Astra H – Maximum gewicht koffer

Forumindex Forums Modellen Astra Astra H – Maximum gewicht koffer

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17244785
    Jefkere
      Lid sinds:
      6 August 2011

      Beste forumleden,

      Allereerst een gelukkig nieuwjaar met veel veilige kilometers toegewenst!

      Ik ga mijn oprit een beetje vernieuwen en ik ga daar nieuwe steentjes opleggen.
      Dit zijn zakken van 50kg en hier in de buurt (max. 1km) is er een promotie.
      Nu vraag ik mij af hoeveel zakken ik per keer zou kunnen vervoeren…
      Ik zal alleen in de auto zitten en het gaat hier over een Astra GTC.

      Ik vroeg liever de meningen van jullie alvorens hem vol te gooien… ik dacht zelf aan een zak of 4… dus 200kg…
      dat is misschien niet zoooveel, maar ik ben ook niet van plan om op het randje te laden, ook al weet ik niet hoeveel ik het maximum is voor een Astra H. Hij is overigens NIET verlaagd.

      Met vriendelijke groeten,

      Jefkere

      #17967079
      Spacejam
      Deelnemer
        Lid sinds:
        21 November 2006

        Volgens het boekje mag je tot 575KG laden, of het verstandig is….

        van de andere kant gezien, als je 4 personen in de auto hebt zit je ook al snel op 300KG+, wel gelijk verdeeld over de auto.

        #17967080
        GTS Power
        Deelnemer
          Lid sinds:
          25 May 2008

          Het probleem is dat je al het gewicht op en achter de “achteras” plaatst daardoor gaat de kont snel hangen.

          Ik zou er eerst 3 zakken ingooien en dan even kijken hoeveel die wielen in de kassen zakken.aan de hand daarvan elke keer 1 bij in leggen.

          #17967081
          Jefkere
            Lid sinds:
            6 August 2011

            Bedankt voor de raad :)
            Welja, ik kan zien, het is maar elke keer een kilometer (ruim gerekend), liever een keertje meer rijden dan overladen…
            4 zakken= 5x rijden.
            3 zakken= 7x rijden, van stervan ga ik ook niet doen eh ;)

            Men vader had voor zijn Mercedes C (nu) een Astra H break en daarmee zijn we is om beton geweest en daar lag 450kg beton in achteraan zonder problemen (bij dezelfde firma). Hij hing zelfs niet overdreven veel door… maar het gewicht konden we wel beter verdelen… ook wat op de achterbank enzo. Maar bij mijn GTC ga ik geen zakken van 50kg op mijn achterbank smijten (overigens sinds een paar maand nieuw leder). In de koffer kan ik ook nietecht verdelen eh… dusja, goed kijken zeker :)

            #17967082
            Ramonster73
              Lid sinds:
              31 October 2011

              Karretje voor de zakken?
              Is dat wat?

              #17967078
              waltwalt500
                Lid sinds:
                26 June 2011

                afgelopen zomer 400 kilo aan stenen in een corsa b kofferbak..(wel bank plat waardoor in het midden van de auto ook gewicht)
                geen enkel probleem!

                die H prop je zo vol met 600 kilo

                #17967077
                Jefkere
                  Lid sinds:
                  6 August 2011

                  @Ramonster: Daarvoor is het toch wat ver hoor, voor dat karretje ^^
                  @waltwalt: 600kg vindk wat ongezond veel, zeker als de handleiding (zoals hierboven vermeld) 575kg excl. jezelf zegt. Met mij (75kg gerekend) is dat dan 500kg… Maar dan nog… Ik ga doen zoals GTS Power zei, zak per zak kijken hoe hij doorzakt… kwil het niet pushen en zeker niet omdat het nog geen 5 min rijden is.

                  #17967083
                  Jefkere
                    Lid sinds:
                    6 August 2011

                    Hallo, opnieuw :)

                    Wat een K*TWEER om een oprit opnieuw aan te leggen :swear
                    Ik weet niet hoe het daar in Nederland zit, maar hier in België rukwinden en zware regen…
                    ‘k Heb er telkens 250kg ingegooid en eigenlijk zo hard doorhangen deed hij zelfs niet, maar ik vond het genoeg zo :p
                    ‘k Denk als je hem goed volgooit dat 400kg moet kunnen… mits nog genoeg speling tussen je wielkasten :)
                    Ik heb het niet geprobeerd en zal dat ook nooit doen ^^ dus raad ik het ook nietecht iemand aan :)
                    Dit was een gewoon klusje dat eens moest gebeuren…
                    Bedankt voor de info,

                    Jefkere

                    #17967084
                    dark-divx
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      20 November 2005

                      ik heb al meer dan 400kg geladen, en in een verlaagde astra.
                      hierbij hing er dan ook nog een remorque aan met een 750kg zand in.

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.