Astra h koppeling afstellen?

Forumindex Forums Modellen Astra Astra h koppeling afstellen?

• Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    pionok
    Deelnemer

Hallo allemaal,

Er is hier al eerder gesproken over de koppeling van de Astra h. Dat deze bokt bij koude motor. (Alsof de auto wil stuiteren).
      Maar ik kan niks vinden over het afstellen van de koppeling.

Het probleem is dat ik de auto niet fijn vindt schakelen. De auto heeft 56000km gelopen momenteel. Het probleem is dat de pook bij ingedrukte koppeling niet fijn in de versnellingen glijdt/schiet. Soms moet ik hem er echt induwen/trekken.

Kan hier iets aan gedaan worden? Is er iets af te stellen?
      Naast deze klachten heb ik ook de algemeen bekendere klachten dus ik ben me aan het afvragen of het al tijd is voor nieuwe koppeling met drukgroep. En dan meteen de plaat van de 1.8 erin te laten zetten. Weet iemand wat hier ongeveer de kosten van zullen zijn?

Alvast dank voor jullie reacties,
      Gr. Rene

Engee
      Deelnemer

Geen idee of je het kan afstellen, maar heb 2 Astra H’s gehad en allebei schakelde die nooit echt soepel, voelde altijd wel wat weerstand.

Maar de koppeling van een 1.8 is volgens mij hetzelfde als van de 1.6.

pionok
        Deelnemer

Oke dat klinkt niet veel belovend.
          Ik had gelezen dat de 1.6 koppeling vervangen wordt met een 1.8 omdat deze dan minder problemen zou geven.

Ik wacht nog even wat meer reacties af. Bedankt in ieder geval.

Gr. Rene

Opeltje17
          Deelnemer

Aan de koppeling valt niks te stellen, enkel aan het schakel mechanisme kan je stellen.

Vriend van mij z’n ouders rijden met een Z18XER in een zafira deze schakelt ook heel stroef, je zou eens het schakel mechanisme af kunnen stellen.

En eventueel bak olie vervangen maar denk niet dat je er veel mee op schiet.

pionok
            Deelnemer

Ik heb ook t idee dat het afgesteld moet worden aan t schakelmechanisme. Ik kan me niet voorstellen dat de bak al zover op is met deze km stand.
              Is het schakelmechanisme lastig af te stellen? Kan je dit zelf of is een bezoekje aan de garage beter?

Gr. Rene

opel-mark
              Deelnemer

mijn astra H schakelt gewoon soepel, als je moet trekken dan lijkt het alsof de koppeling niet helemaal vrij komt.

pionok
                Deelnemer

En als dat zo is, waar merk ik dat dan aan? En is er iets aan te doen?

opel-mark
                  Deelnemer

ik vrees dat je daarvoor naar de garage zal moeten om uit te zoeken waar dat precies aan ligt, mijn 1.4 kan ik nog steeds schakelen met twee vingers en daar staat 110.000 op de teller.

wim-v6
                    Deelnemer

Hydraulische koppeling kan je weinig aan stellen, deze stelt zichzelf.

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

wim-v6
                      Deelnemer

Kabel of stang mechaniek??

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.