja, ik heb een simtec 75.5, wilt je proberen?
26 december 2017 om 16:11 #18350956Kan ik daar niets kappot mee maken? als ik het begrijp heb je een liggen, is deze gereset en bedoelt dat ik deze laat herprogrammeren in men opel garage?
indien dit niet de oplossing is voor men probleem kan ik hem dan terug geven?
OF is dit ene die u me gaat opsturen die ik ineens in mn auto moet steken en testen? lijkt me gevaarlijk.
alvast bedankt!!!
26 december 2017 om 16:32 #18350958Liviu kan dit allemaal monteren voor je en inleren.
Liviu weet veel meer als de Opel garage dus kan jou goed helpen!
26 december 2017 om 16:52 #18350961Ok, liviu, stuur me maar PB, dan spreken we verder af.
gr en bedankt!
27 december 2017 om 12:05 #18350982Alle hoop op Liviu. ik hou jullie op de hoogte hier!
alvast mn dank
29 december 2017 om 15:35 #18351093Liviu…
Waar 3garages er niet in slaagden een correcte diagnose te stellen en me wouden op zware kosten jagen kon jij op een paar uur tijd wel de correcte diagnose stellen en het probleem verhelpen. Topwerk man! Bedankt voor de hulp!
Bleek een nokkenassensor te zijn die faalde enkel bij warme motor.Gr
16 augustus 2018 om 19:11 #18359572:help:
Hoe kom ik in contact met Liviu? Heb zelf ook een lastige storing in mn Corsa… waar de garage niet uit lijkt te komen
16 augustus 2018 om 20:13 #18359575heb je hem hier al eens een PB gestuurd?
21 april 2022 om 21:32 #18463394<p style=”text-align: left;”>Hoi Beste mensen,</p>
Ik heb hier een Opel insignia van 2009 met een A18XER.Het probleem is dit motor vervangen ivm met oliekoeler. verhit etc..
Nieuwe gebruikte motor erin had ik problemen met de mokkenasversteller inlaat zijde..
Deze via de reguliere automateriaal besteld en vervangen geen resultaat, gebruikte ecu geplaatst ingeleverd weer geen resultaat.
Als de stekker van de nokkeasversteller inlaat zijde erop zit dan start die wel valt wel die uit,wanneer ik de stekker eraf haal dan loopt die als een zonnetje.
onderdelen die vervangen zijn
ecu
-de sensoren bij de
– nokkenasversteller
-zekeringkast motoruimte
Geen resultaalt.
Ik ben teneinde raad
MvG
22 april 2022 om 11:25 #18463439Misschien een eigen topic aanmaken op de juiste plaats?
Of liviu2004 een persoonlijk bericht sturen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.