Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra H: Makkelijke / Snelle / Goedkope mods [verzameltopic]
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 augustus 2013 om 23:13 #18164509
@Patrickj20 wrote:
Wat heb je nog meer voor lampjes besteld ?
Interieur plafond, handschoenenvak, kofferruimte: http://www.ebay.com/itm/380370441186″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Richtingaanwijzers achter: http://www.ebay.com/itm/330761639834″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Standlicht, leeslampjes voor/achter, zijknipperlichten, kentekenverlichting: http://www.ebay.com/itm/390601373852″ onclick=”window.open(this.href);return false;Ben nog aan het kijken naar alles voor de achterunits. Remlicht en mistlicht vind ik een beetje tricky, omdat die wel flink wat licht moeten geven om het veilig te houden…
edit: Net nog ff gewone achterlichten besteld: http://www.ebay.com/itm/140953931486″ onclick=”window.open(this.href);return false;
16 augustus 2013 om 17:52 #18164510Bedankt voor de info en de link. Net ook 2 lampjes besteld voor mijn pinkers vooraan ;) Met can bus leds voor de standlichten had ik problemen (die knipperden). Ik zou graag eens weten of die van jou het wel ‘normaal’ doen.
17 augustus 2013 om 05:45 #18164511@skyline643 wrote:
Bedankt voor de info en de link. Net ook 2 lampjes besteld voor mijn pinkers vooraan ;) Met can bus leds voor de standlichten had ik problemen (die knipperden). Ik zou graag eens weten of die van jou het wel ‘normaal’ doen.
Als ik ze binnen heb, laat ik je het weten hoe ze het doen :thumb
19 augustus 2013 om 13:28 #18164512Vanmiddag de Insignia sproeiers geïnstalleerd en het ziet er netjes uit.
Alleen weet ik niet of ze vergenoeg in de parafaan zitten. Ze spuiten namelijk een deel over de ruit heen. z’n 30 cm van het dak zit ook onder de vloeistof.
Ook spuit de bijrijderskant op het portier.Moet ik NOG meer moeite doen om ze er verder door te drukken of zit het goed zo.
EDIT: Net even een rondje reden en toen spoot de helft over de ruit. Binnenkort maar eens proberen ze beter te zetten.
19 augustus 2013 om 15:43 #18164513AnoniemLid sinds:
1 January 1970Heb ik ook, kwestie van even opnieuw richten..
21 augustus 2013 om 06:25 #18164514Gister zo’n “festoon” led binnengekregen en in de interieurverlichting gedaan. Wat een verschil in licht zeg! Mooi helder wit en veel meer lichtopbrengst. Twee dingen verbaasden me:
1. de originele lampjes worden echt superheet, al na een paar tellen kun je ze niet meer vastpakken. (ik heb de schakelaar van het lampje van het handschoenenkastje eerst vastgeplakt met afplakband en ‘m laten afkoelen :thumb )
2. Ledjes dimmen normaal gesproken niet, maar de binnenverlichting die ik gister heb geplaatst dimt net als de originele gloeilampjes. :wors
21 augustus 2013 om 15:48 #18164515@MPWPeter wrote:
2. Ledjes dimmen normaal gesproken niet, maar de binnenverlichting die ik gister heb geplaatst dimt net als de originele gloeilampjes. :wors
Dat klopt, heb ik ook gemerkt toen ik LED’s binnenin plaatste. Wel fijn zo. In mijn vorige wagen was dit niet het geval.
21 augustus 2013 om 21:32 #18164516@pixels66 wrote:
Heb ik ook, kwestie van even opnieuw richten..
Heb ze er weer even uitgehaald en opnieuw geinstalleerd. Wel iets beter maarja. Later op de snelweg even uit geprobeerd en door de wind komt het nu toch goed uit.
@skyline643 wrote:
@MPWPeter wrote:
Dat klopt, heb ik ook gemerkt toen ik LED’s binnenin plaatste. Wel fijn zo. In mijn vorige wagen was dit niet het geval.
Meeste led’s kunnen wel wat dimmen, maar niet gelijkmatig. Zo gaan ze bv al uit als er nog maar +/- 4,5v doorloopt. Maar zijn ze met wat meer volt aan en fel.
