[Astra H] Licht variant programmeren / OP-com vraagjes

Forumindex Forums Modellen Astra [Astra H] Licht variant programmeren / OP-com vraagjes

• Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Juffer1
    Deelnemer

Er is een optie om het dimlicht in de Astra H zo te programmeren dat deze gaan branden zodra de motor loopt (variant 5).
      Nu heb ik daar op dit forum wel een lijstje van gevonden welke varianten er zijn maar in welk menu programmeer ik dit ?

Ik heb zowel een OP-com als een TECH2 ter beschikking maar in beide kan ik deze optie nergens terug vinden.
      Overigens zou er ook een optie moeten zijn om de ramen te laten sluiten bij het afsluiten van de auto maar deze optie is alleen te programmeren via de OP-com ?

Hopelijk kunnen jullie mij hier verder mee helpen.

Gr. Arjan

Spacejam
      Deelnemer

in de UEC kan je de diverse varianten kiezen voor je voor verlichting en in de REC voor je achter verlichting.

Juffer1
        Deelnemer

Dit is ook met de OP-com te doen ? Of alleen met de Tech2 ?

jwvanyperen
          Deelnemer

gedaan met Op-Com
            Ik heb alleen de UEC gedaan
            achter in de REC niets
            Alles werkt zoals voor het instellen
            Enige is dat de dimlichten branden als motor loopt verder geen verschil

opel-mark
            Deelnemer

Arjan ik denk enkel dat jij variant 1 moet hebben, daar stond hij bij mij op, op het moment dat de motor loopt gaan dan pas je lampen branden.
              Je moet wel in de gaten houden dat je groot licht dan NIET werkt tot je de lichtschakelaar op licht zet (erg vreemd).

zoek met opcom in : diagnostics – year – astra H – body – UEC (Underhood Electronic Center) kies optie 1 t/m 5 en klik op program

Mark
              http://www.astratuningclub.nl

jwvanyperen
              Deelnemer

@ opel-mark,
                Ik heb hem op 1 gehad hoor werd er niet blij van :cry
                Alles brande/werkte zodra de motor gestart werd. :wtf
                Stadslicht, licht bij de kachelknoppen, lampje in de cockpit en me CiD schakelde niet meer naar dag en nacht stand.
                Nu op stand 5
                bij daglicht
                Alleen Dimlicht als de motor loopt verder niets.
                Bij avond/schemer
                Werkt de autostand gewoon, en gaat de normale avondverlichting aan. CID schakeld ook om naar nacht

Gr Jan

opel-mark
                Deelnemer

Ik heb hem helemaal uitgezet, hij stond op stand 1 wat blijkbaar standaard is in Duitsland (die van mij is een geimporteerde duitse business versie).

Mark

jwvanyperen
                  Deelnemer

Oke Mark,
                    Bij stand 1 werkt alles ook al op het contact is niet fijn
                    Mijn zoon heeft xenon staat ook op 5 ( dat wil je niet laten starten op contact )

@ Arjan
                    Als je autostand heb, wel bij daglicht instellen en testen hoor :jerry
                    Bij mij hadden ze het gedaan op een bewolkte dag en onder de boom en daarom dacht ik ook eerst dat stand 1 goed was
                    Maar toen ik me eigen op-com had gauw naar 5 gezet

Gr Jan

jwvanyperen
                    Deelnemer

@Juffer1 wrote:

Overigens zou er ook een optie moeten zijn om de ramen te laten sluiten bij het afsluiten van de auto maar deze optie is alleen te programmeren via de OP-com ?

Hopelijk kunnen jullie mij hier verder mee helpen.

Gr. Arjan

Als ze dat comfortsluiting noemen heb ik het wel voorbij zien komen hoor met spelen ;)
                      In de REC :
                      Windows Comfort Closing – Closes glass while holding the keys on the key fob
                      Present / Not Present
                      Ik denk op present zetten Suc6

opel-mark
                      Deelnemer

Bij mij ging in stand 1 enkel de verlichting e.d. branden als de wagen gestart was niet als het op contact gezet werdt.

Dat van die windows comfort closing moet ik ook eens nakijken, dat lijkt me wel handig.

Mark

Maarten
                        Deelnemer

Comfort sluit van de ramen is echt zalig! Even ontgrendelen blijven vasthouden en de elec. ramen gaan open!

jeroeno
                          Deelnemer

Mijn vraag (geen eigen thread waardig, vandaar hier :))

Is dit een Op-Com die werkt op een Astra H uit 2004?
                            http://www.ebay.com/itm/OP-COM-V-CAN-OBD2-VAUXHALL-OPEL-DIAGNOSTIC-OPCOM-/270806643547?pt=UK_Diagnostic_Tools_Equipment&hash=item3f0d55735b” onclick=”window.open(this.href);return false;

It covers almost all Vauxhall/Opel cars, even new cars with CAN-BUS based diagnostic, such as Vectra-C, Astra-H, Zafira-B.

Maar ik lees soms dingen over engelse apparaten waarbij je een converter oid nodig zou hebben enzo?
                            Of werkt deze probleemloos, om bijvoorbeeld m’n verlichting aan te passen?
                            Want eigenlijk wil ik gewoon altijd m’n licht aan als de motor loopt, zoals hierboven al aangegeven.

opel-mark
                            Deelnemer

hij lijkt op degene die ik ook gebruik.

Mark

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.