astra h kofferbakverlichting geen spanning

Forumindex Forums Modellen Astra astra h kofferbakverlichting geen spanning

• Dit onderwerp is leeg.
19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    gtcz19dth
    Deelnemer

hoi, sinds ik mijn astra h heb gekocht werkt de kofferbak verlichting al niet,
      ik heb vandaag gemeten met een spanningszoeker of er uberhoudt wel spanning op de kabels staat dit is helaas niet het geval, heeft iemand dit mischien ook meegemaakt en zoja hoe heb je dit opgelost ?

ik zat te denken of ik mischien ergens anders stroom van zou kunnen aftappen maar heb geen idee waar ik de kabels op zou moeten aansluiten.

Juffer1
      Deelnemer

Ik weet niet welk model Astra H je hebt (GTC, Hatchback, Sedan, Twintop of Station) en of je een model met of zonder REC hebt.
        De REC zou links achterin de kofferbak moeten zitten achter het luikje.

Wanneer je een REC hebt dan is die verlichting canbus gestuurd.
        Dat wil zeggen dat het niet simpel een spanningkje is maar dat er een heel computer gestuurd gebeuren achter zit.
        Zodra het lampje kapot is zal de computer (REC) de spanning van dat lampje afschakelen en er pas weer spanning opzetten wanneer het juiste vermogen wordt afgenomen.
        Kort door de bocht : als jij met een universeelmeter gaat meten zonder lampje dan zal je nooit spanning gaan meten op de aansluiting.
        Als jij een nieuw lampje plaatst dan zal die pas gaan branden wanneer de kofferbak wordt gesloten en weer wordt geopend.

Heb je zekering 37 (7.5A) in de REC al eens gecontroleerd ? Je hebt er niet toevallig een LED lampje ingezet ?

Wanneer je de zekering hebt gecontroleerd en zeker weet dat het lampje ook heel is, dan zou het nog in de microswitch van je slot kunnen zitten.
        Daarvoor moet de binnenbekleding van je kofferbak eraf en zul je het slot moeten demonteren.

gtcz19dth
        Deelnemer

ik rij een gtc zal binnenkort foto’s plaatsen moet nog steeds foto’s maken .

ik heb inderdaad een rec en en inderdaad gewoon een universeelmeter gepakt en deze op de draden gezet .

alle zekeringen had ik al eerder gecontroleerd en er was er een kapot en die heb ik vervangen zal zo even kijken of dat mischien 37 was . ik zal morgen voordat ik in het slot ga zoeken eerst een ander lampje proberen.

gtcz19dth
          Deelnemer

ik heb net nogmaals naar de rec gekeken nummer 37 was bij mij ongebruikt er zaten wel contactpunten dus gelijk een zekering erin gezet auto op slot en open kofferbak open en dicht maar geen verlichting lamphouder omgewisseld met het dashboard kastje en lampje brand gewoon probleem zit hem niet in de lamp of lamphouder dus

Juffer1
            Deelnemer

In het boekje van mijn 5 deurs staat no 37 als zekering kofferbak verlichting. Kan me haast niet voorstellen dat het bij jou dan een andere zekering zou kunnen zijn maar je kan voor de zekerheid het boekje er nog even op na slaan.

Je gebruikt wel een normaal lampje en geen led toch ?

gtcz19dth
              Deelnemer

Ik gebruik in het geval van testen gewoon het originele lampje ja!

Bij mij zou het inderdaad ook 37 moeten zijn die is inmiddels vervangen.

Opeltje17
                Deelnemer

Kofferbak slot stuk, pinnetje afgebroken.

Demonteer het slot maar.

gtcz19dth
                  Deelnemer

Klopt hebben jullie deze gerepareerd of vervangen zoja wat kost een nieuwe ?

Opeltje17
                    Deelnemer

Heb zelf het slot vervangen, voor 45 euro een ander gekocht bij gebr klein gunnewiek.

En een nieuw kabelschoentje aan kabeltje gemaakt.

Nieuwe was toen der tijd 95 euro bij de opel dealer hier.

Juffer1
                      Deelnemer

Ik heb het slot open gehaald en zelf repareert
                        Was bij mij een half uurtje werk

astrid_fahrer
                        Deelnemer

Toevallig ben ik bij mijn GTC vandaag ook bezig geweest met mijn kofferbakslot.
                          Bij aankoop van de auto deed mijn koffferbakverlichting het ook niet en toen bleek inderdaad dat één contactpin bij de stekkeraansluiting van het slot afgebroken was.
                          Na het vervangen van het slot onder garantie werkte de verlichting weer prima alleen nu maanden later niet meer.

Vandaag er dus naar gekeken en het slot ziet er nog perfect uit. De kabelschoentjes een stuk minder dus hier 3 nieuwe opgezet maar nog geen verlichting :???:
                          Lampje nagelopen die is goed en ook bij mij was zekering 37 in de REC niet voorzien van een zekering maar wel met de klemmetjes uitgerust.

Nu begint mijn vermoeden een beetje naar de bekabeling te gaan omdat het koper niet zo heel mooi meer glansde bij het strippen zeg maar.
                          Heeft iemand er ervaring mee dat de bedrading zodanig was aangetast dat verlichting niet meer werkte?

Opeltje17
                          Deelnemer

Draadje even doormeten naar het lampje toe.

gtcz19dth
                            Deelnemer

Mijn probleem is inmiddels opgelost gisteravond heb ik een ander slot geplaatst.

Ik heb door heel de auto heen led-verlichting canbus nu heb ik dit ook als kofferbakverlichting geprobeerd het lampje knippert een paar keer en gaat vervolgens uit.

hoe kan dit ? Als ik het lamphouder wissel met mijn dashboard kast verlichting werkt het wel

En andersom werkt het weer niet.
                              Hoe kan dit ?

gtcz19dth
                              Deelnemer

Een normaal lampje werkt wel gewoon !

Opeltje17
                                Deelnemer

Led trekt te weinig stroom, weerstand tussen de draad zetten.

Juffer1
                                  Deelnemer

Of goede canbus ledjes bestellen.
                                    Dashboard kastje is geen canbus

gtcz19dth
                                    Deelnemer

de lampjes die ik geplaatst heb zijn wel gewoon canbus.

juffer heb jij ook led verlichting geplaatst in je kofferbak dan ?
                                      zoja werkt het bij jou wel ?

opel-mark
                                      Deelnemer

@Opeltje17 wrote:

Led trekt te weinig stroom, weerstand tussen de draad zetten.

weerstand(shunt) over het ledje zetten zul je bedoelen.

canbus leds zijn heel simpel, de led neemt te weinig stroom als je het vergelijkt met een gewoon lampje, dus canbus ziet het dat het niet klopt en zet het uit.

Een canbus led heeft een extra weerstand over de led zitten (parallel aan de led dus) die de missende stroom opneemt en omzet in warmte, de totaalstroom klopt weer en de canbus denkt dat alles in orde is.
                                        Dit is ook de reden waarom er koelribben op de canbus leds zitten, als je dus canbus leds wil gebruiken om minder stroom op te nemen of minder warmte dan heeft dat totaal geen nut, het enige voordeel is dat leds meer licht geven.

Juffer1
                                        Deelnemer

@mauricee93 wrote:

de lampjes die ik geplaatst heb zijn wel gewoon canbus.

juffer heb jij ook led verlichting geplaatst in je kofferbak dan ?
                                          zoja werkt het bij jou wel ?

Ik heb er een canbus ledje inzitten en dat werkt al een dik jaar prima zonder enig probleem.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
                                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.