22 augustus 2013 om 07:31 #18164517Even opletten met de hemelverlichting achter (als je daar leds in gaat zetten):
M’n lampjes zijn nog onderweg, maar ik heb alvast wat onderzoek gedaan en daar kwam uit dat de hemelverlichting/leeslampjes achter bij de H Caravan niet CANBUS zijn, maar wel door CANBUS kunnen worden aangestuurd :wtf
Het zit zo: na 10 minuten schakelt het systeem alle binnenverlichting automatisch uit, om de accu te sparen. Blijkbaar wordt er niet gecheckt of de lampjes werken, maar wordt de stroom afgesneden voor alle binnenverlichting. De CANBUS drukt op de lichtschakelaar, zeg maar…
Toch krijgen veel mensen die ledjes achter plaatsen problemen en wijten dit aan het niet-error-vrij zijn van de lampjes. Dit klopt niet: de meeste Ledjes veroorzaken kortsluiting in de leeslampjes achter. Met een kleine aanpassing werken zowel CANBUS als niet-CANBUS ledjes.
Wat je moet doen, ligt aan het type led dat je hebt. De lamphouder heeft aan één kant de +pool en de andere kant de -pool, veel ledjes hebben + en – aan beide kanten van het lampje -> kortsluiting.
* de oplossing die veel mensen doen, ongeacht het type lampje, is het verbuigen van de contactjes van de lamphouder met een kleine, puntige tang. Door het verbuigen van één kant van het contact heb je geen kortsluiting meer. Helaas kun je dan nooit meer terug naar originele gloeilampjes.
* bij het type led met een plastic voetje (http://www.ebay.com/itm/4-pcs-T10-White-LED-Bulbs-194-501-W5W-Car-Bulbs-parking-Light-New-004-4-/310726377560″ onclick=”window.open(this.href);return false;) zie je dat er twee draadjes over het voetje lopen. Deze kort je met een kniptang in, zodat de draadjes niet meer om het einde zijn gevouwen. Nu heb je aan 1 kant een + en aan de andere een -.
* Ledjes die zijn gesoldeerd op een printplaatje met contactjes zijn weer te verdelen in twee groepen (zie http://www.ebay.com/itm/390601373852?var=660139369038″ onclick=”window.open(this.href);return false;). De ene soort heeft al de contactjes op de goede manier, bij andere zijn de + en – ook aan beide kanten van het printplaatje. Dit kun je zien, er staat namelijk een + en een – op het lampje gedrukt. Bij een lampje met dubbele contacten, moet je zorgen dat je maar aan 1 kant één van beide polen hebt.
Daar zijn verschillende manieren voor: afplakken met tape, transparante nagellak er over, er zijn zelfs mensen die contactjes weg vijlen met een nagelvijl.
Een Engelse beschrijving met handige foto’s vind je op http://www.astraownersnetwork.co.uk/showthread.php?153511-BigDov-s-mk5-LED-guide” onclick=”window.open(this.href);return false;
Pffff…. wat een verhaal voor twee kleine lichtjes :D (Ik hoop dat ik het goed heb uitgelegd @Opel-Mark, king: van de Astra H electronica!)
22 augustus 2013 om 10:50 #18164518Een topic is als dit heeft eerder bestaan. Hierin waren alle How-to’s verzameld. Qua overzicht was het echt een drama. Daarom is de gehele how-to sectie ingericht.
Laten we ons nu houden bij de how-to’s in de how-to-sectie die netjes geordend zijn. Plaats daar je how-to van iedere modificatie, hoe simpel ook, met foto’s en al en dan.
Prima dat je ze hier dan nog bespreekt, maar plaats ze a.u.b. ook even in het juiste plaats in het How-to-forum. Dan krijgen we een compleet overzicht en niet weer how-to’s die door elkaar staan en overal verspreid op het forum.
22 augustus 2013 om 11:54 #18164519@RISL wrote:
Een topic is als dit heeft eerder bestaan. Hierin waren alle How-to’s verzameld. Qua overzicht was het echt een drama. Daarom is de gehele how-to sectie ingericht.
Laten we ons nu houden bij de how-to’s in de how-to-sectie die netjes geordend zijn. Plaats daar je how-to van iedere modificatie, hoe simpel ook, met foto’s en al en dan.
Prima dat je ze hier dan nog bespreekt, maar plaats ze a.u.b. ook even in het juiste plaats in het How-to-forum. Dan krijgen we een compleet overzicht en niet weer how-to’s die door elkaar staan en overal verspreid op het forum.
