Astra H motor start koud prima. Warm niet meer.

Forumindex Forums Modellen Astra Astra H motor start koud prima. Warm niet meer.

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 26 tot 36 (van in totaal 36)
  • Auteur
    Berichten
  • #17969680
    Anoniem
      Lid sinds:
      1 January 1970

      Hallo Roel,
      Dank je wel voor je uitleg en het delen van jou probleem en oplossing. Het zal in jou geval ook wel even zoeken zijn geweest. Haarscheurtjes in printplaten, dan zit je al in de diepe “denkmaterie”….

      ik had hier zelf niet opgekomen denk ik, maar vond uiteindelijk na lang zoeken een Engelse site die dit probleem in beschreef met een oplossing compleet met foto’s.
      Lang leve internet en hopen dat er voor jou ook een oplossing word gevonden.

      Ik lees dat bij jouw de krukas sensor al is vervangen, dus mogelijk toch een brandstof (druk) probleem, zoals die monteur dacht? Mijn civic was weliswaar benzine, maar daarbij had het ook met brandstof (druk) te maken.

      #17969681
      AstraPost
        Lid sinds:
        8 January 2012

        @gizmo_astra wrote:

        Hallo Roel,
        Dank je wel voor je uitleg en het delen van jou probleem en oplossing. Het zal in jou geval ook wel even zoeken zijn geweest. Haarscheurtjes in printplaten, dan zit je al in de diepe “denkmaterie”….

        ik had hier zelf niet opgekomen denk ik, maar vond uiteindelijk na lang zoeken een Engelse site die dit probleem in beschreef met een oplossing compleet met foto’s.
        Lang leve internet en hopen dat er voor jou ook een oplossing word gevonden.

        Ik lees dat bij jouw de krukas sensor al is vervangen, dus mogelijk toch een brandstof (druk) probleem, zoals die monteur dacht? Mijn civic was weliswaar benzine, maar daarbij had het ook met brandstof (druk) te maken.

        Ik denk dat je dat verkeerd hebt gelezen of ik heb het onduidelijk neergezet, maar bij mij is de krukassensor niet vervangen. Ik heb het vermoeden dat die het is en hoop dat Beylie kan bevestigen dat zijn motor weer goed functioneerd. Aangezien bij hem de sensor wel is vervangen.

        #17969682
        Spacejam
        Deelnemer
          Lid sinds:
          21 November 2006

          Die van mij zit nu op 150k maar ik moet de sensor nog gaan vervangen, het is tot nu toe pas 1x voorgekomen (1x meerdere keer niet starten bij een warme motor, toen de motor koud laten worden en het ging weer). Ik ga de krukassensor wel uit voorzorg vervangen, ik heb totaal geen zin om een keer stil te komen staan.

          #17969683
          Anoniem
            Lid sinds:
            1 January 1970

            @AstraPost wrote:

            Ik denk dat je dat verkeerd hebt gelezen of ik heb het onduidelijk neergezet, maar bij mij is de krukassensor niet vervangen. Ik heb het vermoeden dat die het is en hoop dat Beylie kan bevestigen dat zijn motor weer goed functioneerd. Aangezien bij hem de sensor wel is vervangen.

            oh zat niet niet op te letten en had jou en Beylie door elkaar gehaald. Grote kans dan dat het de krukassensor is. Hopenlijk heb je daarmee het probleem gevonden en kan het snel verholpen worden. Niets vervelendder dan en auto die niet wil starten.

            Roel

            #17969684
            AstraPost
              Lid sinds:
              8 January 2012

              ***update***

              Medeforummers, (raar woord…)

              Hierbij wil ik jullie een update geven van mijn probleem en wellicht de oplossing (die voor mij lijkt te werken)
              Mijn auto viel, die dag dat heel Nederland was ondergesneeuwd, uit voor het stoplicht. In mijn eentje en later met vier andere mensen, mijn auto op de stoep geduwd. Hetzelfde probleem, de motor sloeg niet meer aan alsof hij al een tijd had gereden. Het was pas 10 minuten. Om een lang verhaal kort te houden, ik ben met de bedrijfsauto naar huis gereden, want 5 minuten daarna sloeg mijn motor weer schijnheilig gelijk aan nadat ik de sleutel had omgedraaid. Die zaterdag daarop gelijk mijn auto, die nog bij mijn werk stond, in de loods gezet en de krukas-sensor vervangen. Die had ik al een tijdje binnen, maar door tijdgebrek nog niet kunnen monteren.
              Ik rijd nu twee weken in mijn auto rond en heb geen problemen meer gehad. Ik kan nu tussendoor op de snelweg naar een tankstation gaan en daarna de motor gelijk weer starten. Ook na een lange rit start de motor gelijk als ik binnen het kwartier weer wil weggaan.
              Het wordt nu weer wat warmer, dus ik wil nog niet “solved” in de topictitel zetten, maar als de auto gewoon blijft werken was het probleem de krukas-sensor.
              Ik wil in ieder geval iedereen heel hartelijk bedanken voor het meedenken. Het heeft enorm geholpen om hier op het forum mijn vraag te posten!
              Ik laat het jullie over een paar weken weten hoe het gaat met mijn auto.

