Astra H Ledlampen flikkeren aanhangers.

Forumindex Forums Modellen Astra Astra H Ledlampen flikkeren aanhangers.

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17262458
    EJB
      Lid sinds:
      19 January 2010

      Beste leden.

      De Canbus Controle functie op mijn astra zorgt ervoor dat de Led verlichting op de aanhangers iedere 5 sec gaat knipperen.
      Nu weet ik dat dit te verhelpen is door de software te programmeren en heb daarvoor naar mijn dealer gebeld.
      Deze wilde het wel doen maar ben weer geschrokken van hun goede service en kwaliteits prijs. (120 euro) :swear
      Daarbij komt ook nog kijken dat ik meerdere auto’s heb die dit probleem hebben.

      Nu heb ik ook gelezen dat je Resistors op de bekabeling van je aanhanger kan zetten om het probleem te verhelpen.
      Nu lijkt mij dit een goed idee en heb hier ook al 1 en ander over gelezen.
      Alleen wil ik dit idee een beetje aanpassen.
      Ipv op iedere aanhanger een set resistors te plaatsen wil ik een verloop kabel maken die ik tussen de auto en aanhanger plaats.
      Zo heb ik dus niet dat ik of iedere auto moet aanpassen of iedere aanhanger.

      Nu is mijn vraag hoe kom ik er achter hoe zwaar de resistors moeten worden per kabel om de auto te laten denken dat er normale lampen op zitten.
      En natuurlijk zijn er inmiddels al andere en/of betere oplossingen.
      MVG Eric.

      #18197837
      Blue-Dragon
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 July 2006

        Meende is gelezen te hebben dat resistors erg heet kunnen worden. :hmmz

        #18197838
        opel-mark
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 March 2011

          het zijn ook niet zo maar resistors maar shunts, deze zorgen ervoor dat het stroomverbruik even hoog is als bij een gewoon lampje, die stroom zetten ze om in warmte.

          Mark
          http://www.AstraTuningClub.nl

          #18197840
          Juffer1
          Deelnemer
            Lid sinds:
            26 July 2006

            Inderdaad Mark, met gewone weerstanden ga je dat niet redden omdat die direct uitbranden.

            #18197841
            sylvester1
            Deelnemer
              Lid sinds:
              8 May 2007

              Wij hebben met onze astra h diesel geen probleem met knipperen van led verlichting op de aanhanger.
              Alle lampen zijn vervangen voor led en werkt perfect.

              #18197839
              Juffer1
              Deelnemer
                Lid sinds:
                26 July 2006

                Maar zijn dat dan gewone led lampen of canbus ledlampen ?

                #18197842
                sylvester1
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  8 May 2007

                  Dat zijn gewone led lampen en geen problemen ermee. Een maat van mij heeft met mijn kar soms dat de lampen knipperen. Alleen dit is ook niet altijd.
                  Het enigste is dat de xenon verlichting bij ons problemen geven, maar dit kan opgelost worden door een kastje. Maar vond achteraf de xenon in originele koplampen tegen vallen. Dus weer normale lampen erin.

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.