Astra H motornummer

Forumindex Forums Modellen Astra Astra H motornummer

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    CBA
    Deelnemer

Ben sinds kort in het bezit van een Astra H van 2007 met origineel 185000 km op de klok

motortype Z18XER  het oorspronkelijke motornummer was 20JJ3601

Volgens het onderhoudsboekje is deze motor door Opeldealer Merel Wormerveer gewisseld op 23-04-2010 bij km stand 52553

Het nieuwe motornummer: 603246  zo te zien origineel met “GM” teken

Weet iemand iets omtrent motorwissels of problemen rond die datum met dit type motor, en komt het nieuwe nummer bekend voor als “fabrieksruilmotor “

ro071
      Deelnemer

Ik heb dit gelezen over die motoren:

Kleptijd versteller filtertjes gaan vaak verstopt, en werkt het systeem niet meer (filtertjes verwijderen)
        Klepspeling laten Controleren iedere 150.000km
        Nokkenas tandwielen van de Variabele kleptijdverstelling willen wel eens problemen geven.

Enja wanneer spreek je van “problemen” en wanneer van slijtage / slijtage door verkeerd gebruik van de motor…..  moet wel zeggen dat er erg weinig km mee is gereden in de afgelopen 14 jaar…. Net aan 10.000 per jaar. Ik vermoed dat dat voornamelijk stads km zijn geweest, op langer termijn gaat dit wel voor extra kopzorgen zorgen.  Volgens mij zijn de lagers in de versnellingsbak bij die 1.8 ook een zwak punt. Bij mij lagen de lagers van 1e en 2e versnelling eruit op 250.000.

maar de kleppen, schijnt sowieso een dingetje te zijn bij opel motoren van dat jaar (rij zelf astra h z14xep uit 2008).  Als je motor hard tikt bij zowel koude als warme motor, kleppen (bij distributieketting kan het ook de ketting zijn).

voor de rest zijn het prima motoren. Mijn astra heeft inmiddels 275.000km gelopen, en loopt als een zonnetje.  8 jaar in bezit met bijna 200.000 eigen gereden kilometers.

wie heeft die motorwissel bekostigd? Weet je dat wel ? Anders die opel dealer gewoon ff een mail sturen.

wat me wel opvalt, de eerste 3 jaar is er 52.000 mee gereden. En vervolgens in 14 jaar tijd 133.000…… of is die vaak van eigenaar verwisseld?   Of staat er totaal nu 237.000 op de teller ?

CBA
        Deelnemer

ro071,bedankt voor je reactie, ik heb hem gekocht bij een lokale handelaar in de zaanstreek, daar komt de auto ook vandaan, hij is van 1e eigenaar !!!  de man ( bouwjaar 1950 )  heeft hem tot 2014 voor woon werk gebruikt, in april 2014 stond hij op 115.000 km, daarna gepensioneerd en nauwelijks meer gebruikt, vanaf dat moment ook niet meer in onderhoud bij de Opel dealer

Ik heb sterk de indruk dat er vanaf 2014 maar minimaal onderhoud is gepleegd, de olie is gitzwart. voordat ik er mee ga rijden eerst een uitgebreide servicebeurt. de motor loopt mooi en zonder bijgeluiden, maar is enorm traag en reageert schokkerig op accelereren. zal hem morgen ook uitlezen met de Opcom.heeft iemand ervaring met olie systeem cleaners / flush ? ik ben nooit een voorstander van dit soort middeltjes, maar gezien de vervuiling van de olie zit ik er aan te denken om dat spul van MPM te kopen

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.