Hee een re-post van je uit het Astra G topic :jerry
De enige HOWTO die ik zie is voor een G, voor het achteraf plaatsen van een complete lichtunit: viewtopic.php?f=126&t=155562 :thumb
Zal ik voor het plaatsen van LEDjes in een H armatuur een HOWTO aanmaken dan?
22 augustus 2013 om 12:42 #18164520Ja, ik hoopte dat jullie het met 1 opmerking afkonden… ;) Al was mijn post uit het G-topic wel iets anders.
Heb net zelf ook de HOW-TO gemaakt voor 12V in de kofferbak van de Astra H Caravan.
Het enige wat ik vraag is om wat je hier plaatst ook in de how-to-sectie te plaatsen. Op die manier houd je ook het overzicht en staat alles centraal. :thumbup
Ook how-to’s met de opcom zijn natuurlijk welkom, niet iedereen staat te popelen om op eigen houtje wat te gaan proberen.Ik ben zelf begonnen om ook koopwijzers te maken die ook in de how-to-sectie geplaatst kunnen worden (HOW-TO Astra H kopen, of HOW Vectra C kopen) met daarin aandachtspunten. Door tijdgebrek ben ik na 1 koopwijzer niet veel verder gekomen, hoop daar binnenkort mee verder te kunnen. Mocht iemand de behoefte hebben om me daar in mee te helpen, dan hoor ik het graag.
Bijvoorbaat dank.
22 augustus 2013 om 12:48 #18164521@RISL wrote:
Ja, ik hoopte dat jullie het met 1 opmerking afkonden… ;) Al was mijn post uit het G-topic wel iets anders.
Heb net zelf ook de HOW-TO gemaakt voor 12V in de kofferbak van de Astra H Caravan.
Het enige wat ik vraag is om wat je hier plaatst ook in de how-to-sectie te plaatsen. Op die manier houd je ook het overzicht en staat alles centraal. :thumbup
Ook how-to’s met de opcom zijn natuurlijk welkom, niet iedereen staat te popelen om op eigen houtje wat te gaan proberen.Ik ben zelf begonnen om ook koopwijzers te maken die ook in de how-to-sectie geplaatst kunnen worden (HOW-TO Astra H kopen, of HOW Vectra C kopen) met daarin aandachtspunten. Door tijdgebrek ben ik na 1 koopwijzer niet veel verder gekomen, hoop daar binnenkort mee verder te kunnen. Mocht iemand de behoefte hebben om me daar in mee te helpen, dan hoor ik het graag.
Bijvoorbaat dank.
Door dit soor goed modereerwerk blijft een forum fijn om te bezoeken en te lezen! :wors
Misschien handig om de HOWTO’s een keer te groeperen per model en soort howto “Astra H verlichting” bijvoorbeeld?22 augustus 2013 om 13:05 #18164522We hebben besloten om ze per modelnaam te sorteren, zoals ook de modelfora zijn ingericht.
Het is nu niet meer mogelijk (dat zou jaren kosten) om alles nog uit te sorteren per generatie.Daarnaast zijn er een aantal algemenere fora voor how-to’s over motortechniek, banden&velgen, enz.
Een How-To over de verlichting van de Astra H vind ik prima, maak ‘m maar, zou ik zeggen :thumb
Alle how-to’s zijn welkom. Liefst met zoveel mogelijk verduidelijkende foto’s.23 augustus 2013 om 05:34 #18164523Richtingaanwijzers achter: http://www.ebay.com/itm/330761639834″ onclick=”window.open(this.href);return false;. Gister binnengekregen en deze zijn dus niet CANBUS error free… :swear
Wel een mooi effect met de hele kerstboom aan het hyperknipperen en errors op je checkcontrol scherm :thumb
Maar eens op zoek naar error vrije lampjes.24 augustus 2013 om 10:40 #18164524@MPWPeter wrote:
Richtingaanwijzers achter: http://www.ebay.com/itm/330761639834″ onclick=”window.open(this.href);return false;. Gister binnengekregen en deze zijn dus niet CANBUS error free… :swear
Wel een mooi effect met de hele kerstboom aan het hyperknipperen en errors op je checkcontrol scherm :thumb
Maar eens op zoek naar error vrije lampjes.Er bestaan lampjes met ingebouwde weerstand en die geven geen problemen. Ik heb ze vandaan van bij xenonlamp.nl, ze zijn niet met offset pins, maar die kun je er wat afvijlen en dan passen ze wel perfect, zonder foutmeldingen ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.