              Groet,

              #17969685
              AstraPost
                Lid sinds:
                8 January 2012

                **Opgelost**

                Auto start nu ook na lange ritten en ook nu het warmer is. Ik kan veilig zeggen dat het inderdaad de krukas-sensor was!
                Dank je hartelijk voor al jullie suggesties en hulp!

                Groet,

                #17969686
                Elvis
                  Lid sinds:
                  10 December 2012

                  Ik heb dit probleem ook gehad, start niet meer als hij warm is na 10 minuten wel weer. Accu was minder dus vervangen. Probleem er nog. Laten uitlezen geen melding.
                  Dat is dus k/;:(:):€€@ . Na lezen van diverse forum kwam ik er achter dat het de nokkenas of kruk as sensor zal moeten zijn. +_80 perstuk. Heb de gok gemaakt eerst de krukas sensor te vervangen. Ik zat goed geen last meer. Tik lopen.

                  Groet evis

                  #17969687
                  martijn1972
                    Lid sinds:
                    30 November 2013

                    Beste lezers,

                    ZIe de start van dit topic van ‘atrapost’ ik heb precies dezelfde problemen. Ik rijd een astra h 2005, 1.7cdti (dieseL) Wanneer ik koud start, niets aan de hand, wanneer ik 10-15 min later wil starten (motor warm) start ie zeer moeilijk. Heb alle trucjes geprobeerd (behalve accukabel losgooien) en ben inmiddels meerdere keren bij de garage geweest.

                    Bij mij was de krukassensor 5000km geleden vervangen, zijn de gloeibougies en accu in orde en heb ik beide sleutels geprobeerd. Nou ben ik bij de garage geweest en die dacht aan een vies systeem dus is de dieselfilter vervangen en is er van die diesel fuel cleaner in het systeem gegooid. Moest flink gaan rijden, goed warm laten worden en dan flink op zun staart trappen. Heb ik gedaan en dacht hiermee is het probleem opgelost. drie a vier dagen later weer dezelfde problemen.

                    Ben terug gegaan naar de garage en deze heeft de auto uitgelezen. Volgens hen zou er onvoldoende brandstofdruk zijn bij warme start. Als ik me niet vergis is de waarde wanneer de auto stationair loop zo’n 24 bar en deze zou hier boven moeten zitten. Wanneer ik start begint de druk bij 0 en deze zou (snel) moeten oplopen waardoor je snel start. Bij mijn astra start ie pas op waarde 10.

                    De garage zegt dat dit waarschijnlijk de pomp is (a 1000 euro) of een klep (??) die voor de pomp zit die iets regelt. Deze schijnt vaker vies te zijn of voor deze problemen te zorgen. Kosten ex btw zonder manuren 175 euro.

                    Wat bedoeld deze garagedealer hiermee? Is dit de egr klep? of is dit iets anders (gasklephuis) of heeft een diesel deze niet? Hebben jullie suggesties of tips.

                    PS: waar precies zit de EGR klep bij de astra h?

                    Ik hoor graag van jullie.

                    Groet Martijn

                    #17969688
                    Elvis
                      Lid sinds:
                      10 December 2012

                      Reinigen van egr klep.
                      Het is een vies werk je maar het loste bij mij veel problemen op.
                      Tevens ging de auto van 5.2 per 100 liter naar 4.8 en na 10.000 km doet hij dat nog.

                      Dit film je laat precies zien wat je moet doen. Dit is wel van een Corsa maar is gelijk aan een astra h motor. http://youtu.be/2fvI959aae8″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                      Groet elvis :afro

                      #17969689
                      martijn1972
                        Lid sinds:
                        30 November 2013

                        Hoi elvis,

                        dank voor de reactie, maar vraag me af of dit het is. Volgens de info bij het filmpje was het vooral lastig starten als het koud was, bij mij is dit niet het geval, juist wanneer die warm is start ie moeilijk. Vraag me tevens af of dit ook met de brandstofdruk te maken heeft.

                        Bedankt voor het meedenken!!

                        Martijn

                        #17969690
                        martijn1972
                          Lid sinds:
                          30 November 2013

                          ** update**

                          beste lezers,

                          Heb gistermiddag toch gedaan wat elvis mij heeft voorgesteld en dat is het schoonmaken van de egr klep. Prima klusje vor een zondagmiddag maar was er ff zoet mee. Er zat veel troep in het systeem en dat is er nu uit. Alles goed schoongemaakt en weer terug gezet. Koud startte de auto prima, maar warm wederom niet, zoals ik al had ingeschat. Heb het idee dat Wde motor wat rustiger loopt en iets meer vermogen heeft.

                          Ik weet alleen echt niet meer hoe of wat wat betreft mijn warme start problemen.

                          Is er niemand die mij verder kan helpen?

                          Martijn

                        11 berichten aan het bekijken - 26 tot 36 (van in totaal 36)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.