Astra H nieuw stuur

Forumindex Forums Modellen Astra Astra H nieuw stuur

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    No Name

Van mijn stuur van mijn astra H is rondom aan de achterkant het leer versleten (komt vaak door zweet handen hoorde ik). Nu kan ik eventueel aan een ander stuur komen maar nu vroeg ik het me af of het een beetje makkelijk is om het stuur om te wisselen of dat het een hels karwei wordt…

Iemand hier ervaring mee? Dan hoor ik het graag:)

P.S. of is het mogelijk om het leer weer aardig op te knappen? Mocht iemand daar tips voor hebben graag!

Spacejam
      Deelnemer

het is vrij makkelijk eigenlijk, eerst de accu los en dan een bakje koffie gaan drinken. Vervolgens met een kleine platte schroevendraaier in de 2 gaatjes achter je stuur prikken en een beetje bewegen, daarmee komt de airbag los. Vervolgens zit er dikke torx schroef die je los kan draaien, je kan het stuur er dan zo afpakken.

No Name

Klinkt makkelijk ;)

Het kan dus geen kwaad om die arbag los te halen? Hoe lang moet ik wachten? Zit er geen torx in die 2 gaatjes voor de airbag?

Alles weer terug op zijn plaats en het werkt?

Past het stuur maar op 1 manier terug?

Hoop vragen:)

Spacejam
          Deelnemer

past maar op één manier, er zitten geen torx in die gaatjes maar er zitten 2 pinnetjes die je een beetje moet verschuiven en dan klikt hij los (heeft op gevoel doen).

Blue-Dragon
            Deelnemer

Op de stuuras en het stuur zitten inkeepjes..

No Name

origineel gepost door Blue-Dragon
                Op de stuuras en het stuur zitten inkeepjes..

Zodat hij maar op 1 manier past bedoel je?

Als je de accu weer aansluit is dan niet alles gereset? Kan ik nog problemen verwachten als de spanning er weer op staat (code radio e.d.)?

Edit:
                Wat is de eventuele kans/gevaar dat je airbag springt/onbruikbaar wordt?

Nick-GSI
                Deelnemer

als je het stuur eraf haalt wielen recht zetten dan kan het niet missen, maar er staan idd merk tekens op het stuur en de stuur as

IMpY

code radio kan wel zijn als hij lang genoeg van spanning af is. Maar dit raad ik je ook aan om te doen, omdat je anders ook nog spanning op je airbags blijft houden. Zou gewoon zorgen dat de klem er inderdaad al een poosje af ligt.

Groeten Twan

Ben1960

Heb bij mijn astra h gtc de accu 2 dagen los gehad. Hoefde geen code in te voeren voor de radio.
                      Denk dat dat dus wel mee valt.

stefanDTI

Stuur is simpel te vervangen , heb ik ook gedaan.

Alleen de klemmen van de Airbag achter in het stuur moet je wel even met beleid doen.

ook voorzichtig zijn met de stekker van de airbag !

Als het er 2 zijn gele en paars.
                        Dan is het een 2traps airbag.

tonyby1990

ben zelf technieker in opel garage
                          hier word aangeraden om eerst acu af te leggen en dan pas na 30 minuten airbag los te koppelen
                          zouden in het verleden problemen geweest zijn met astras waarvan tijdens reparatie van het stuur de airbag plots afgaat ,
                          astra h na 2007 met facelift zouden deze problemen niet meer hebben

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.